printlogo


کد خبر: 196681تاریخ: 1397/5/17 00:00
اخبار

جزئیات حضور رهبر انقلاب در منزل شهید حسن‌زاده
همسر شهید مدافع حرم «سیدمحمدجواد حسن‌زاده» به بیان جزئیات حضور یکشنبه‌شب رهبر معظم انقلاب در منزل شهید پرداخت. به گزارش دفاع‌پرس، «جمیله قاضی‌زاده» همسر شهید مدافع حرم «سید محمدجواد حسن‌زاده» با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در منزل شهید اظهار داشت: 2 روز پیش به ما اطلاع دادند مراسمی هست که باید در آن شرکت کنیم و هیچ اطلاعی از جزئیات آن نداشتیم. روز گذشته هر چه ساعت به عصر نزدیک می‌شد احتمال بیشتری می‌دادم که در اصل، ماجرای دیدار با رهبری باشد، به خواهر شوهرم گفتم حس می‌کنم یا ما به دیدار حضرت آقا می‌رویم یا ایشان به منزل ما می‌آیند. تا اینکه چند دقیقه قبل از ساعت 9:30 خبر دادند میهمان عزیزی به منزل‌مان می‌آیند و این میهمان مقام معظم رهبری است. همسر شهید به مهم‌ترین صحبت‌های مقام معظم رهبری در این دیدار اشاره کرد و گفت: موضوع مهم صحبت‌های رهبری درباره شهدا و ارزش کار خانواده شهدا بود. ایشان گفتند باید خدا را شاکر باشیم که جزو خانواده شهدا هستیم و این موضوع ارزش زیادی دارد. همسر شهید حسن‌زاده به اهدای 3 انگشتر از سوی رهبر انقلاب به خانواده شهید اشاره کرد و گفت: از حضرت آقا 2 انگشتر برای آینده دخترانم و یک انگشتر برای خودم خواستم. معظم‌له 3 انگشتر به همراه یک جلد قرآن که مزین به دست‌نوشته‌ای از ایشان است را به یادگار به ما هدیه کردند.

در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب مطرح شد
اعلام آمادگی بیش از 5 هزار دانشگاهی برای خدمت به کشور
بیش از 5 هزار نفر از دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه ها و دانشگاه‌های سراسر کشور در آستانه‌ 40 سالگی انقلاب اسلامی و همزمان با امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران توسط ترامپ، با صدور نامه‌ای به رهبر انقلاب ضمن تجدید بیعت با معظم‌له، آمادگی خود را برای ارائه دانش، خلاقیت و تجربه خود در حوزه‌های مختلف جهت عبور از مشکلات کشور اعلام کردند. در بخشی از این نامه آمده است: رجاء واثق داریم فرزندان انقلابی حضرت عالی در حوزه و دانشگاه و دیگر عرصه‌ها توان و استعداد و اراده‌ای محکم برای گره‌گشایی از مسائل و مشکلات کشور و انقلاب دارند و ایمان داریم با حضور همه جانبه جوانان انقلابی در صحنه‌ها و عرصه‌‌های مختلف، شاهد جهش‌‌های بزرگی برای حل معضلات کشور، با سرعت و دقتی کم‌نظیر خواهیم بود. ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل و شهدای عظیم‌الشان و همچنین با تاکید بر دغدغه‌ها و رهنمودهای کارگشا و کارشناسانه حضرتعالی، استدعا داریم در صورت صلاحدید، درباره استفاده از توان و ظرفیت جوانان انقلابی‌تان در بخش‌‌های مختلف کشور دستور عنایت فرمایید تا با هدایت داهیانه‌تان، شاهد پیروزی‌‌های تاریخی برای ملت و انقلاب اسلامی باشیم.

رئیس‌جمهور عراق:
پایبندی بغداد به تحریم‌های واشنگتن علیه تهران دشوار است
فؤاد معصوم، رئیس‌جمهور عراق تاکید کرد پایبندی به تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران برای کشورش دشوار است. به گزارش فارس، وی در بخشی از مصاحبه‌اش با شبکه الحره، در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران، گفت: شرایط عراق و ماهیت روابطش با ایران و منافع مشترک و بسیاری از مسائل دیگر، موجب می‌شود پایبندی بغداد به تحریم‌های واشنگتن علیه تهران دشوار باشد. فواد معصوم افزود: نظر من به طور کلی درباره منازعات اینچنینی این است که نباید همراه با یک طرف علیه سایر طرف‌ها باشیم، زیرا فشار زیاد کنونی بر ایران می‌تواند آن را به واکنش وادار کند و این امر بر عراق و سایر کشورهای همسایه ایران تاثیر می‌گذارد.

از تجربه برجام عبرت بگیریم
عماد افروغ در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام شاهد نقض عهد، بدقولی و در نهایت خروج آمریکایی‌ها از برجام بودیم، تصریح کرد: چرا باید از گذشته نزدیک عبرت نگیریم و چرا مذاکره کنیم؟ امروز مذاکره برای شخص ترامپ یک برگ برنده برای رسیدن به پیروزی و غلبه بر ملت ایران است. وی گفت: ما این راه را پشت سر گذاشته‌ایم، مقاومت کردیم و حتی زمانی که از خود نرمش قهرمانانه نشان دادیم هم دیدیم این گرگ می‌خواهد گرگ‌تر باشد و قید و بندی را بر نمی‌تابد.


Page Generated in 0/0064 sec