printlogo


کد خبر: 196769تاریخ: 1397/5/18 00:00
۱۰هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین‌المللی بنادر غرب هرمزگان جابه‌جا شدند
رشد ۳۴ درصدی صادرات غیرنفتی در بندرلنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از ترابری بیش از ۱۰هزار مسافر دریایی در مسیرهای بین‌المللی و همچنین رشد صادرات غیرنفتی و تخلیه و بارگیری کانتینر طی 4 ماه اخیر در این منطقه خبر داد. قاسم عسکری‌نسب با اشاره به تخلیه و بارگیری 3 میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۲۹ تن انواع کالا طی 4 ماه نخست سال جاری در بنادر غرب هرمزگان، اظهار داشت: از این میزان، سهم بندرلنگه ۴۵۳ هزار و ۴۳۷ تن بوده است که ۴۵۳ هزار و ۲۲۶ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی با رشد ۱۲ درصدی بوده و ۲۱۱ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد. وی در ادامه بیان کرد: طی این دوره زمانی، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در این بندر (که عمده آنها خودرو بوده است) به رقم ۸۸ هزار و ۶۹۱ تن رسید که بیانگر رشد ۳۱ درصدی و کسب رتبه سوم کشور در ترانزیت کالاهای غیرنفتی است. مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه همچنین میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در این بندر را ۳۳۱ هزار و ۶۵۴ تن با ثبت رشد ۳۴ درصدی اعلام کرد و گفت: عمده این کالاها شامل میوه و تره‌بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است. عسکری‌نسب تصریح کرد: طی 4 ماه نخست سال ۹۷ بیش از ۳۰ هزار تن کالای غیرنفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در مقایسه با سال پیش از آن ۵۶ درصد کاهش داشته است.
رشد ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر
عسکری‌نسب با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور گسترش فعالیت‌های بندری و کانتینری کردن روند تخلیه و بارگیری کالا در بنادر غرب هرمزگان گفت: با انجام طرح توسعه بندرلنگه در سال‌های اخیر و فراهم کردن شرایط لازم و اعطای تخفیفات گمرکی و مشوق‌های لازم در این بندر، شاهد افزایش ۱۱ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر بودیم و حجم اینگونه فعالیت‌ها از رقم یکهزار TEU کانتینر گذشت. مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه ضمن اشاره به صادرات ۹۳ هزار و ۱۲۱ تن محصولات کشاورزی، دامی و احشام افزود: زیرساخت‌های بندر لنگه برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا دارد؛ به‌گونه‌ای که در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام دارای جایگاه دوم در بین بنادر کشور است. وی از روند مثبت ترابری مسافران دریایی در آب‌های داخلی نیز سخن به میان آورد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از ۲۴۶ هزار و ۸۶۲ هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقاصد کیش، ابوموسی و سایر جزایر جابه‌جا شدند که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است. عسکری‌نسب خاطرنشان کرد: بندرلنگه در بخش حمل‌ونقل مسافران دریایی در مسیرهای بین‌المللی (کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس) با ثبت ترابری ۱۰ هزار و ۷۴۸ مسافر و رشد ۸ درصدی، توانست رتبه دوم در بین بنادر کشور را به خود اختصاص دهد. این مقام مسؤول در پایان تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را بیش از 4 هزار و ۳۰۰ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان ۲۴۱ فروند شناور بالای هزار تن و 4 هزار و ۶۰ فروند زیر هزار تن ظرفیت داشته است.
بازدید فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی از بندرلنگه
فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی طی سفری 2 روزه به منطقه، ضمن بازدید از بندر تجاری لنگه، طی نشستی با مأموران این یگان به تبیین برنامه‌ها و اهداف یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی پرداخت. سرهنگ جعفر اطمانی با همراهی کیوان علیزاده، فرمانده یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، از بخش‌های مختلف یگان حفاظت اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه بازدید کرد. سرهنگ اطمانی ضمن حضور در آیین صبحگاه مشترک ماموران یگان حفاظت بندرلنگه، به تشریح آخرین وضعیت یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی و نقش این مجموعه در تحقق سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی، اهداف و عملکرد آن پرداخت. وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت بنادر ضمن همکاری با سایر نهادهای نظامی و انتظامی و قضایی با تلاش مضاعف در مسیری که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند، حرکت کرده و برای سربلندی کشور جمهوری اسلامی ایران و اهداف عالی سازمان بنادر و دریانوردی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند. فرمانده یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی همچنین آموزش مستمر نیروها را به عنوان یک اولویت مهم دانست و پرورش نیروهای توانمند و جانشین‌پروری در یگان‌های حفاظت را از مهم‌ترین اصول در این باره برشمرد. سرهنگ اطمانی بر لزوم استاندارد‌سازی رفتار، ارتقای مهارت‌های فردی و مردم‌داری و صیانت از حقوق شهروندی توسط نیروهای یگان حفاظت بنادر تاکید کرد. بهنام جوکار، فرمانده یگان حفاظت بنادر و دریانوردی بندرلنگه نیز با ارائه گزارشی کوتاه به بیان ویژگی‌های بنادر غرب هرمزگان و یگان حفاظت بندرلنگه و تشریح فعالیت‌های انجام شده طی سال جاری پرداخت.
 


Page Generated in 0/0071 sec