printlogo


کد خبر: 196902تاریخ: 1397/5/21 00:00
اخبار

تهدید روحانی به افشاگری در مجلس با هدف انحراف افکار عمومی است
احمد علیرضابیگی، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید پاسخگوی ملت ایران باشد، گفت: مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت از آقای رئیس‌جمهور سؤال می‌کند و آقای روحانی باید پاسخ دهد. اگر وجدان مجلس قانع نشد، سؤالات به قوه‌قضائیه ارسال می‌شود. به گزارش مهر، وی با اشاره به فرار به جلوی اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور با تهدید به بیان اظهارات خارج از عرف در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور تا امروز از حضور در مجلس و پاسخ به سؤالات نمایندگان ملت طفره می‌رفت. ما نمی‌توانیم فراموش کنیم استاندارانی را که ساعت‌ها پشت در خانه‌های نمایندگان اتراق می‌کردند تا امضاهای سوال از رئیس‌جمهور را پس بگیرند. نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور و اطرافیان‌شان از حضور در مجلس برای پاسخ به سؤالات ملت اِبا داشتند و امروز که جمع مصمم نمایندگان تلاش دارند به نمایندگی از ملت ایران سؤالات صریحی را از رئیس‌جمهور مطرح کنند، بیان اینگونه تهدیدات اقداماتی برای انحراف افکار عمومی است. وی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در رقابت‌های انتخاباتی گفت: آقای رئیس‌جمهور اظهاراتی را در قالب ناگفته‌ها در ایام رقابت‌های انتخاباتی مطرح کردند که حتی کوموله‌ها و ضد انقلاب نیز چنین مطالبی نمی‌گفتند. امروز حضور رئیس‌جمهور در مجلس در مقام پاسخگویی است.

سپاه یک تیم تروریستی در غرب کشور را منهدم کرد
روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شامگاه جمعه یک تیم مجهز تروریستی وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه که قصد نفوذ به کشور از منطقه مرزی اشنویه برای ایجاد ناامنی و انجام اقدامات خرابکارانه را داشت در کمین رزمندگان غیور و شجاع قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه گرفتار شد و طی درگیری سنگین 11 تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند. در ادامه اطلاعیه آمده است: با انهدام این تیم تروریستی مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی ضبط شده و به دست رزمندگان اسلام افتاده است.

ظریف: مقامات ایران و آمریکا  در نیویورک دیدار نمی‌کنند
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است شما در آینده نزدیک با مقام‌ آمریکایی از جمله پمپئو دیدار کنید؟ گفت: خیر! دیداری انجام نمی‌شود. به گزارش تسنیم، وی درباره تحلیل برخی رسانه‌ها درباره احتمال دیدار مقام‌های ایرانی و آمریکایی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت:
قرار نیست، دیداری انجام شود. ما بارها موضع خود را اعلام کردیم. درباره پیشنهاد اخیر ترامپ نیز موضع رسمی‌ هم از سوی رئیس‌جمهور و هم از سوی ما اعلام شد.آمریکایی‌ها صداقت ندارند. ضمن اینکه آنها درگیر اعتیاد خود هستند، اعتیاد تحریم اجازه نخواهد داد ‌گفت‌و‌گویی انجام شود. وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پیامی از سوی آمریکا با واسطه طرف عمانی داده شود؟ گفت: خیر! پیامی نیست و پیامی وجود ندارد. ظریف در پاسخ به این پرسش که رفت و آمد شما به عمان و همین‌طور سفر احتمالی آقای بن‌علوی به تهران این احتمال را تقویت کرده است که این کشور نقش واسطه را قرار است بازی کند، تصریح کرد: اساساً ما در سیاست خارجه روابط دوجانبه با همسایگان و دوستان‌مان داریم. اینطور نیست که برای هدف سومی با کشوری رفت و آمد داشته باشیم.

مقام آمریکایی: ایران موشک کوتاه‌برد ضدکشتی آزمایش کرد
 3 مقام آمریکایی به شبکه خبری فاکس نیوز گفتند ایران برای نخستین بار طی سال گذشته یک موشک بالستیک شلیک کرد. بر اساس این گزارش، در رزمایش دریایی گسترده اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس، ایران موشک کوتاه‌برد فاتح‌‌110 را آزمایش کرد. به گزارش تسنیم،‌ بر اساس اعلام مقامات آمریکایی، موشک ضدکشتی فاتح110، بردی بیش از 100مایلی داشته و موشکی ساحل به ساحل است. مقام آمریکایی اضافه کرد در زمان پرتاب موشک هیچ کشتی آمریکایی در نزدیکی محل شلیک موشک قرار نداشته است. یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی در خلیج‌فارس به خبرنگاران گفت که فعالیت دریایی اخیر ایران با هدف «فرستادن پیام» به آمریکا بوده است.


Page Generated in 0/0065 sec