printlogo


کد خبر: 196688تاریخ: 1397/5/17 00:00
اخبار

کاهش 47 درصدی استفاده از تلگرام
 معاون قضایی دادستان کل کشور در پیامی که در فضای مجازی نوشت از کاهش استقبال کاربران ایرانی از تلگرام خبر داد. عبدالصمد خرم‌آبادی تصریح کرد: «بر اساس آخرین آمار استخراج شده از سامانه نظارتی دادستانی کل کشور، (سامانه پویشگر عدالت) حجم فعالیت کاربران ایرانی در ۲۰ هزار کانال پربازدید تلگرام باز هم کاهش یافت و میزان کاهش فعالیت در تلگرام از ۴۵ درصد به 5/47 درصد رسیده است. میانگین بازدید از ۲۰ هزار کانال پربازدید تلگرام در 3 ماه قبل از فیلتر تعداد 2.319.862.155 بازدید بوده و در یک ماه اخیر به میانگین ۱,۲۲۰,۹۹۷,۶۱۱.۶۸ بازدید کاهش یافته است. این کاهش فعالیت در تلگرام بدان جهت است که بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی فعالیت خود را به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل کرده‌اند. هر مقدار از حجم فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی کاسته و به فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی افزوده شود به همان نسبت شبکه ملی اطلاعات تقویت می‌شود و از اشراف اطلاعاتی بیگانگان بر کشور کاسته خواهد شد. اگر براساس اعلام رئیس مرکز ملی فضای مجازی تا ۱۵ شهریور خدمات‌دهی هاتگرام و تلگرام طلایی به پیام‌رسان خارجی تلگرام قطع شود، موج سوم مهاجرت به پیام‌رسان‌های داخلی شروع می‌شود و قدم بزرگ دیگری به سوی استقلال فضای مجازی کشور برداشته خواهد شد.

وزیر ارتباطات:
24 شرکت واردکننده موبایل 43 میلیارد تومان جریمه شدند
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با سوءاستفاده‌کنندگان از ارز دولتی در حوزه تلفن همراه برخورد شد. وی افزود: در این راستا، از 24 شرکت از مجموع 40 شرکتی که ارز دولتی دریافت و موبایل وارد می‌کردند، بازرسی شد و متهمان بیش از 43 میلیارد تومان برای گرانفروشی جریمه شدند. شنیده‌ها حاکی است که دستگاه قضایی 8 نفر از واردکنندگان متخلف را دستگیر کرده است.


سوسیس و کالباس «دهکده» نخرید
مدیرکل استاندارد تهران با اعلام اینکه فرآورده‌های گوشتی «دهکده پروتئین» غیراستاندارد است، اعلام کرد از مردم درخواست می‌کنیم محصولات تولیدشده با این نام و نشان را خریداری نکنند. به گزارش ایسنا، محمودرضا طاهری در نشستی خبری با اعلام اینکه فرآورده‌های گوشتی برند «دهکده پروتئین» غیراستاندارد است و هیچگونه مجوزی دال بر تولید از سوی استاندارد نگرفته است، اظهار داشت: این واحد حق تولید ندارد اما پس از مراجعه بازرسان اداره کل استاندارد استان تهران متوجه شدیم که به تولید مشغول بوده است، بنابراین دستور توقیف آن صادر شد و به مراجع قضایی نیز اعلام جرم می‌شود. وی ادامه داد: این مجموعه حق هیچگونه اطلاع‌رسانی و تبلیغات ندارد و سلامت مردم موضوعی نیست که براحتی از آن بگذریم. علاوه بر این، محصولات سوسیس و کالباس بیشتر مورد استفاده اقشار آسیب‌پذیر جامعه و نیز کودکان است به همین دلیل با تولید محصولات غیراستاندارد در این حوزه به طور جد برخورد می‌شود. وی درباره جعل نشان استاندارد توسط برخی واحدها و افراد تصریح کرد: بیشترین مورد یافت شده در این باره مربوط به کمپوت‌ها و کنسروهاست که به صورت زیرزمینی وارد بازار شده است. طاهری خاطرنشان کرد: هر آب بسته‌‌‌بندی شده که دارای علامت استاندارد است، مورد تایید سازمان استاندارد بوده و درباره آن کنترل‌های لازم انجام شده است.


واگذاری یک‌روزه عرصه مسکن مهر
مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد از واگذاری یک‌روزه عرصه واحدهای مسکن‌مهر این شهر با تخفیف ۳۰ درصدی خبر داد و گفت: نسبت به پروژ‌ه‌های مسکن‌مهر و موقعیت قرار گرفتن آن، متقاضیان برای خرید عرصه ۶ تا ۱۲ میلیون تومان به صورت نقدی یا اقساط بلند مدت می‌پردازند. مهدی هدایت در گفت‌‌وگو با تسنیم ضمن اشاره به آغاز واگذاری عرصه پروژه‌های مسکن‌مهر از هفته گذشته، اظهار داشت: با قیمت‌های بسیار مناسب که 100 درصد به نفع متقاضیان است، هفته گذشته واگذاری عرصه واحدهای مسکن‌مهر آغاز شد. وی تاکید کرد:‌ هفته گذشته نخستین قرارداد‌های واگذاری عرصه انفرادی زمین به 3 متقاضی انجام شد.
 


Page Generated in 0/0070 sec