printlogo


کد خبر: 196859تاریخ: 1397/5/21 00:00
اخبار

شروع موفق «تنگه ابوقریب» در روزهای ابتدایی اکران
بهترین فیلم سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر، اکران خود را با فروشی چشمگیر آغاز کرد. به گزارش فارس، سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت فروش مناسبی را تجربه کرد. فروش مناسبی که برای فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» بسیار چشمگیر بود و بهترین فیلم سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر توانست تنها در ۲ روز ۱۶۰ میلیون تومان بلیت بفروشد. همچنین فیلم‌های سینمایی «هزارپا»، «کاتیوشا» و «دم سرخ‌ها» از پرفروش‌های هفته گذشته بودند. براین اساس، فیلم سینمایی «هزارپا» تاکنون در مجموع 22 میلیارد و 700 میلیون تومان، «تگزاس» 14 میلیارد و300 میلیون تومان، «خاله قورباغه» یک میلیارد و 800 میلیون تومان، «دارکوب» یک میلیارد و 700 میلیون تومان، «به وقت خماری» یک میلیارد و 180 میلیون تومان، «کاتیوشا» یک میلیارد و 50 میلیون تومان، «دم سرخ‌ها» 500 میلیون تومان و «من دیوانه نیستم» 300 میلیون تومان فروش داشته‌اند.


«میرزا بلد» به تلویزیون می‌آید
انیمیشن «میرزابلد» از تولیدات خانه پویانمایی انقلاب اسلامی در 30 قسمت 15 دقیقه‌ای برای پخش از تلویزیون آماده نمایش شد. به گزارش «وطن‌امروز»، تولید این مجموعه انیمیشن که در 2 سری آماده شده از سال 90 آغاز و تا پایان سال 94 به طول انجامیده است. کارگردانی سری اول این انیمیشن بر عهده امیرحسین صالحی و الهام مرتضوی بود و کارگردانی سری دوم «میرزابلد» را امیرحسین صالحی به تنهایی بر عهده دارد. این اثر در قالب طنز به موضوعات روز نوجوانان و جوانان پرداخته است و استودیوی انیمیشن بلوط تهیه‌کنندگی انیمیشن «میرزا بلد» را عهده‌دار است.


نشان فرج‌الله سلحشور برگزیده خود را شناخت
سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی(ص) شهر قزوین با معرفی گروه‌های برتر به کار خود پایان داد. به گزارش «وطن‌امروز»، آیین پایانی سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با حضور کورش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی سرپرست معاونت هنری حوزه هنری، حمید نیلی دبیر هنری سیزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد و علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین برگزار شد. کورش زارعى، مدیر مرکز هنرهاى نمایشى حوزه هنرى، در این مراسم بیان کرد: «جشنواره «تئاتر بچه‌هاى مسجد» بعد از 2 دهه فعالیت در 2 سال اخیر مجدداً احیا شده است و 200 گروه تئاترى در مراکز استانى حوزه هنرى فعالیت‌هاى تئاتر خودشان را از سر گرفتند. هدف ما کشف استعدادهای جوانی است که در محله‌ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج مردمی حضور داشته و امکان ورود به تئاتر حرفه‌ای را ندارند، چرا که این استعدادها به سطح حرفه‌ای نرسیده‌اند. ما با این جشنواره آنها را آموزش می‌دهیم و در جشنواره «تئاتر بچه‌هاى مسجد» این فضا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا طى یک بازه زمانى ٥ الى 10 ساله استعداد‌هاى زیادى را به جامعه تئاتر ارائه و دنیای تئاتر، تلویزیون و سینمای کشور را تحت اختیار خود درآوریم.» در این دوره از جشنواره، نمایش «پمپ» به کارگردانی یونس صحرارو از استان کردستان رتبه نخست بهترین گروه نمایشی سیزدهمین جشنواره تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» را به دست آورد. همچنین نمایش «شبی که دلی شکست» به کارگردانی حسن رهنما آذر از استان اردبیل رتبه دوم بهترین گروه نمایشی را به دست آورد. رتبه سوم نیز به تئاتر «آن‌سوی رویا» به کارگردانی حنانه خاتونی‌مال رسید. همچنین جایزه ویژه «فرج‌الله سلحشور» هم به گروه نمایش «شبی که دلی شکست» به کارگردانی محمد رنجبران از استان بوشهر اهدا شد. در پایان این مراسم از خانواده شهید عباس بابایى تجلیل به عمل آمد و از 2 کتاب نمایشنامه «پشت روزنه‌ها» نوشته حمیده وحیدی و «خاک شیرین» نوشته حامد مکملی رونمایی شد.


Page Generated in 0/0054 sec