printlogo


کد خبر: 196684تاریخ: 1397/5/17 00:00
سکه به 3 میلیون تومان نزدیک شد
سقوط آزاد قیمت سکه با صف طولانی فروشندگان

آغاز فعالیت صرافی‌ها و اجرایی شدن بسته جدید ارزی سیر نزولی در بازار طلا و ارز را موجب شد تا سکه به کانال ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برگردد.
به گزارش تسنیم، طبق اعلام دولت از دیروز بسته جدید ارزی اجرایی و براساس آن خرید و فروش ارز آزاد شد. صرافی‌ها با سیاست جدید بعد از 4 ماه تابلوی قیمت‌‌گذاری خود را روشن کرده و فعالیت ارزی‌شان را از سر گرفتند؛ طبق پیش‌بینی‌ها با آغاز فعالیت صرافی‌ها ریزش قیمت طلا و ارز که از چند روز قبل آغاز شده بود، شدت بیشتری گرفته است. فعالان بازار از افزایش فروشنده‌های طلا و ارز خبر می‌دهند و می‌گویند با تحویل دور جدید سکه‌‌های پیش‌فروشی که امروز آغاز می‌شود، سکه باز هم ارزان می‌شود. از صبح دیروز قیمت با طولانی‌شدن صف فروشندگان سکه قیمت‌ها نسبت به روز  قبل آن کاهش داشت.
هجوم سکه‎فروشان
تحویل ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار سکه پیش‌فروشی از امروز (۱۷ مرداد) آغاز و پیش‌بینی می‌شود با ورود این سکه‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از پیش کاهش یابد. بانک مرکزی تاکنون 790 هزار قطعه سکه در سررسید یک‌ماهه و 820 هزار قطعه سکه در سررسید 3 ‌ماهه به خریداران تحویل داده است و تنها حدود 5 درصد از خریداران تاکنون برای دریافت سکه‌های خود به بانک عامل مراجعه نکرده‌اند.
 همچنین تحویل سکه‌های پیش‌فروش‌شده در سررسید 6 ‌ماهه امروز آغاز می‌شود و در مجموع 2 میلیون و 580 هزار قطعه سکه با سررسید 6 ‌ماهه تا تاریخ 16/8/1397 تحویل خریداران خواهد شد. بنا به این گزارش، همزمان با اعلام بسته جدید ارزی دولت، قیمت سکه طی یک هفته گذشته روند کاهشی داشته و به مرز 4/3 میلیون تومان رسید.


Page Generated in 0/0063 sec