printlogo


کد خبر: 196694تاریخ: 1397/5/17 00:00
اخبار

سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد
رفع ابهام بازنشستگی «افشانی» با استفساریه مجلس
سخنگوی شورای شهر تهران درباره بازنشسته بودن یا نبودن افشانی گفت: می‌توان برای رفع این ابهام از استفساریه مجلس استفاده کرد. به گزارش ایسنا، علی اعطا درباره بازنشستگی شهردار تهران گفت: نام افشانی در لیست اولیه بازنشستگان شهرداری نیست. وی درباره اینکه افشانی بازنشسته است یا نه؟ با بیان اینکه در این مدت بحث و گفت‌وگوهای زیادی شده است،‌ گفت: از همه رسانه‌ها درخواست می‌کنم به ثبات مدیریتی شهرداری تهران توجه داشته باشند. وی افزود: در بررسی اولیه مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان، شهردار تهران مشمول مصوبه نمی‌شد، چرا که در بند «الف» تا «ج» قانون مدیریت کشوری، شهردار نیز در بند «ج» همتراز افرادی که مستثنا بودند قرار گرفت اما حالا در قانون جدید کلمه «همترازی» حذف شده و در هیچ جای مصوبه ‌‌‌بندی درباره اینکه موارد قبلی در قانون جدید نقض یا ملغی می‌شود نیز ذکر نشده است. وی افزود: اگر ابهاماتی در این زمینه وجود داشته باشد ابتدا باید منتظر تایید مصوبه از سوی شورای نگهبان باشیم و در صورت وجود ابهام، از مسیر رفع ابهام یعنی استفساریه از مجلس، عبور می‌کنیم. وی با بیان اینکه افشانی ایثارگر و رزمنده است اما میزان جانبازی وی آنقدر نیست که مشمول استثنائات شود، گفت: با این حال می‌توان برای رفع ابهام از مسیر استفساریه عبور کرد.
احتمال حذف طرح ترافیک خبرنگاری
سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در ادامه درباره انتشار نام رسانه‌های دریافت‌کننده طرح ترافیک تصریح کرد: قاعده بر این است که محرمانگی در لیست طرح ترافیک نداریم و باید اسامی دریافت‌کنندگان طرح ترافیک به صورت دقیق منتشر می‌شد، البته مقداری کشمکش درباره طرح ترافیک وجود داشت اما انتشار نام دریافت‌کنندگان اتفاق خوبی است که تاکنون رخ نداده بود. وی با بیان اینکه معاونت حمل‌ونقل لیستی از افرادی را که طرح ترافیک بدون ضابطه دریافت کرده‌اند در اختیار شورا قرار داده است، گفت: در خبرها آمده است معاونت حمل‌ونقل افرادی که بدون ضابطه طرح ترافیک دریافت کرده‌اند را شناسایی کرده و طرح برخی از آنها را ابطال کرده است. اعطا درباره طرح ترافیک خبرنگاران نیز با بیان اینکه در زمان تصویب کلیات طرح ترافیک مقرر شد به خبرنگاران ۹۰ درصد تخفیف داده شود، تصریح کرد: البته این تخصیص با تعیین سقف است و ممکن است در سال‌های آینده نیز طرح ترافیک خبرنگاری حذف شود.

رئیس پلیس تهران خبر داد
تقسیط جرایم موتورها و خودروهای توقیفی
رئیس پلیس تهران از تشکیل واحد رسیدگی به اعتراضات بویژه برای خودروها و موتوسیکلت‌های با جرایم بالا خبر داد و گفت: در دهه ولایت با اخذ یکسری تعهدات و تقسیط جرایم، موتورها و خودروهای توقیفی آزاد خواهند شد. به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت از تشکیل واحد رسیدگی به اعتراضات برای خودروها و موتوسیکلت‌های با جرایم بالا خبر داد. فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: بر اساس مراکز آمار ترخیص خودرو، تعداد زیادی خودرو و موتوسیکلت توقیفی داریم. ۱۵ هزار خودرو و ۲۰ هزار موتوسیکلت که دارای جرایم یک‌میلیون تومان به بالا هستند و به دلیل نبود توانایی در پرداخت جریمه در پارکینگ‌ها متوقف هستند. این مقام ارشد پلیس پایتخت افزود: تعدادی از این وسایل نقلیه توقیفی وسیله کار شهروندان به حساب می‌آیند و پلیس درصدد است تسهیلاتی برای این دسته از مالکان خودروهای توقیفی فراهم بیاورد تا بتواند به این دسته از شهروندان کمکی کرده باشد. سردار رحیمی تصریح کرد: در دهه ولایت یعنی از تاریخ اول تا هشتم شهریورماه و در فاصله زمانی بین دو عید غدیر و قربان یک واحد در ستاد ترخیص خودروی پلیس راهور تهران بزرگ تشکیل خواهد شد و با اخذ یکسری تعهدات و تقسیط جرایم، موتورها و خودروهای توقیفی آزاد خواهند شد.


Page Generated in 0/0507 sec