printlogo


کد خبر: 196734تاریخ: 1397/5/18 00:00
چهارگوشه

دیدار هیأت دولتی بنگلادش
از مناطق بحران‌زده میانمار
هیات دولتی بنگلادش، داکا را به مقصد ایالت راخین ترک کردند. ایالت راخین محلی است که مسلمانان میانماری در آن زندگی می‌کنند و توسط بودایی‌های افراطی مورد تعرض قرار گرفته‌ است. وزیر خارجه بنگلادش که در رأس هیاتی به این سفر رفته است به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم گزارش‌های دولت میانمار را درباره حمایت‌هایی که گفته می‌شود در یک سال گذشته از این گروه آسیب‌دیده شده است از نزدیک مشاهده کنیم. در سال 2015، 750 هزار زن و کودک میانماری تحت فشارهای دولت این کشور به جرم مسلمان بودن مجبور به ترک این کشور و سفر به بنگلادش شده‌اند.

بازشماری آرای عمران‌خان در لاهور
دادگاه عالی پاکستان می‌گوید برای بررسی مجدد آرای عمران‌خان از جریان «اصناف» پاکستان، قصد دارد آرای این منطقه را بار دیگر مورد بازخوانی قرار دهد. گفته می‌شود عمران‌خان فاتح انتخابات پارلمانی پاکستان است که در حال حاضر 113 کرسی از 272 پارلمان این کشور را در اختیار دارد و قرار است کابینه آینده پاکستان به رهبری او تشکیل شود. سفیر آمریکا در پاکستان و سفرای دیگر کشورهای خارجی با عمران‌خان دیدارهای مکرری داشته‌اند. قاضی مومن رشید می‌گوید باید بازشماری آرا در لاهور به علت اختلافاتی که در آرا وجود دارد بار دیگر انجام شود.

آمریکا مقصر اشکال در طراحی زیردریایی‌های انگلیسی
آمریکایی‌ها که بخش‌هایی از سامانه موشکی زیردریایی‌های انگلیسی نسل جدید را طراحی کرده‌اند، در آزمایش‌های انجام شده در این طراحی شکست خورده‌اند. گفته می‌شود انگلیس قرار بود از زیردریایی‌های نسل جدید خود رونمایی کند اما با اشکالاتی که در سامانه موشک‌های بالستیک آن پیش آمده بعید است انگلیسی‌ها بتوانند سر زمان تعیین شده سفارش‌های خود را تحویل دهند. گفته می‌شود آمریکا غرامتی را بابت این اشتباه باید پرداخت کند. همکاری‌های نظامی دریایی آمریکا و انگلیس به دهه 60 میلادی بازمی‌گردد و قرار است 4 زیردریایی جدید تا 2030 تحویل داده شود.

آسانژ سفارت اکوادرو را ترک می‌کند
رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرد آسانژ برای خروج از سفارت اکوادور در لندن در هر زمانی که بخواهد آزاد است اما تنها زمانی که انگلیس امنیت وی را ضمانت دهد. لنین مورنو، رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرد مقامات این کشور در حال حاضر در حال مذاکره با وکلای آسانژ، موسس ویکی‌لیکس برای دستیابی به یک توافق برای تضمین امنیت وی در راستای قوانین بین‌المللی هستند. وی ادامه داد: اگر ما به این توافق دست یابیم خوشحال خواهیم شد که از آسانژ بخواهیم سفارت را ترک کرده و خود را برای تحقیقات حقوقی تسلیم کند. پیش‌تر رئیس‌جمهور اکوادور اواخر ژوئیه گفته بود خواهان آن است که مساله آسانژ بدون بروز مشکلاتی برای کشورش حل و فصل شود.

جمهوری‌خواهان از انتخابات ویژه کنگره واهمه دارند
انتخابات ویژه کنگره در ایالت‌های اوهایو، میسوری، میشیگان، کانزاس و واشنگتن برای جمهوری‌خواهان تعیین‌کننده است و نشان می‌دهد آنها تا چه اندازه قادر خواهند بود نوامبر در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره موفق باشند. پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا  با ارسال پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: امشب عازم اوهایو هستم تا برای تروی بالدرسون در انتخابات ویژه کنگره تبلیغ کنم. رأی‌گیری زودهنگام آغاز شده است. تروی در زمینه (مبارزه) با جرم و (حفظ امنیت) مرزها عملکردی قوی دارد و شیفته ارتش کشورمان، نظامیان بازنشسته و متمم دوم قانون اساسی (حق داشتن و حمل اسلحه) است. رقیب او نیز بازیچه نانسی پلوسی است.

ترزا می ‌از جانسون خواست عذرخواهی کند
ترزا می ‌از بوریس جانسون خواسته است نسبت به اظهارنظر اخیرش درباره حجاب برقع مسلمانان عذرخواهی کند اما وزیر سابق خارجه انگلیس از حزب محافظه‌کار می‌گوید حاضر نیست از مواضع خود عقب‌نشینی کند. جانسون گفته بود زنانی که برقع بر صورت دارند شبیه سارقان هستند. این مساله جامعه مسلمان انگلیس را متاثر کرده بود. اکنون ترزا می‌ برای حفظ وجهه انگلیس و حزب محافظه‌کار خواهان عذرخواهی جانسون است.


Page Generated in 0/0065 sec