printlogo


کد خبر: 196632تاریخ: 1397/5/16 00:00
اخبار

بیانیه مجلس خبرگان
 دولت پاسخگوی اوضاع نابسامان اقتصادی کشور باشد
مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور خواست بدون ملاحظه، با ایجاد تحول و تغییرات در بخش وسیعی از کابینه به بهبود اوضاع اقتصادی کمک کند. به گزارش تسنیم، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای با اشاره به مطالبه مردم مبنی بر بهبود اوضاع اقتصادی کشور از سران قوا و حل مشکلات معیشتی، آورده است: ابتکار عمل حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و دستور تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی به سران سه قوه و معاونان آنان با اختیارات ویژه حجت را بر همگان بویژه دولتمردان تمام کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: از آقای رئیس جمهور انتظار می‌رود بدون ملاحظه، با ایجاد تحول و تغییرات در بخش وسیعی از کابینه و مدیران ارشد اقتصادی و مالی و استفاده از نیروهای بانشاط، با انگیزه، دارای برنامه، کارآمد و توانا، به بهبود اوضاع اقتصادی کمک نماید. همچنین باید نسبت به حل معضلات معیشتی، بیکاری، گرانی و تورم سرسام‌آور که اقشار گوناگون جامعه را به ستوه آورده است، پاسخ شفاف و روشنی به ملت بدهند.

ضربه‌ای هم‌وزن ۱۱ شهید مریوان  به تروریست‌ها می‌زنیم
مراسم گرامیداشت شهدای امنیت پایدار روستای دری مریوان و شهدای سال 97 نیروی زمینی سپاه، با حضور سردار سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه برگزار شد. به گزارش تسنیم، فرمانده سپاه در این مراسم با اشاره به 11 شهید امنیت پایدار که اخیراً در منطقه مریوان توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند، تاکید کرد: باید کاری کنیم دیگر حضور گستاخانه این تروریست‌‌ها در کشورمان تکرار نشود. وی افزود: ضربه‌ای که در پاسخ به این حرکت تروریستی می‌زنیم هم‌وزن این 11 شهید خواهد بود. نماینده ولی‌فقیه در سپاه نیز در این مراسم، شهادت را بزرگ‌ترین نعمت خداوند بیان کرد و گفت: اگر به دین و اعتقادات ما آسیب برسد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، دشمن به هدف خود رسیده است.

ادامه مخالفت اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان با سؤال از روحانی سؤال از رئیس جمهور ضرورت ندارد
رئیس فراکسیون اصلاح‌‌‌‌‌‌طلبان مجلس می‌گوید این فراکسیون با سوال از حسن روحانی مخالف است و آنها در شرایط فعلی ضرورتی برای طرح سوال از روحانی احساس نمی‌کنند. به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف درباره سوال از رئیس‌جمهور گفت: به نظر بنده سوال از رئیس‌جمهور در شرایط فعلی و این مقطع زمانی هیچ توجیهی ندارد، حتی اگر سوالی باشد که رئیس‌جمهور باید به آن جواب دهد، چون در این ‌باره راهکاری وجود دارد؛ اینکه رئیس‌جمهور در جلسه خصوصی و غیررسمی دعوت شده و به سوال پاسخ دهد. توجه به شرایط منطقه و ضرورت انسجام، وحدت و هماهنگی در داخل ایجاب می‌کرد سوال با تامل بیشتری مطرح شود. عارف درباره مخالفت فراکسیون امید با این سوال نیز گفت: به هرحال موضع فراکسیون امید این است که در شرایط فعلی ضرورتی برای طرح سوال از رئیس‌جمهور حس نمی‌کنیم با این وجود باز هم طرح سوال از رئیس‌جمهور را حق نمایندگان می‌دانیم؛ در عین حال از برخی نمایندگان هم گله داریم که چرا کل مجمع نمایندگان تهران را برای امضا نکردن سوال از رئیس‌جمهور زیر سوال می‌برند، مگر قرار است سوال فرمایشی و دستوری باشد که یک نماینده یا رئیس مجمع دستور دهد و آنها سوال را امضا کنند. مبنای تشخیص خود نمایندگان هستند و چون آنها ضرورتی به طرح سوال در شرایط فعلی ندیدند، آن را امضا نکردند؛ کما اینکه کل اعضای فراکسیون امید هم از سوال استقبال نکردند.

پمپئو باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
 مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بی‎آنکه به نقش واشنگتن در اعمال فشار اقتصادی و تحریک مردم ایران اشاره کند، در پیامی مداخله‎جویانه که در حساب کاربری وی در توئیتر منتشر شد، ایران را به نقض حقوق بشر و سرکوب اعتراضات مردمی متهم کرد.  به گزارش مهر، این در حالی است که پیش‌تر رسانه‎های غربی به عزم پمپئو برای جنگ روانی علیه ایران اذعان کرده بودند، حال ‎آنکه همزمان دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز کارزار فشار اقتصادی خود علیه ایران را پیش می‎برد.


Page Generated in 0/0063 sec