printlogo


کد خبر: 196835تاریخ: 1397/5/20 00:00
سایت صادق خرازی: روحانی تمام شده است
باید برای خداحافظی با روحانی آماده شویم

سایت صادق خرازی، سفیر دولت اصلاحات در فرانسه و از مدافعان جدی برجام، روز پنجشنبه با انتشار یادداشتی با اشاره به نطق تلویزیونی دوشنبه‌شب رئیس‌جمهور نوشت حسن روحانی توانایی اداره کشور را ندارد و باید بزودی با او خداحافظی
کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، در این یادداشت که توسط صادق ملکی، کارشناس مسائل سیاسی نوشته شده، آمده است: آقای روحانی! می‌دانیم که شما معادل همه نظام نیستید، با این وجود عملکرد دولت شما در مواجهه با این اقدام و... در این ماه‌‌های بحرانی چه خروجی‌ای جز افزایش نگرانی مردم و دامنه بحران داشته است؟ دولت شما قرار بود در سیاست داخلی و خارجی تبلور تدبیر و امید و مظهر عقلانیت و نمود برخورد با رانت‌ها و... شود نه شریک رانت‌‌‌هایی که سبب شده است ایران امروز با جدی‌‌‌‌‌ترین سقوط ارزش پول خود مواجه شده و سخت‌ترین شرایط برای کشور ایجاد شود.
نویسنده در ادامه با اشاره به سخنرانی تلویزیونی اخیر روحانی نوشت: روحانی پس از مدت‌ها غیبت و سکوت، در حالی که جامعه نگران اوضاع ناشی از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها بود، در حالی بر پرده تصویر ظاهر شد که چیزی برای گفتن نداشت. به نظر می‌رسد روحانی تمام شده است. در وضعیت بغرنج ایران که حل معضلات متنوع و متعدد آن به اعجاز نیاز دارد، از این روحانی نه‌تنها نباید انتظار معجزه داشت، بلکه از روحانی به تصویر کشیده شده حتی نمی‌توان انتظار مدیریت مناسب  بحران پیش‌ رو را داشت.
در ادامه این نوشته، نویسنده به واکنش روحانی به طرح سوال مجلس و تهدید مجلس توسط روحانی اشاره کرد و نوشت: می‌توان به‌کارگیری ادبیات تهدید و سکوت، تداوم خطبه و گفتاردرمانی و عدم قطعیت در تصمیم به هنگام را نشانه تمام شدن روحانی دانست و شاید نه‌تنها باید از او عبور کرد بلکه باید برای خداحافظی از وی آماده بود.
این نوشته می‌افزاید: تردیدی نیست که با تمام شدن نان برجام و آغاز نان تحریم، سال‌‌های پیش‌رو سال‌‌های بسیار دشواری باشد که نیاز به مجموعه مردان و مدیرانی دارد که مبرا از خطای محاسباتی و سیاست‌‌گذاری بوده و با درک راهبردی فقط و فقط به ایران بیندیشند. تکرار اشتباهات ماه‌‌های گذشته در زمان باقیمانده از ریاست‌جمهوری روحانی، نه‌تنها تداوم ریاست‌جمهوری وی را بلکه می‌تواند بقای ایران را تهدید کرده و کشور را  با فاجعه‌ای ملی مواجه کند. البته تغییرات اساسی در شیوه مدیریت روحانی و تغییر چیدمان کابینه، بویژه تیم اقتصادی شاید بتواند نقطه امید شود.
در این نوشته همچنین آمده است: «روحانی به مردم آسیب‌دیده از هاله نور، وعده تدبیر، امید و تحول داده بود. در ماه‌‌های اخیر عملکرد دولت وی و اخبار درج شده از میزان و وسعت سوءاستفاده‌ها و رانت‌ها، مردم را دچار عوارض ناشی از افسردگی فریب کرده است. به نظر می‌رسد روحانی بیش از همه به مردم ایران یک عذرخواهی با صدای بلند بدهکار است. نه روحانی و نه دولت او نتوانسته‌اند به وعده‌‌های انتخاباتی خود نزدیک شده و در شأن فداکاری‌های مردم ایران ظاهر شوند».


Page Generated in 0/0055 sec