printlogo


کد خبر: 196841تاریخ: 1397/5/21 00:00
اخبار

شاخص بورس ۲۵۰۰ واحد عقب‌نشینی کرد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه ۲۵۰۷ واحد افت کرد.
به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه، تعداد یک میلیارد و 625 میلیون سهم و حق‌تقدم به ‌ارزش 478 میلیارد تومان در 119 هزار نوبت دادوستد شد و شاخص بورس با افت 2507 واحدی در ارتفاع 129 هزار و 13 واحد قرار گرفت. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم دیروز، روز منفی را پشت‌سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 735 واحد، کل (هم‌وزن) 12 واحد، قیمت (هم‌وزن) 9 واحد، آزاد شناور 2259 واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به‌ترتیب 1745 و 5483 واحد رشد کردند. بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 801 میلیون ورقه به ‌ارزش 365 میلیارد تومان در 62 هزار نوبت، آیفکس 3/20 واحد افت کرد و در ارتفاع 1479 واحد قرار گرفت.


عضو شورای عالی فضای مجازی:
امکان تولید هر نوع تکنولوژی ارتباطی را داریم
رضا تقی‌پور، عضو شورای ‌عالی فضای مجازی و وزیر اسبق ارتباطات در هفدهمین شنبه انقلاب با موضوع دستاوردهای انقلاب در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی که به همت جنبش مردمی پاسداشت 40 سال انقلاب اسلامی در محل موزه ارتباطات برگزار شد، در سخنانی گفت: قبل از انقلاب در 312 روستا فقط یک خط ارتباطی داشتیم و کشور از نظر ارتباطات در حوزه مخابرات و تلگراف بسیار محدود بود اما اکنون در این حوزه در جهان حرف‌‌های بسیار زیادی برای گفتن داریم. به گزارش «وطن‌امروز»، عضو شورای‌ عالی فضای مجازی با اشاره به شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» ادامه داد: در شعارهای اول انقلاب که تا امروز نیز ادامه دارد، همواره بر استقلال تاکید شده و در واقع یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی استقلال کشور بود؛ امروز به برکت انقلاب، کشور در حوزه ارتباطات به استقلال رسیده است. وی گفت: قبل از انقلاب، حوزه صنعت فناوری ارتباطات در کشور وجود نداشت و تکنولوژی کاملا از دیگر کشورهای دنیا وارد می‌شد؛ یا اینکه مستشارانی از آمریکا و اسرائیل در این حوزه در ایران حضور داشتند اما امروز توانسته‌‌‌‌‌ایم در این حوزه و در سطح جهانی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم. تقی‌پور افزود: بزرگ‌ترین دستاورد در زمان پهلوی داشتن بی‌سیم‌‌‌هایی بود که ارتش در اختیار داشت و آنها ساخت رژیم صهیونیستی بود. وزیر اسبق ارتباطات خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی قادر است هرچیزی را که در حوزه ارتباطات نیاز دارد تولید کند و این بزرگ‌ترین دستاورد در این 40 سال به حساب می‌آید. وی ادامه داد: ایران توانسته است در حوزه‌‌های فضایی و ماهواره پیشرفت‌‌‌هایی داشته باشد که نمود آن را می‌توانید در سال 87 مشاهده کنید که ایران نخستین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد و توانست در مدار قرار دهد و دنیا را مبهوت خود کند. تقی‌پور تصریح کرد: آمریکایی‌ها در رسیدن به علم فضایی حدود 20 سال زمان صرف کردند و روس‌ها نیز طی چندین سال به دستاوردهایی در این زمینه رسیدند اما جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌‌های ظالمانه توانسته است در 8 سال به این علم و فناوری برسد.
رشد 20 پله‌ای دولت الکترونیک
در بخش دیگری از این نشست، مهدی یوسف‌زاده، معاون توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در سخنانی گفت: امروز برخی مناطق عشایری را داریم که از خطوط تلفن بی‌بهره‌‌اند اما از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت از طریق سلول‌‌های خورشیدی برخوردارند و ضریب نفوذ اینترنت امروز به 70 درصد رسیده است. معاون توسعه فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همچنین با بیان اینکه ایران امروز تولید‌کننده سوئیچ، مودم و روتر محسوب می‌شود، گفت: در زمینه دولت الکترونیک نیز در سال‌های اخیر با رشد 20 پله‌ای روبه‌رو شده‌‌‌‌‌ایم و از رتبه 106 جهانی به رتبه 86 رسیده‌ایم. وی با بیان اینکه حدود 4 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال است که 1391 مورد آن مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، تصریح کرد: 40 درصد اقتصاد دانش‌بنیان کشور در حوزه ICT قرار دارد و از میان 4500 شرکت استارت‌آپی نیز 2500 شرکت در سازمان فناوری اطلاعات به ثبت رسیده است.


Page Generated in 0/0067 sec