printlogo


کد خبر: 196919تاریخ: 1397/5/22 00:00
آوای شهر

عضو مجمع نمایندگان استان تهران:
«افشانی» مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شود
عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: نباید افراد و مدیران را در هر بخش و سازمانی به دلایل گوناگون از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مستثنا کرد. محسن علیجانی در پاسخ به این پرسش که آیا برای اعمال قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان درباره شهردار تهران نیاز به استفساریه است به خانه ملت گفت: مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان یکی از طرح‌های اثرگذار در کشور است، با توجه به شرایط اشتغال کشور و اینکه بسیاری از بازنشستگان در مشاغل دوم فعالیت می‌کنند؛ باید شرایط را برای فعالیت جوانان فراهم کرد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، افزود: طبق اظهارات مدیران سازمان امور اداری و استخدامی این قانون شامل 110 نفر می‌شود اما بررسی نمایندگان در مجلس نشان می‌دهد این قانون شامل 400 مدیر رده‌بالا و در مجموع در قوای سه‌گانه، شهرداری‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی 4 هزار نفر مشمول این قانون می‌شوند. وی با اشاره به اینکه مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان فضای قابل قبولی میان جوانان درباره توجه به اشتغال این قشر ایجاد کرد، افزود: این قانون شامل همه مدیران مورد تاکید در قانون از جمله شهردار تهران و تمام نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری و جهاد دانشگاهی نیز می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد
اجرای طرح «کاهش» از اول آبان در کل پایتخت
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد از اول آبان‌ماه طرح کاهش (LEZ) اجرایی می‌شود. به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی با اعلام اجرای طرح کاهش از اول آبان‌ماه در همه سطح شهر به صورت ۲۴ ساعته، گفت: 2 مساله آلودگی هوا و ترافیک دغدغه مهم تهرانی‌هاست که همه برنامه‌های ما نیز حول این موضوع می‌گردد. وی با بیان اینکه امروز برنامه ما فراروی حل مشکل آلودگی هوا متمرکز شده است، گفت: بر اساس آمارها سالانه 5 هزار نفر بر اثر عوارض ناشی از آلودگی هوا جان می‌دهند و این در حالی است که ۷۰ درصد آلودگی هوای تهران نیز ناشی از تردد وسایل حمل‌ونقل است. معاون شهردار تهران با بیان اینکه تلاش کردیم در اولین گام معاینه فنی در تهران را جدی‌تر بگیریم، ادامه داد: از اول آبان‌ماه طرح کاهش در کل شهر تهران تسری می‌یابد و باید همه خودروهای متردد معاینه فنی داشته باشند. وی با بیان اینکه مرحله دوم از اول آبان‌ماه به صورت ۲۴ ساعته و 7 روز هفته اجرایی می‌شود، گفت: دوربین‌ها خودروهای فاقد معاینه فنی را از اول آبان جریمه می‌کنند و جریمه ۵۰ هزار تومانی در انتظار خودروهای فاقد معاینه فنی است. وی همچنین از دستور روز گذشته استاندار تهران خبر داد و گفت: استاندار تهران طی نامه‌ای به همه کارخانجات، ارگان‌ها و دستگاه‌ها اعلام کرده است حق ندارند برای تامین سرویس کارکنان‌شان با پیمانکارانی قرارداد ببندند که اتوبوس‌های‌شان فاقد معاینه فنی است و امیدواریم زمستان امسال شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران:
نیمی از اتوبوس‌های شهری  فرسوده است
مدیرکل محیط‌زیست استان تهران برای جلوگیری از آلودگی هوا گفت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار اتوبوس شهری تهران فرسوده است که برای رفع آلودگی هوا علاوه بر اینها باید از تردد خودروهای سرویس اداره‌ها و ارگان‌های نظامی بدون معاینه فنی نیز جلوگیری کرد. کیومرث کلانتری، مدیرکل محیط‌زیست استان تهران درباره ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس شهری و آلودگی‌های آن  به فارس اظهار داشت: قرار شده است اتوبوس‌های شرکت واحد، ‌اداره‌ها و ارگان‌های نظامی از ابتدای آبان بدون داشتن معاینه فنی در شهر تهران تردد نداشته باشند. کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر امکان جایگزینی بیش از 50 درصد اتوبوس‌ها وجود ندارد، ‌گفت: بهتر است با وجود این شرایط اتوبوس‌های موجود رفع اشکال شوند و معاینه فنی بگیرند تا اگر حداقل ظاهر مناسبی ندارند هوا را آلوده نکنند. وی افزود: معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران تعهد داده از ابتدای آبان‌ماه اتوبوس‌های شهری به هیچ وجه بدون معاینه فنی در شهر تردد نخواهند کرد؛‌ همچنین اتوبوس سرویس‌های اداره‌‌ها و ارگان‌های نظامی نیز باید مجوز معاینه فنی را دریافت کنند. وی با بیان اینکه خودروهای سنگین باید فیلتر دوده و کاتالیزور را تعویض کنند تا از بروز آلودگی‌هایی نظیر سال گذشته جلوگیری شود، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 6 هزار اتوبوس شهری در تهران وجود دارد که بیشتر از نصف آنان فرسوده است.


Page Generated in 0/0065 sec