printlogo


کد خبر: 196912تاریخ: 1397/5/22 00:00
اخبار

 انتصابات جدید بانک مرکزی
جانشین عراقچی معرفی شد
دور جدید انتصاب مدیران و معاونان بانک مرکزی 10 روز بعد از رفتن همتی به ساختمان میرداماد شروع شده است و طی 2 و3 روز اخیر معاون ارزی، مدیرکل حراست و مدیر کل روابط عمومی بانک  مرکزی معرفی شدند. به گزارش «وطن امروز»، مراسم معارفه سرپرست جدید معاونت ارزی بانک مرکزی عصر دیروز با حضور مدیرکل حوزه هیات عامل برگزار شد و غلامرضا پناهی به عنوان سرپرست جدید معاونت ارزی بانک مرکزی منصوب شد. پناهی عضو هیات مدیره بانک ملی است و در حالی به بانک مرکزی می‌رود که مدتی پیش احمد عراقچی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی بازداشت شد. هنوز اتهامات عراقچی اعلام نشده اما با آمدن پناهی پرونده استعفا و تغییر عراقچی نیز رسما بسته شد. همچنین شنبه 20 مردادماه در مراسمی با حضور همتی، رئیس کل بانک مرکزی، علی عبدالله‌زاده به عنوان مشاور رئیس کل و مدیرکل حراست بانک مرکزی معرفی شده بود. یک روز پس از معرفی مدیرکل حراست بانک مرکزی، دیروز همزمان با معرفی معاون ارزی بانک مرکزی، کامبیز زاهدپور نیز با حکم عبدالناصر همتی به سمت مدیرکل روابط عمومی این بانک منصوب شد. زاهدپور پیش از این مدیریت روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی را به عهده داشت.


بررسی مشکلات «بطری» در حضور شریعتمداری
قرار بر این است که تشکل‌های صنایع آب معدنی و آشامیدنی، ماءالشعیر و مالت، نوشابه، لبنیات، روغن‌نباتی و مواد شوینده و بهداشتی به طور مستقیم جلسه‌ای را با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار کنند تا علاوه بر مسائل مورد نظر درباره قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی با توجه به تغییرات نرخ ارز، پیشنهاد خود را درباره حذف مرحله خرید تولیدکنندگان پریفورم از بورس ارائه کنند. به گزارش ایسنا، با توجه به مسائل مختلفی که در ارتباط با قیمت محصولات پتروشیمی به وجود آمده، نوسان قیمت ارز موجب شده تولیدکنندگانی که به مواد اولیه بطری به عنوان مبنای کار خود نیاز دارند، با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شوند که کمبود و گرانی محصول ماحصل آن است. بنابراین با توجه به تدوین بسته ارزی جدید دولت، تشکل‌های یاد شده در جلسه‌ای که با حضور محمد شریعتمداری برگزار می‌شود، درباره محصولات پتروشیمی مرتبط با این صنایع سیاست‌ها و راهکارهای خود را ارائه خواهند کرد.

واردات کالا  فقط با تایید سازمان حمایت مجاز است
گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات کشور اعلام کرد ترخیص کالای وارداتی با رویه بانکی منوط به تاییدیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان مبنی بر دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز زمان پرداخت و نرخ ارز بازار در تاریخ ترخیص است. به گزارش فارس، در بند ۹ مصوبه آمده است: ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت و مطابق مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی مجاز است. همچنین واردات طلا (ساخته شده) به داخل کشور بدون محدودیت و با مجوز از بانک مرکزی و واردات طلای خام (‌شمش استاندارد) با دریافت مجوز مجاز است. همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران شرایط جدید ترخیص کالاهای ممنوعه ثبت‌سفارش‌های قبل را ابلاغ کرد.


Page Generated in 0/0069 sec