printlogo


کد خبر: 196682تاریخ: 1397/5/17 00:00
اخبار

روحانی  چه زمانی به مجلس می‌رود؟
عضو هیات‌رئیسه مجلس از بررسی سوال از رئیس‌جمهور در مجلس پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خبر داد. اکبر رنجبرزاده با اشاره به طرح سوال از رئیس‌جمهور، اظهار داشت: رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به هیات‌رئیسه قوه مقننه، آمادگی خود را برای حضور در صحن علنی پارلمان و ارائه توضیحات درباره سوالات نمایندگان اعلام کرد. وی با بیان اینکه هیات‌رئیسه پارلمان هفته جاری زمانی را برای رسیدگی به سوال از رئیس‌جمهور تعیین نکرده است، افزود: با توجه به اینکه در هفته آینده نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند، بنابراین زمان رسیدگی به سوال از رئیس‌جمهور به بعد از سرکشی نمایندگان موکول می‌شود. عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه نمایندگان پس از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود 3 هفته متوالی جلسه علنی خواهند داشت، تصریح کرد: هیات‌رئیسه پارلمان در روزهای آینده طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور زمان حضور وی در صحن علنی پارلمان را اعلام می‌کند. به گزارش تسنیم، سوال از رئیس‌جمهور روز چهارشنبه 10 مرداد اعلام وصول شد که طبق آیین‌نامه رئیس‌جمهور یک ماه یعنی تا 10 شهریور فرصت دارد برای ارائه توضیحات درباره محور‌های سوال در مجلس حاضر شود. رکود اقتصادی حاکم بر کشور، عدم بهبود شرایط بانک‌ها در تبادل با بانک‌های خارجی پس از برجام، موضوع قاچاق کالا و ارز و همچنین کاهش ارزش پول ملی و وضعیت نابسامان بازار ارز از محورهای سوالات نمایندگان است.

داماد حسن روحانی در دولت پست گرفت
چندی پیش «کامبیز مهدی‌زاده‌فرساد» طی حکمی به عنوان «دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه انرژی» معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منصوب شد. گفته می‌شود مهدی‌زاده، داماد حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان است اما خود وی معتقد است بر اساس شایستگی‌ها و رزومه علمی به این سمت منصوب شده است! به گزارش راه دانا، پیش از مهدی‌زاده، سیروس وطن‌خواه‌مقدم این سمت را در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برعهده داشت.

ترامپ: با ایران تجارت نکنید!
رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی توئیتری ضمن تمجید از اقدام خود مبنی بر اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، دیگر کشورها را از تجارت با تهران برحذر داشت. به گزارش مهر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین توئیت روز سه‌شنبه خود نوشت: تحریم‌های ایران رسماً آغاز شد. این سنگین‌ترین تحریمی ‌است که تاکنون (علیه ایران) اعمال شده است و ماه نوامبر (آبان‌ماه) نیز شاهد افزایش مرحله‌ای آن خواهیم بود. هر که با ایران وارد معامله شود، دیگر با آمریکا معامله‌ای نخواهد داشت. من خواهان صلح جهانم و به کمتر از آن راضی نمی‌شوم!

رأی مثبت نمایندگان مجلس به ادامه حصر سران فتنه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته پارلمان در جریان سؤال علی مطهری، نایب رئیس مجلس از سیدعلیرضا آوایی، وزیر دادگستری درباره حصر، از پاسخ‌های وی قانع شدند. به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس در این جلسه از مجموع 222 نماینده حاضر با 95 رأی موافق، 95 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از پاسخ‌های وزیر دادگستری درباره علت ادامه حصر سران فتنه قانع شدند.

اعضای خبرگان گرفتاری مردم را درک می‌کنند
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس خبرگان گفت: نمایندگان مجلس خبرگان مشکلات معیشتی و گرفتاری‌های مردم را با تمام وجود درک می‌کنند و در میان مردم هستند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی اظهار داشت: موضوعی که در نشستی به تصویب رسید پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از سران قوا برای بهبود اوضاع اقتصادی کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم به عنوان دستور کار اجلاس عمومی مجلس خبرگان است. سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: موضوع دیگری که بر آن تاکید شد این است که مردم بصیر ایران هوشیار باشند ضدانقلاب بر خواسته‌های بحق‌شان سوار نشود. ضدانقلاب فرصت‌طلبانه در پی آن است با سوار شدن بر خواسته‌های بحق مردم در کشور آشوب ایجاد کند و این آشوبگری ابزاری برای رسیدن به اهداف خائنانه آنان است.


Page Generated in 0/0061 sec