printlogo


کد خبر: 196631تاریخ: 1397/5/16 00:00
اخبار

وزارتخانه‌ای که مسؤول ورود کالا به کشور است، نظارت نمی‌کند
آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه در جلسه مسؤولان عالی قضایی با انتقاد از برخی مسؤولان اجرایی به دلیل عدم نظارت‌های بموقع خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، وزارتخانه‌ای که مسؤول ورود کالا به کشور است، نظارت نمی‌کند و بر همین اساس خودرو به صورت قاچاق یا با تخلف در ثبت‌سفارش و تخصیص ارز، وارد کشور می‌شود. از آن بدتر این است که ادعا می‌کنند از موضوع مطلع بودیم و آن را به حراست مجموعه خود اعلام کرده‌ایم. نباید فراموش کرد که اگر یک مسؤول دولتی با جرمی مواجه شد، موظف است فورا آن را به دادستان اعلام کند. پنهانکاری در این قبیل موارد به هیچ وجه قابل توجیه نیست. میان دستور روشن قضایی با اعلام فلان مامور محترم حراست، تفاوت وجود دارد. وقتی دستگاه قضایی به یک موضوع ورود کند، قضیه زودتر به نتیجه می‌رسد. وی  افزود: از عجایب است مسؤول محترمی که در بعد نظارتی کم‌کاری داشته حالا شروع کرده به توئیت کردن که فلان شخص دستگیر شده است. شما بهتر است وظیفه خود را انجام دهید. قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی نیز به وظایف خود آشنا هستند و کارشان را انجام می‌دهند. گاهی تبلیغاتی بودن توئیت‌ها کاملا عریان است. بهتر است مسؤولان به جای این قبیل اقدامات تبلیغاتی، وظایف نظارتی خود را بموقع انجام دهند تا سرچشمه فساد بسته شود.

ترامپ فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های ایران را امضا کرد
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های ایران را امضا و ادعاهای بی‌اساس همیشگی خود را تکرار کرد. به گزارش فارس،کاخ سفید با انتشار تصویری از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای ایران، بیانیه وی درباره بازگشت تحریم‌ها را منتشر کرده است.در ابتدای این بیانیه آمده که از روز ۷ آگوست (امروز)، تحریم‌های صنعت خودرو، طلا و ریال ایران اجرایی می‌شود. مابقی تحریم‌ها هم که نفت و بانک مرکزی ایران را هدف گرفته، از روز ۵ نوامبر (۱۴ آبان) اجرایی خواهد شد. ترامپ در ادامه بیانیه خود گفته‌ تراکنش‌های مالی دیگر کشورها با ایران را از نزدیک رصد می‌کنند و «افراد یا نهادهایی که کار با ایران را کاهش ندهند، خود را در معرض عواقبی سنگین قرار خواهند داد». رئیس‌جمهور آمریکا مشخصاً به روند خروج شرکت‌های اروپایی از ایران اشاره کرده و گفته: «خرسندم که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی، قبل از این، از تصمیم خود برای ترک بازار ایران خبر داده‌اند و کشورهای متعددی هم گفته‌اند که واردات نفت‌خام ایران را کمتر یا قطع می‌کنند». دونالد ترامپ از کشورهای دیگر خواسته با ادامه اینگونه اقدامات، ایران را در دوراهی انتخاب بین «تغییر رفتار تهدیدآمیز و ثبات‌زدا و بازگشت به آغوش اقتصاد جهانی یا ادامه مسیر رو به پایین انزوای اقتصادی» قرار دهند.

شکایت قضات از «محمود صادقی» به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم ضمن اشاره به اظهارات روز گذشته محمود صادقی، نماینده تهران درباره قضات، گفت: برخی قضات از سراسر کشور طی تماس تلفنی و همچنین به صورت حضوری، نسبت به اظهارات نماینده تهران اعتراض و شکایت داشتند. وی با بیان اینکه قضاتی که به بنده مراجعه کردند خواستار برخورد قاطع دستگاه قضا با وی هستند، افزود: آنها در مراجعه به بنده عنوان کردند ما از سیستم قضایی انتظار داریم به اتهامات بی‌اساس آقای صادقی رسیدگی و واکنش نشان دهد. عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: در صورتی که شکایت قضات از نماینده تهران به هیات نظارت ارجاع شود، قطعاً به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد. بر اساس این گزارش، محمود صادقی، نماینده تهران یکشنبه 14 مرداد در صحن علنی پارلمان در جریان سوال از وزیر اقتصاد، گفت: همه داد می‌زنیم که چرا قوه‌قضائیه با متخلفان برخورد نمی‌کند؛ آیا قاضی‌‌ای که مال مردم را به خورد او می‌دهند، می‌تواند با فساد مبارزه کند؟ برای قضات و قوه‌قضائیه احترام قائل هستم اما چرا موازین شرعی رعایت نمی‌شود.


Page Generated in 0/0062 sec