printlogo


کد خبر: 196699تاریخ: 1397/5/17 00:00
اخبار

توزیع بیش از ۳۵ هزار جلد از «خداحافظ سالار» در پویش روشنا
بیش از ۳۵ هزار جلد از کتاب «خداحافظ سالار»، نوشته حمید حسام در بازار کتاب توزیع شده است. به گزارش تسنیم، کتاب «خداحافظ سالار»، خاطرات همسر سردار شهید حسین همدانی است که حمید حسام، نویسنده برجسته دفاع‌مقدس آن را به رشته تحریر درآورده است. دهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا که با محوریت این کتاب در حال برگزاری است، تاکنون بیش از 35 هزار جلد از این اثر را توزیع کرده است. کتاب «خداحافظ سالار» خاطرات پروانه چراغ‌نوروزی از همراهی با همسرش در روزهای مبارزه است. داستان این کتاب از سال 1390 آغاز می‌شود که شهید همدانی خانواده خود را در اوج بحران سوریه که دمشق در آستانه سقوط بود، آگاهانه به دمشق می‌برد. زندگی شهید همدانی مملو از حادثه، مجروحیت، گمنامی و کارهای بزرگی است که ناشناخته مانده است. بخشی از کتاب «خداحافظ سالار» به خاطرات و نقش شهید همدانی در تاسیس سه لشکر سپاه در سال‌های دفاع‌مقدس و مأموریت‌های متعددی از جمله حضور وی در آفریقا و در نهایت دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) در سوریه می‌پردازد. دهمین دوره پویش مطالعاتی «روشنا» تا پایان شهریورماه تمدید شده است.


اخلاق و خانواده مهم‌ترین محور جشنواره فیلم 100
علی قربانی دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰»، اخلاق و سبک زندگی، ترویج مفاهیم اخلاقی و... را از موضوعات این دوره از جشنواره عنوان کرد. به گزارش «وطن امروز»، علی قربانی، دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» همزمان با انتشار فراخوان این رویداد سینمایی گفت: جشنواره فیلم «۱۰۰» امسال با تغییرات کیفی، موضوعی و با رویکرد اخلاق و سبک زندگی طراحی شده است و امیدواریم با بهره‌گیری از تجربه دوره‌های گذشته، حرکت مناسب، موثر و متفاوتی را رقم بزنیم. دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» با بیان اینکه جشنواره در دوره دوازدهم در قالب بخش‌های مسابقه سینمای ۱۰۰ ثانیه‌ای ایران شامل بخش اصلی، بخش هنر و تجربه، مسابقه سینمای ۱۰۰ ثانیه‌ای جهان در زمینه فیلم‌های داستانی، مستند و پویانمایی برگزار می‌شود، عنوان کرد: حمایت از تولید ایرانی، حمایت از تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان ایرانی، فرهنگ تولید محصولات باکیفیت ایرانی، پویش ملی و حمایت مردمی از تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان باکیفیت ایرانی، تاثیرات مخرب خرید کالاهای خارجی، واردات بی‌رویه و غیرقانونی (قاچاق کالا)، معرفی کسب‌وکارهای نوین و استارت‌آپ‌ها، تولید ثروت از علم و فناوری و معرفی اقتصاد دانش‌بنیان از جمله موضوعاتی است که در این دوره از جشنواره مورد توجه قرار می‌گیرد. دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «۱۰۰» به همت حوزه هنری اسفندماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود.


رونمایی از نخستین کتاب سال گرافیک مذهبی
نمایشگاه آثار منتخب گرافیک مذهبی به همراه رونمایی از نخستین کتاب سال گرافیک مذهبی با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی و هنری و هنرمندان گرافیک و تجسمی کشور در حوزه هنری افتتاح شد. به گزارش مهر، نمایشگاه آثار منتخب گرافیک مذهبی با حضور جمعی از مسؤولان و هنرمندان کشور همچون سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، مسعود نجابتی مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس، علی وزیریان هنرمند گرافیست و جمعی دیگر از هنرمندان کشور، در حوزه هنری افتتاح شد. همچنین در این مراسم، نخستین کتاب گرافیک مذهبی شامل آثار هنرمندانی همچون ابوالفضل آقایی، پدرام فرخ‌نیا، حمید عجمی، مسعود نجابتی، محمدرضا دوست‌محمدی، حسین یوزباشی و... در کنار آثار جمعی دیگر از هنرمندان پیشکسوت و جوان رونمایی شد. نخستین کتاب سال گرافیک مذهبی در قطع رحلی کوچک و با مقالاتی از سیدعلی میرفتاح، دکتر محمد خزائی و علی وزیریان به صورت 4 رنگ و در 162 صفحه توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.
 


Page Generated in 0/0280 sec