printlogo


کد خبر: 196927تاریخ: 1397/5/22 00:00
اخبار

اثری تازه از غلامرضا سازگار منتشر می‌شود
تازه‌ترین دفتر اشعار غلامرضا سازگار در قالب دوازدهمین مجلد از کتاب «یک ماه خون گرفته» منتشر می‌شود. به گزارش مهر، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم کتاب «یک ماه خون گرفته» جدیدترین اثر غلامرضا سازگار، زیر چاپ می‌رود. مجلدات یک ماه خون گرفته شامل سروده‌های استاد غلامرضا سازگار ویژه ماه‌‌های محرم و صفر به همراه آموزش سبک‌‌های اجرای نغمات، بیش از یک دهه است در آستانه ماه محرم چاپ و به صورت رایگان بین مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در سراسر کشور توزیع می‌شود. ویرایش جلد دوازدهم مجلدات یک ماه خون گرفته در گروه کارشناسی موسسه هنر و ادبیات هلال به پایان رسیده است و این کتاب با تیراژی بالغ بر 10 هزار نسخه همزمان با فرا رسیدن ماه محرم میان مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام در سراسر کشور توزیع می‌شود. کتاب یک ماه خون گرفته در قطع جیبی منتشر و آموزش سبک‌‌های اجرایی نغمات نیز در سایت «مدایح» به صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. همچنین علاقه‌مندان به مطالعه سایر آثار غلامرضا سازگار می‌توانند با دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن نخل میثم، تمام سروده‌های او را مطالعه کرده و از آموزش سبک‌‌های اجرایی نغمات بهره‌مند شوند.


بازگشت رسول صدرعاملی  پس از 9 سال به سینما
شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی برای ۲ فیلم مجوز نمایش صادر کرد. به‌ گزارش فارس، در جلسه اخیر شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش فیلم سینمایی «آستیگمات» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجیدرضا مصطفوی با موضوع اجتماعی و «سال دوم دانشکده من» به تهیه‌کنندگی مسعود ردایی و کارگردانی رسول صدرعاملی با موضوع اجتماعی صادر شد. آخرین فیلم سینمایی صدرعاملی با عنوان «در انتظاشر معجزه» سال ۱۳۸۸ تولید شد و حالا او بعد از ۹ سال فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» را کارگردانی کرده است.


نشست سوژه‌یابی مستند در حوزه هنری
دومین دوره از نشست‌های سوژه‌یابی مستند با موضوع «بررسی اتفاقات دهه 50 و 60» در سالن اوستای حوزه هنری برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی مرکز مستند سوره، در این فصل از کارگاه‌ «یعقوب توکلی» مورخ و استاد دانشگاه طی 10 جلسه ساعت 17 روزهای یکشنبه و دوشنبه هر هفته به مباحث تاریخی دهه 50 و 60 می‌پردازد. نشست‌های سوژه‌‌یابی ذیل عنوان مجموعه‌ای به نام «روزی روزگاری» به تاریخ ایران در دوران‌های مختلف و حساس کشور خواهد پرداخت.

کارگاه تخصصی «روایت‌نویسی» در حسینیه هنر
حسینیه‌ هنر در ادامه دوره‌های آموزشی خود، کارگاه تخصصی «روایت‌نویسی با تکیه بر عناصر داستان» برگزار می‌کند. به ‌گزارش مهر، «سیدحسین موسوی‌نیا» نویسنده و داستان‌نویس تدریس این کارگاه آموزشی را از هفته اول شهریور در ۱۰ جلسه در حسینیه هنر واقع در میدان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، پلاک ۶۰‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بر عهده دارد. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این دوره تا یکم شهریورماه فرصت دارند.

حتی یک شمع برای‌تان روشن نکردند
روز پنجشنبه سعودی‌ها با هدف قرار دادن اتوبوس کودکان یمنی و بازاری در یکی از شهرهای یمن 50 نفر را شهید و نزدیک به 70 تن را مجروح کردند و تصاویر منتشر شده از این حمله در یمن حاکی از آن بود که جمع کثیری از شهدا و مجروحان کودک بوده‌اند. اما در این میان سکوت رسانه‌ای مدعیان حقوق‌بشر صدای کاربران فضای مجازی را هم در آورده است. مسعود ده‌نمکی، کارگردان سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نسبت به شهادت کودکان یمنی و سکوت جوامع حامی حقوق‌بشر و رسانه‌ها واکنش نشان داد و نوشت: «حتی یک شمع برای‌تان روشن نکردند».


Page Generated in 0/0062 sec