printlogo


کد خبر: 196860تاریخ: 1397/5/21 00:00
خط و نشان شفر برای سایر رقبا
خیز آبی برای قهرمانی

جنگندگی بالای بازیکنان، دوندگی زیاد در همه نقاط زمین، انگیزه بالا برای پیروزی و مهم‌تر از همه در اختیار داشتن بازیکنان خوب و باکیفیت بخوبی نشان می‌دهد تیم آبی‌پوش پایتخت نه‌تنها در لیگ برتر بلکه در لیگ قهرمانان آسیا هم شانس قهرمانی دارد. استقلال در حساس‌ترین بازی هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی از تراکتور‌سازی پذیرایی کرد. با توجه به عملکرد خوب تراکتور‌سازی در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی پیش‌بینی می‌شد این تیم حریف سرسختی برای آبی‌پوشان پایتخت باشد اما اصلا اینگونه نبود و تراکتورسازان با وجود بازیکنان سرشناس و باکیفیتی که در اختیار داشتند توان نزدیک شدن به دروازه استقلال را نداشتند. استقلال توانست در این دیدار خانگی با اقتدار به پیروزی برسد و با 3 گل نخستین پیروزی فصل خود را به دست آورد. استقلال نه‌تنها 3 امتیاز این دیدار را به دست آورد بلکه فاصله خود را با صدر جدول رده‌بندی به 2 امتیاز رساند و برای مدعیان کسب عنوان قهرمانی خط و نشان کشید. تیم شفر در فصل جاری از همه نظر خوب است. این تیم 2 دروازه‌بان بسیار خوب و آماده در اختیار دارد. خط دفاعی با حضور منتظری باتجربه اقتدار و توازن لازم را پیدا کرده است. با وجود آنکه امید ابراهیمی از تیم جدا شد اما آمدن علی کریمی و البته آمادگی بالای فرشید باقری خیال هواداران را راحت کرد. جپاروف جدا شد اما نویمایر و همام طارق نگرانی شفر را برطرف کرده‌اند و خط حمله هم نه‌تنها ضعیف‌تر از فصل قبل نیست بلکه قوی‌تر هم شده است. تبریزی در همان دیدار نخست فراتر از انتظار ظاهر شد و یک گل بسیار زیبا به ثمر رساند. استقلال را می‌توان تیم کهکشانی فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر دانست. این تیم نه‌تنها ترکیب بسیار خوبی دارد بلکه نیمکت پرستاره‌ای هم دارد تا جایی که بازیکنانی مانند نویمایر و الحاجی گرو و خسرو حیدری در دیدار جمعه‌شب گذشته نیمکت‌نشین بودند و به این فهرست بازیکنان دیگری مانند همام طارق، مرتضی آقاخان و مهدی قائدی را هم اضافه کنید تا ثابت شود چرا استقلال در فصل جاری از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی است. استقلال با شفر به بلوغ تاکتیکی رسیده است. جنگندگی بالای بازیکنان، دوندگی زیاد در همه نقاط زمین، انگیزه بالا برای پیروزی و مهم‌تر از همه در اختیار داشتن بازیکنان خوب و باکیفیت بخوبی نشان می‌دهد تیم آبی‌پوش پایتخت نه‌تنها در لیگ برتر بلکه در لیگ قهرمانان آسیا هم شانس قهرمانی دارد.
بازیکنی که استقلال به او نیاز داشت
مهاجم آبی‌پوشان پایتخت در نخستین دیدار خود با پیراهن  این تیم ثابت کرد خرید بسیار خوبی است. استقلال در دیدار حساس و جذاب هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه آزادی از تراکتور‌سازی پذیرایی کرد. آبی‌پوشان پایتخت توانستند در این دیدار با 3 گل به پیروزی برسند تا نخستین 3 امتیاز خود را به دست آورند. مرتضی تبریزی خرید جدید استقلال در این دیدار در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت. او خیلی زود نشان داد خرید خوبی برای تیمش بوده و گل دوم را به زیبایی به ثمر رساند. تبریزی نه‌تنها گلزنی کرد بلکه در بازیسازی هم شرکت کرد و جالب‌تر اینکه به عقب بازمی‌گشت و در کارهای دفاعی هم به تیمش کمک می‌کرد تا جایی که ستایش پژمان منتظری را هم برانگیخت. کاپیتان سابق ذوب‌آهن توانایی زیادی در زدن ضربات سر دارد. او بخوبی با مدافعان حریف درگیر می‌شود و مهم‌تر اینکه یک مهاجم تمام‌کننده و جنگنده است و این همه چیزهایی است که شفر و استقلال به آن نیاز دارد. مرتضی تبریزی در نخستین دیدار خود با پیراهن استقلال ثابت کرد او همان مهاجمی است که آبی‌پوشان به او نیاز دارند و می‌تواند کمک زیادی به آبی‌پوشان هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا کند.
عملکرد متفاوت تازه‌واردهای استقلال و تراکتور
هر 3 گل استقلال در بازی روی اشتباهات بازیکنان تازه‌وارد تراکتورسازی به ثمر رسید. گل اول را علی عبدالله‌زاده وارد دروازه تیم خودی کرد، گل دوم پس از اشتباه عجیب محمد اهل‌شاخه در دفع توپ به دست آمد و سومین گل هم روی اصرار مسعود شجاعی به دریبل کردن 2 بازیکن استقلال در یک سوم دفاعی تیم خودی و لو رفتن توپ به دست آمد. برعکس در سمت مقابل میدان، تازه‌واردهای استقلال نمایش خوبی داشتند. مرتضی تبریزی در نخستین بازی خود برای استقلال گل زد و روی گل سوم هم او بود که توپ را از مسعود شجاعی دزدید. الحاجی گرو هم در دقایقی که در زمین حضور داشت پرتلاش و موثر ظاهر شد و البته نویمایر که دقایق کمی در زمین بود اما خونسرد و با اعتماد به نفس
ظاهر شد.
 


Page Generated in 0/0071 sec