printlogo


کد خبر: 196723تاریخ: 1397/5/18 00:00
اخبار

چرا آلبوم محسن چاوشی مجوز نگرفت؟
مدیر شورای ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر محسن چاوشی درباره مجوز نگرفتن آلبوم «ابراهیم» توضیحاتی ارائه داد. به گزارش مهر، ابوالفضل صادقی‌نژاد، مدیر شورای ارزشیابی و نظارت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره خبری که اخیرا از سوی محسن چاوشی در اعتراض به صادر نشدن مجوز آلبوم «ابراهیم» منتشر شد، گفت: در تاریخ ششم مردادماه سال ۹۶، 7 قطعه در قالب آلبومی با عنوان «ابراهیم» از سوی موسسه طرف قرارداد با آقای چاوشی در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد. پس از ثبت این آلبوم ما طبق روال اداری و قانونی روز ۱۸ مردادماه این آثار را به شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی ارسال کردیم که پس از بررسی ۲ قطعه تایید و 5 قطعه نیز اصلاحیه خورد. پس از اعلام این موضوع به موسسه ارسال‌کننده آلبوم، تاکنون هیچ اقدامی برای اصلاحیه موارد یاد شده انجام نشده، بنابراین اگر ۹۰ ماه هم این موضوع از سوی موسسه تولیدکننده آلبوم راکد بماند، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی به این آلبوم نمی‌دهد، زیرا پرونده هنوز به طور کامل تایید نشده است. اگر آقای چاوشی و موسسه تولیدکننده آلبوم نسبت به روند صدور مجوز شکایت یا انتقادی دارند قطعا شرایط برای تجدیدنظر وجود دارد، کما اینکه پروسه صدور مجوز در دوره قبلی دفتر موسیقی انجام گرفته بود، بنابراین ایشان به طور کامل حق قانونی داشت با ارسال نامه به مدیریت دفتر موسیقی فرصتی برای دفاع و تجدیدنظر روی رای شورای شعر و ترانه داشته باشد.


رونمایی کتاب «الف لام خمینی»
کتاب «الف لام خمینی» دوشنبه (۲۲مردادماه) در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری رونمایی می‌شود. به گزارش فارس، در آیین رونمایی این کتاب، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی و هدایت‌الله بهبودی درباره کتاب «الف لام خمینی» سخنرانی می‌کنند. کتاب «الف لام خمینی» که از سوی موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شده است، با معرفی خاندان امام خمینی آغاز می‌شود و سیر زندگی روح‌الله را از تولد، نشو و نما، تحصیل در زادگاه، ادامه درس‌آموزی در اراک و مهاجرت به حوزه علمیه قم پی می‌گیرد. می‌توان این زندگینامه را به 2 بخش کلی تقسیم کرد. اول، زندگی علمی حضرت روح‌الله خمینی در قم که بیش از 40 سال از عمر او را در بر گرفت. امام خمینی در این 4 دهه درس گرفت، درس داد، نوشت و ماترک چشمگیری از منشورات و شاگردان به جا گذاشت. دوم، زندگی سیاسی حضرت امام است که از اواسط سال ۱۳۴۱ شمسی آغاز می‌شود و با فراز و نشیب‌های فراوان 16 سال بعد، به پیروزی نهضت اسلامی در سال ۱۳۵۷ می‌رسد. علاقه‌مندان برای حضور در آیین رونمایی از کتاب «الف لام خمینی» می‌توانند دوشنبه (۲۲ مردادماه) ساعت ۱۷ به پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفرجنوبی مراجعه کنند.


فیلم جدید جمال شورجه کلید خورد
تصویربرداری فیلم ضد استعماری «احمد بای» که نخستین تولید مشترک سینمایی ایران و الجزایر محسوب می‌شود در شهرک سینمایی «CADC» شهر الجزیره، آغاز شده است. به گزارش سینماپرس، فیلمبرداری فیلم تاریخی و ضد استعماری «احمد بای» به کارگردانی «جمال شورجه» و با حضور وزیر فرهنگ الجزایر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهرک سینمایی CADC الجزیره پایتخت الجزایر آغاز شده است. احمد بای، فرزند محمد الشریف و از خانواده «ابن قانه» یکی از بزرگ‌ترین شیوخ عرب در منطقه الصحرای الجزایر بود. این فیلم داستان بخش‌هایی از زندگی احمد بای، مبارز و حافظ کل قرآن الجزایری را روایت می‌کند که در دوران حکومت عثمانی، حاکم منطقه قسطنطنیه در الجزایر بود و سال‌ها به مبارزه با استعمارگران فرانسوی پرداخت.


Page Generated in 0/0062 sec