printlogo


کد خبر: 196911تاریخ: 1397/5/22 00:00
اخبار

اعلام برائت وزارت صمت از روزنامه گسترش صمت
گروه اقتصادی: اگرچه دیر اما این آغاز شفاف‌سازی را باید به فال نیک گرفت و به روابط عمومی وزارت صمت دست مریزاد گفت. دیروز و 2 سال پس از انتشار گزارش روزنامه «وطن امروز» درباره وضع مالکیت و مدیریت روزنامه گسترش صمت (صنعت، معدن و تجارت) به تاریخ 7 مرداد 1395، روز گذشته پیام برازجانی، سرپرست مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و سرپرست شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نوشت: «همان‌گونه که مستحضرید، روزنامه صمت قبلا در مالکیت این وزارتخانه بوده و فعلا واگذار شده است. لذا تا تعیین‌تکلیف مالکیت این روزنامه نسبت به اعطای آگهی به این روزنامه تجدیدنظر و لازم است به تمام شرکت‌های زیرمجموعه نیز اعلام شود. این روزنامه هیچ رابطه سازمانی و نمایندگی از سوی وزارت صمت، برای دریافت منابع مالی و جذب آگهی، خصوصا به‌صورت انحصاری ندارد و تمام ابلاغیه‌های قبلی مبنی بر این امکان کان‌لم‌یکن اعلام می‌شود». این ابلاغ و اعلام در حالی صورت می‌گیرد که روزنامه «وطن امروز» با چاپ گزارش‌هایی در تاریخ 7 مرداد، 2 شهریور و 14 شهریور 1395 به تشریح وضعیت این روزنامه و رانت حاصل از حضور 3 عضو هیات موسس «موسسه غیرتجاری فرهنگی مطبوعاتی گسترش صنعت، معدن و تجارت» به‌عنوان مالک روزنامه گسترش صمت در چارت سازمانی وزارت صنعت دوره نعمت‌زاده پرداخت. در آن زمان ناصر بزرگمهر، رئیس‌ هیات‌مدیره، مدیرعامل موسسه و مشاور رسانه‌ای وزیر، حسین حاجی‌پور عضو هیات‌مدیره موسسه و مدیرکل دفتر وزارتی نعمت‌زاده و منوچهر طاهایی سرمایه‌گذار موسسه، مشاور وزیر، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بودند و توانستند با استفاده از این رابطه نزدیک به اظهار طاهایی، روزنامه را به قیمت 100 میلیون تومان بخرند اما از آن زمان تاکنون هیچگاه اعلام نشد که این روزنامه واگذار شده و ارتباطی با وزارت صمت ندارد. این عدم اعلام که تعمدی در پشت آن نهفته است نتیجه‌ای جز بهره‌گیری بی‌چون و چرا از مزایای دریافت آگهی‌های زیرمجموعه‌های این وزارتخانه و فروش بی‌چون و چرای روزنامه به سازمان‌های صمت استان‌ها نداشته که اکنون با قاطعیت روابط عمومی وزارتخانه بر آن خط بطلانی کشیده شد و امید است این شفاف‌سازی در دیگر موضوعات نیز با سرعت انجام شود.


۱۶۰۰ دستگاه اجرایی اطلاعات حقوق را افشا نکرد‌ه‌اند
رئیس مرکز فناوری اطلاعات سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه ۱۶۰۰ دستگاه اجرایی اطلاعات مربوط به حقوق و مزایا را ارائه نکرده‌اند، گفت: میزان حقوق مدیران دولتی پس از تکمیل و ثبت اطلاعات مربوط به حقوق در سامانه جامع سازمان افشاء می‌شود. به گزارش تسنیم، علی رضی در این‌باره افزود: از ابتدای سال 1397 این سامانه آماده شد و امکان ثبت و ورود اطلاعات وجود داشته است اما بسیاری از دستگاه‌‌های اجرایی اقدام به ورود اطلاعات نکرده‌اند. وی تصریح کرد: بنا بر آخرین آمار در حال حاضر بیش از 2 هزار دستگاه اجرایی به همراه زیرمجموعه‌ها و ادارات کل استان‌ها فعالیت دارند که تنها 400 دستگاه و نهاد اجرایی دولتی از سامانه استفاده کرده‌اند و اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران خود را در سیستم ثبت کرده‌اند. وی تصریح کرد:  اعضای قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران نام کاربری و شناسه عبور برای ورود به سامانه و ثبت اطلاعات دریافت کرده‌‌اند اما تا به امروز اقدام به ثبت اطلاعات نکرده‌اند.


انحلال شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی
در جلسه اخیر هیات واگذاری با انحلال سهام همه شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق موافقت شد. به گزارش تسنیم، جلسه اخیر هیات واگذاری با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و دیگر اعضا تشکیل شد که بر این اساس قرار شد 2 قطعه املاک متعلق به شرکت پشتیبانی امور دام به صورت نقد از طریق مزایده عمومی و نیز سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به صورت نقد و اقساط از طریق مزایده واگذار شود. همچنین در این جلسه، هیات واگذاری در چارچوب اختیارات قانونی با انحلال سهام همه شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق موافقت کرد و قرار شد اقدامات آن آغاز شود.
 


Page Generated in 0/0074 sec