printlogo


کد خبر: 196918تاریخ: 1397/5/22 00:00
نبض جامعه

وزیر بهداشت طی نامه‌ای به مجامع جهانی هشدار داد
وقوع فاجعه انسانی در یمن
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌های جداگانه به مجامع جهانی و وزرای بهداشت کشورهای اسلامی، نسبت به وقوع فاجعه انسانی در یمن هشدار داد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدحسن هاشمی در نامه‌های جداگانه به رئیس سازمان جهانی بهداشت، وزرای بهداشت کشورهای اسلامی و رئیس اجرایی یونیسف، نسبت به وقوع فاجعه انسانی در یمن هشدار داد و خواستار واکنش جامعه جهانی در برابر این فجایع شد. وزیر بهداشت ضمن محکومیت کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، اظهار داشت: حمله نظامیان سعودی به کاروان دانش‌آموزان در یمن، نمونه‌ای کم‌‌نظیر از جنایات ضدبشری و فجایع انسانی است. هاشمی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان‌های بین‌المللی، جلوگیری از ادامه کشتار کودکان بی‌گناه در هر نقطه از جهان است و سکوت مجامع رسمی بین‌المللی در برابر چنین جنایاتی، پذیرفتنی نیست و رعایت حقوق بشر و حفظ سلامت همه انسان‌ها، بویژه کودکان، زنان و سالمندان و برخورد با فجایع انسانی و ‌جنایات جنگی، وظیفه همه دولت‌‌ها و سازمان‌‌های بین‌المللی است.

داروهایی که ارز دولتی نمی‌گیرند
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه همه داروها در لیست کالاهای گروه اول سلامت قرار می‌گیرند، گفت: طبق صحبت‌های انجام شده  تنها 2 حوزه بسته‌بندی دارو و یک‌سری از اقلام دارویی که تولید محصول نهایی‌شان به میزان کافی در کشور وجود دارد، از فهرست دریافت ارز دولتی خارج خواهد شد. علی‌اکبر برندگی درباره داروهایی که در لیست کالاهای گروه اول سلامت قرار می‌گیرند و به آنها ارز دولتی اختصاص خواهد یافت، به ایسنا گفت: لیست داروهایی که جزو کالاهای گروه اول سلامت هستند، شامل همه مواد اولیه و محصول نهایی داروهاست. وی افزود: طبق بررسی‌ها و صحبت‌های انجام شده تنها 2 حوزه بسته‌بندی دارو و یک‌سری اقلام دارویی که تولید محصول نهایی‌شان به میزان کافی در کشور وجود دارد از فهرست دریافت ارز دولتی خارج خواهند شد که البته هنوز در حال بررسی آن هستیم. مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: البته هنوز تعداد کالاهای گروه اولی که در حوزه دارویی، ارز دولتی دریافت نمی‌کنند، مشخص نیست و در حال نهایی کردن آنها هستیم..

رئیس پلیس امنیت عمومی هرمزگان خبر داد
کشف ۷۰ کانتینر برنج احتکارشده در بندرعباس
رئیس پلیس امنیت عمومی استان هرمزگان از کشف ۷۰ کانتینر برنج احتکار شده خارجی در بندرعباس خبر داد. به گزارش تسنیم، سرهنگ علی‌اصغر عبادی‌نیک با اعلام این خبر گفت: در راستای برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی، شناسایی باندهای سازمان‌یافته و احتکارکنندگان کالاهای اساسی در دستور کار مأموران قرار گرفت. وی افزود: با اشرافیت اطلاعاتی و به دنبال دریافت خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی برنج خارجی در یکی از انبارهای حاشیه شهر بندرعباس، بلافاصله در یک اقدام عملیاتی، مأموران تعزیرات حکومتی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در محل حاضر شدند. رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اشاره به کشف 70 کانتینر معادل یکهزار و 600 تن برنج خارجی در بازرسی از محل مورد نظر اظهار داشت: بنا بر اعلام کارشناسان، ارزش این کشفیات 130 میلیارد ریال برآورد شده است. عبادی‌نیک تصریح کرد: برابر دستور قاضی تعزیرات حکومتی بندرعباس، مکان موصوف پلمب و پرونده قضایی در این‌باره تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.
 


Page Generated in 0/0077 sec