printlogo


کد خبر: 196865تاریخ: 1397/5/21 00:00
اخبار

تابستان خشک تاتنهام و قدمی رو به عقب
جیمی ردنپ: از روزی که پنجره نقل‌وانتقالات به شکل حال حاضرش درآمد تا امروز سابقه نداشته یک تیم در لیگ برتر حتی یک خرید تابستانی هم نداشته باشد، رکوردی که تاتنهام امسال به نام خودش ثبت کرد و این یک اشتباه بزرگ از سوی اسپرز است.
سوءتفاهم ایجاد نشود. به نظر من تاتنهام بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارد و یک مربی درجه یک جهانی به نام موریسیو پوچتینو. هیچکس در اسپرز نمی‌تواند جای هری کین، دله علی و کریستین اریکسون را بگیرد. کیران تریپیر حالا خودش را به عنوان یک مدافع راست درجه یک به اثبات رسانده و پوچتینو در دفاع چپ، قلب خط دفاعی و مرکز زمین هم گزینه‌های مناسبی دارد. حفظ کردن توبی آلدروایرلد در این تابستان خودش حرکت مهمی بود.
این کار اسپرز را برای خرید بازیکنان جدید سخت می‌کند، تیمی که خیلی خیلی نزدیک است به انجام کاری فوق‌العاده و رسیدن به موفقیتی چشمگیر. اما انگار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنها فقط یک قطعه از پازل‌شان همچنان پیدا نشده؛ فوق‌ستاره‌ای که در یک لحظه، وقتی تیم به مشکل برمی‌خورد، بازی را در آورد.
من خیلی دوست داشتم اسپرز آنتونی مارسیال را بخرد اما راه و روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنها چنین نیست. این باشگاه، باشگاهی نیست که پول زیادی بابت خرید بازیکنان پرداخت کند اما از سوی دیگر تمدید قرارداد کین و سون هیونگ مین موفقیت بزرگی برای دنیل لیوی، رئیس باشگاه بود. حقیقت دیگر اینجاست که بین 6 تیم اول جدول لیگ برتر، تاتنهام تنها تیمی بود که نقطه ضعف بزرگی برای بهبود بخشیدن در تابستان نداشت.
اما در نهایت من فکر می‌کنم این تابستان برای اسپرز قدمی رو به عقب بود، حتی به نظرم فصل پیش هم شرایطی مشابه برای تیم پوچتینو داشت.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنها در جام اتحادیه 2 بر صفر از وستهام پیش افتادند اما 3 بر 2 شکست خوردند و حذف شدند. در چمپیونزلیگ هم اسپرز تا آستانه حذف یوونتوس پیش رفت اما در نهایت شکست خورد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آنها در نیمه‌نهایی جام حذفی هم نمایش همیشگی خودشان را نداشتند و از رسیدن به فینال بازماندند و در لیگ هم یک رده پایین‌تر از فصل قبل قرار گرفتند.
به همین خاطر من نارضایتی بخشی از هواداران اسپرز را درک می‌کنم که از خودشان و باشگاه می‌پرسند چرا قدم بعدی به جلو را
برنداشته اند؟ پوچتینو فصل پیش از باشگاه خواست شجاع‌تر باشد و ریسک کند. تاتنهام چندین سال است که مدام در حال تهدید بزرگان است و حالا دیگر باید به تیمی تبدیل شود که خودش جام می‌برد. برای تیمی که می‌خواهد در تمام رقابت‌هایی که در آن حاضر است بجنگد، نفراتی با عمق بیشتر نیاز است و نمی‌توان فقط به یک ترکیب 11 نفره اتکا کرد. وقتی تاتنهام را با لیورپول مقایسه می‌کنیم به تضاد وضعیت 2 تیم پی می‌بریم. چند فصل پیش این اسپرز بود که به نظر راه درست‌تر را می‌رفت و آینده‌ای روشن‌تر داشت اما مدیران و مالکان لیورپول در این تابستان از فرصت استفاده کردند و با خرید بازیکنانی چون فابینیو، نبی کیتا، الیسون و ژردان شکیری قدم بلندی رو به جلو برداشتند. اسپرز هم فرصت مشابهی در همین سال پیش رویش دید، بویژه با انتقال به استادیوم جدیدشان، فرصتی برای برداشتن یک قدم بلند دیگر و بدل شدن به تیمی بزرگ که جام می‌گیرد. اما در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اینکه اصلا‌ مسؤولان باشگاه جاه‌طلبی لازم برای شروع و ادامه دادن به این راه را دارند یا نه شک و تردیدها همچنان باقی است. درست در نقطه مقابل لیورپول، جایی که حالا یورگن کلوپ و تیمش از انتظارات بالایی که ازآنها می‌رود استقبال می‌کنند، باشگاه تاتنهام انگار قصد دارد این سطح انتظارات را برای خودش پایین بیاورد، البته زمان رأی نهایی را صادر خواهد کرد. به نظرم هنوز تاتنهام بالاتر از چلسی و آرسنال در جدول قرار خواهد گرفت ولی شاید لازم نبود این حال و هوای منفی و مأیوس‌کننده بین هواداران‌شان پدید بیاید.


مرگ بازیکن راگبی به خاطر مصدومیت شدید
زمین ورزش بار دیگر شاهد حادثه‌ای تلخ بود و این بار یک بازیکن راگبی بعد از برخورد شدید با بازیکن حریف جان خود را از دست داد. راگبی یکی از ورزش‌های پرطرفدار در فرانسه است. در دیدار تیم های اوریلاک و رودیه در فرانسه برخورد شدیدی رخ داد که در نهایت منجر به مرگ بازیکن اوریلاک شد. لوئیس فاگروفسکی بعد از برخورد شدید با بازیکن حریف روی زمین افتاد. او ابتدا با کمک پزشکان هوشیاری خود را به دست آورد و زمین را ترک کرد اما چند ‌دقیقه بعد دوباره به زمین افتاد و بیهوش شد اما این بار دیگر به هوش نیامد و قبل از  منتقل شدن به بیمارستان جان خود را از  دست داد تا این بار هم شاهد حادثه تلخ دیگری در زمین ورزش باشیم.


Page Generated in 0/0066 sec