معاون وزیر صنعت با تأکید بر اینکه ما تضامین لازم را در قرارداد از طرف فرانسوی گرفتهایم، گفت به هر حال پژو برای لغو قرارداد محکوم است و باید جریمه پرداخت کند. به گزارش ایسکانیوز، محسن صالحینیا، با اشاره به اینکه تعلیق همکاری فرانسویها با ایران باعث کاهش حجم تولید تعدادی از محصولات شرکتهای خودروساز داخلی شده است، اظهار داشت: این موضوع مقطعی است و خودروسازان درصدد تأمین قطعات این خودروها از داخل کشور هستند. وی افزود: ایرانخودرو درصدد است یکی از محصولاتی که قرار بود در ایکاپ تولید شود را به صورت مستقل و با اعمال تغییراتی در ساختار آن به عنوان خودروی ایرانی تولید کند. معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه در محصولات تندر90 یکسری قطعات در ساختار بینالمللی و توسط تأمینکنندگان خارجی تأمین میشود، گفت: همین موضوع عاملی شده اگر طرف فرانسوی هم بخواهد تأمینکننده خارجی حاضر به ارائه قطعات به طرف ایرانی نیست. شرکت پژو هم با این استدلال نمیتواند قطعات این محصولات را به ایرانیها تحویل دهد. صالحینیا با اشاره به جلسات خودروسازان با شرکت پژو، افزود: پژو در این جلسات اعلام کرد با شرایط جدید بینالمللی نمیتواند با ایکاپ ادامه دهد، البته آنها تأکید کردند که همکاری خود را با طرف ایرانی به امید گشایش معلق خواهند گذاشت و به صورت کامل همکاری را قطع نمیکنند. صالحینیا با اعلام اینکه پژو سهم خود را در شرکت ایکاپ آورده و ساختار این شرکت شکل گرفته است، تصریح کرد: پژو باید در تأمین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای 2008 که پیشفروش شده تعهدات خود را انجام دهد. وی با تأکید بر اینکه ما تضامین لازم را در قرارداد با طرف فرانسوی گرفتهایم، گفت: به هر حال پژو برای لغو قرارداد محکوم است و باید جریمه پرداخت کند.