printlogo


کد خبر: 196901تاریخ: 1397/5/21 00:00
اخبار

مدیران با گفتمان انقلاب اسلامی فاصله پیدا کرده‌اند
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی گفت: تمام مسؤولان باید از تقدس نظام جمهوری اسلامی حراست کنند؛ لذا در نظام اسلامی فقط وجود امام عادل کافی نیست؛ البته لازم است، چرا که نظام اسلامی بدون امام عادل اصلا قابل تصور نیست اما تا زمانی که تمام مسؤولان به عدالت رفتار نکنند، مردم مزه شیرین عدالت را نمی‌چشند. حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ما در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم. طی این سال‌ها، در هر حوزه‌ای که مسؤولان ما با این نگاه قدسی رفتار کرده‌اند، موفقیت و پیروزی را شاهد بوده‌ایم اما از آنجایی که مدیران با گفتمان انقلابی فاصله پیدا کرده‌اند، برای کشور مشکل و چالش به وجود آمده است. عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز دشمنان ما نسبت به تمام داشته‌های ما طمع کرده‌اند. اسنادی که رهبر معظم انقلاب در چند وقت اخیر نسبت به آن اعلام موضع کرده‌اند؛ مانند برجام و ۲۰۳۰ و بسیاری از اسناد دیگر، اساس‌شان بر تحدید حوزه نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه بوده است. حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تأکید کرد: دشمنان ما نمی‌توانند شاهد پیشرفت‌های ما باشند اما ما باید بدانیم این جنگ ‌جنگ اراده‌هاست.

حجت‌الاسلام آقا‌تهرانی:
راهی جز میدان‌دادن به جوانان باقی نمانده است
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا‌تهرانی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سؤال که «راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی چیست؟» تصریح کرد: ما یقین داریم این مشکلات راه‌حل دارد و با میدان دادن به نیروهای کارآمد می‌توان از این تنگنا عبور کرد. آقا‌تهرانی با بیان اینکه مردم از بخش قابل‌توجهی از مسؤولان انقلابی‌تر هستند، گفت: آقایانی که درک درستی از انقلاب اسلامی ندارند تصور می‌کنند راه‌حل مشکلات را باید از بیگانه و خارج از ایران جست‌وجو کرد، این است که به مذاکره با آمریکا و اروپا دل خوش کرده‌اند؛ تجربه به ما تأکید می‌کند در مذاکره با آمریکا هیچ‌گاه خیری نبوده و نیست، چرا که آمریکا کانون توطئه علیه ملت ایران است؛ برخی عالمانه، برخی جاهلانه و برخی خائنانه دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، براستی این گروه شناختی از مردم، انقلاب و دوست و دشمن ندارند. دبیرکل جبهه پایداری در پاسخ به سؤالی درباره مدیران ناکارآمد نیز گفت: آنچه من می‌فهمم این است که ما راهی جز اعتماد به استعدادهای بی‌شمار داخل و نیروی انسانی جوان کشور نداریم. باید مدیریت را از بی‌خاصیت‌های بی‌حال، ضعیف، ناکارآمد و بی‌انگیزه گرفت و به جوانان باانگیزه، کارآمد و انقلابی تحویل داد.

مشاور  موگرینی:
‌ نیت ترامپ از مذاکره، وادار کردن ایران به تسلیم است
«ناتالی توچی»، مشاور فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در مصاحبه‌ با تسنیم، درباره بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: خروج آمریکا از برجام، مصداق نقض توافقی بین‌المللی است که از طریق یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در قوانین بین‌المللی گنجانده شده است. این اقدام، به‌علاوه مصداق تلاش برای تضعیف  «قرارداد اجتماعی» زیربنای توافق هسته‌ای است که هدف آن مهار برنامه هسته‌ای ایران به‌ازای تخفیف تحریم‌هاست، بنابراین بازگرداندن تحریم‌ها، تا جایی که ایران همانند اکنون و به‌گواه 11 دور گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافق پایبند مانده، نقض یکی از اصول بنیادین قوانین بین‌المللی یعنی «اصل لزوم قراردادها» محسوب می‌شود. مشاور موگرینی افزود: فراتر از این، بازگرداندن تحریم‌ها به‌عنوان یک اقدام سیاسی برای آوردن ایران پای میز مذاکره، منطق اندکی دارد. مذاکرات برای موفق شدن مستلزم حداقلی از حسن نیت بین طرف‌های متخاصم است و نقض برجام توسط آمریکا، اندک اعتمادی را که با صبوری ظرف 12 سال مذاکره ایجاد شده بود از بین برد، به‌علاوه به‌نظر من این‌طور می‌آید که نیت دولت ترامپ نه مذاکره با ایران برای رسیدن به یک توافق جدید بلکه وادار کردن ایران به تسلیم است.
 


Page Generated in 0/0065 sec