printlogo


کد خبر: 196768تاریخ: 1397/5/18 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خبر داد
نجات ۱۰۰ نفر در آتش‌سوزی برج مسکونی
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت یک برج مسکونی ۱۲ طبقه ۷۵ واحدی در میدان ساحل بلوار مختاری دچار آتش‌سوزی شد که با تلاش آتش‌نشانان در این حادثه به فردی آسیب نرسید. جلال ملکی به میزان گفت: ساعت 2:41 دقیقه بامداد دیروز حادثه آتش‌سوزی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که با توجه به حساسیت موضوع ماموران ۵ ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: در طبقه نهم این برج مسکونی کابین آسانسور به‌دلیل نقص فنی اتصالات برق متوقف و دچار حریق شده بود. بر اثر این آتش‌سوزی دود غلیظی از طریق چاهک آسانسور به بیشتر طبقات این برج مسکونی سرایت کرده بود که گروهی از آتش‌نشانان برای خاموش کردن آتش و گروهی دیگر نیز با استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی به تمام واحد‌های این برج مسکونی رفتند و بیش از ۱۰۰ نفر را از میان دود غلیظ به سلامت خارج کردند. به گفته ملکی، عملیات مهار آتش در کمترین زمان ممکن انجام شد اما عملیات تخلیه دود پس از چندین ساعت تلاش آتش‌نشانان حوالی ساعت ۵ به پایان رسید. وی تاکید کرد با حضور بموقع آتش‌نشانان در این حادثه به فردی آسیب نرسید و از مدیران برج‌های مسکونی خواست نسبت به ایمن‌‌سازی آسانسور‌ها و اتصالات برقی برج‌های خود اقدامات بیشتری انجام دهند.

باز شدن حساب‌‌های بانکی  شهرداری تهران
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت حساب‌های شهرداری از وضعیت مسدود خارج شد. مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت دسترسی شهرداری تهران به حساب‌های سازمانی خود که توسط سازمان تامین اجتماعی مسدود شده بود، گفت: تمام حساب‌های شهرداری از وضعیت مسدود خارج شد و هم‌اکنون در دسترس است. گفتنی است، محمدعلی افشانی، شهردار تهران درباره نحوه برخورد شهرداری با انسداد حساب‌هایش گفته بود تمام حساب‌ها باز خواهد شد. همچنین فراهانی پیش از این اعلام کرده بود انسداد حساب‌های شهرداری سبب می‌شود شهرداری نتواند حقوق کارگران را پرداخت کند و در نهایت کار جمع‌آوری پسماند دچار اخلال می‌شود. شهرداری تهران علاوه بر جمع‌آوری پسماند، هزینه‌‌های دیگری همچون پرداخت حقوق 68 هزار پرسنل، پذیرایی از میهمانان و مدعوین در مراسمات رایج، هزینه‌‌های رزرو سالن‌‌های همایش و پاداش‌های آخر ماه مدیران را برعهده دارد که با انسداد حساب‌های شهرداری این موارد هم دچار مشکل شدند.


رئیس دیوان عدالت اداری خبر داد
اعلام نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها
رئیس دیوان عدالت اداری گفت نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها تا مدتی دیگر و در آینده نزدیک اعلام می‌شود. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام بهرامی، رئیس دیوان عدالت اداری در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مسابقات قرآنی ویژه همکاران و خانواده‌های حوزه‌های ستادی و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه اظهار کرد: در حقیقت در این ۵ سالی که گذشته، معاونت فرهنگی قوه قضائیه اقدامات ارزشمندی در زمینه ترویج قرآن در قوه قضائیه انجام داده است و به این امر عظیم و مهم اهتمام ویژه‌ای دارد، به طوری که در این زمینه شاهد تحول در دستگاه قضا بوده‌ایم. رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت پرونده بورسیه‌ها گفت: نتیجه نهایی پرونده بورسیه‌ها تا مدتی دیگر و در آینده نزدیک اعلام می‌شود.


Page Generated in 0/0066 sec