printlogo


کد خبر: 196858تاریخ: 1397/5/21 00:00
اخبار

«شعله‌ور» نعمت‌الله شعله‌ور شد!
حمید نعمت‌الله، کارگردان فیلم سینمایی «شعله‌ور» از انجام اصلاحاتی در تدوین نهایی این اثر برای اکران عمومی در سینماها خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، حمید نعمت‌الله از انجام اصلاحاتی روی نسخه اکران عمومی این فیلم خبر داد و گفت: فیلمی که در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد آنقدر با عجله آماده شده بود که می‌توانم بگویم به هیچ‌وجه نتیجه نهایی که از فیلم «شعله‌ور» در ذهن داشتم، نبود. نسخه‌ای که قرار است بزودی و در هفته جاری روی پرده سینما‌‌های سراسر کشور برود، همان فیلمی است که من اسم آن را گذاشته‌ام «شعله‌ور»! مفتخرم همه علاقه‌مندان سینما را به تماشای این فیلم دعوت کنم. بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «شعله‌ور» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی حدود ۲۰ دقیقه کوتاه‌تر شده است و نسخه اکران عمومی آن ۱۰۰ دقیقه خواهد بود. این فیلم از ۲۴ مرداد در سینماهای سراسر کشور اکران خود را آغاز خواهد کرد. «شعله‌ور» فیلمی متفاوت در ژانر اجتماعی است که توانست نظر منتقدان و داوران سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کند. این فیلم در ۶ رشته کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد و امین حیایی توانست برای بازی در این فیلم، دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند. این فیلم زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند در زندگی‌اش به جایی نرسیده و این احساس، او و همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد.


«جشن دلتنگی» در «سینماروایت»
سینماروایت در چهارمین برنامه از سری جدید خود، فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، «جشن دلتنگی» فیلمی به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی است که اکران آن در سینماهای کشور به تازگی به پایان رسیده است. داستان این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، در ارتباط با رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است. این فیلم سال گذشته در بخش مسابقه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد و در آن بازیگرانی چون بابک حمیدیان، محسن کیایی، بهنام تشکر، مینا ساداتی، پانته‌آ پناهی‌‌ها، ساغر قناعت و پریوش نظریه به ایفای نقش پرداختند. جلسه نمایش و نقد و بررسی این اثر در برنامه «سینماروایت» روز یکشنبه 21 مردادماه، ساعت 17:30 با حضور علی قائم‌مقامی، تهیه‌کننده اثر و محمدامین نوروزی منتقد سینما در مجموعه فرهنگی- هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش خیابان بهار جنوبی برگزار می‌شود. گفتنی است شرکت در این مراسم برای عموم مخاطبان آزاد و رایگان است.


اعتراض به تبعیض  جنسیتی در جشنواره «ونیز»
بسیاری از فعالان حقوق زنان اعتراض شدید خود را نسبت به نادیده‌گرفتن زنان در جشنواره فیلم ونیز ابراز داشتند و خواستار الحاق جشنواره ونیز به طرح «تعهد جنسیتی» شدند. به گزارش فارس به نقل از ورایتی، بسیاری از فعالان زنان از جمله شبکه «اودیوویژوال» اعتراض شدید خود را نسبت به غیبت زنان در جشنواره فیلم ونیز ابراز داشتند. معترضان در قالب نامه‌ای سرگشاده همچنین خواستار الحاق جشنواره ونیز به طرح «تعهد جنسیتی» شده‌اند. در بخشی از این نامه آمده است: «برای دومین سال پیاپی است که از ۲۱ فیلم شرکت‌کننده در بخش رقابتی تنها یک فیلم به کارگردانی یک زن حضور دارد، آن هم فیلم «بلبل» به کارگردانی خانم «جنفر کنت» است. فیلم «فرشتگان لباس سفید می‌پوشند» به کارگردانی خانم «ویوین کوو» نیز تنها فیلم زن کارگردان جشنواره پارسال بود. این در حالی است که «آلبرتو باربِرا» رئیس جشنواره ونیز قول داده بود حضور زنان در بخش رقابتی این جشنواره را بیشتر کند. او در جایی گفته بود: «چنانچه هرآنچه درباره برابری جنسیتی در جشنواره است قرار باشد تحمیل شود، من کناره‌گیری خواهم کرد». جشنواره ونیز هنوز جوابی به نامه فعالان زنان نداده است.


Page Generated in 0/0070 sec