printlogo


کد خبر: 196974تاریخ: 1397/5/22 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور نمایندگان را  تهدید نکرد
حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درباره زمان حضور رئیس‌جمهور در مجلس برای پاسخ به سؤال نمایندگان اظهار داشت: تاریخ دقیق حضور رئیس‌جمهور هنوز مشخص نشده و تاکنون چیزی از سوی ایشان به ما ابلاغ نشده است. به گزارش فارس، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح ‌کرد: طبق قانون از تاریخ اعلام وصول یک ماه وقت هست و آقای روحانی هم در نامه‌ای که به رئیس مجلس نوشتند عنوان کردند که در موعد قانونی در مجلس حضور خواهند یافت. وی در پاسخ به این سؤال که برخی نامه رئیس‌جمهور برای حضور در مجلس را تهدید‌آمیز عنوان کردند، نظر شما در این زمینه چیست، افزود: خیر، نامه رئیس‌جمهور اعلام آمادگی برای حضور در مجلس بود. آقای رئیس‌جمهور به‌خاطر اینکه نگذارند گمانه‌زنی در فضای سیاسی مطرح شود، آن هم در شرایطی که ما نیاز به وحدت، انسجام و اتحاد داریم و نباید پیام اختلافی از داخل کشور به خارجی‌ها و بویژه به رژیم صهیونیستی و آمریکا مخابره شود از این جهت سریع نامه نوشتند که در موعد قانونی به مجلس می‌آیم از این رو از نامه ایشان تهدید استنباط نمی‌شود.

تأکید شورای امنیت ملی عراق بر عمیق بودن روابط با ایران
شورای امنیت ملی عراق در نشستی به ریاست حیدر العبادی بر عمیق بودن روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد. به گزارش تسنیم، شورای امنیت ملی عراق دیروز در نشستی به ریاست حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور بر عمیق بودن روابط بین 2 کشور عراق و ایران و اهمیت حفظ این روابط تاکید کرد. شورای امنیتی ملی عراق همچنین برداشت‌های نادرست و برخورد سیاسی با موضع رسمی  این کشور را که همان مخالفت با سیاست گرسنه نگاه داشتن ملت‌هاست، محکوم کرد.العبادی سه‌شنبه گذشته طی اظهاراتی درباره از سرگیری تحریم‌های یک‌‌جانبه آمریکا علیه ایران، گفته بود دولت او با تحریم آمریکا موافق نیست اما «برای حفظ منافع ملت عراق به آن پایبند خواهد بود».  این در حالی ا‌ست که یک روز پیش از این اظهارات العبادی، «فواد معصوم» رئیس‌جمهوری عراق تأکید کرد مخالف تحریم‌ها علیه ایران است و اجرای این تحریم‌‌ها برای عراق دشوار است.

 تنها چند شرکت کوچک اروپایی به تجارت با ایران ادامه خواهند داد
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با فاکس نیوز با اتهام‌زنی دوباره به ایران، از فشارهای واشنگتن به کشورهای اروپایی برای انتخاب یک گزینه از بین 2 گزینه «تعامل و تجارت با ایران» یا «تعامل و تجارت با آمریکا» خبر داد. وی در مصاحبه خود گفت: در نظر داریم فشارهای بی‌سابقه‌ای روی ایران اعمال کنیم و در ماه مه ‌بعد از اینکه رئیس‌جمهور اعلام کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شویم و این تحریم‌ها به صورت مرحله‌ای ابتدا ششم آگوست و سپس ۹۰ روز دیگر باز خواهد گشت، شرکت‌های بین‌المللی از همان زمان اقدام به تبعیت از این تحریم‌ها کردند. آنها متوجه شدند چه چیزی در حال بازگشت است، آنها نمی‌خواهند با انتخاب یک گزینه از بین تعامل و تجارت با ایران یا تجارت با آمریکا روبه‌رو شوند. برای آنها انتخاب یک گزینه از بین این دو، انتخابی راحت و ساده خواهد بود. به گزارش فارس، مجری فاکس‌نیوز درباره موضع متحدان اروپایی در حمایت از ادامه اجرای برجام سوال کرد و گفت: «آنها اعلام کردند درصدد حفظ کانال‌های مالی و تجاری با ایران هستند و می‌خواهند ادامه صدور نفت و گاز ایران را تسهیل کنند». بولتون با لحنی تمسخرآمیز گفت: «موفق باشند. شاید بروکرات‌ها در پایتخت‌های اروپایی بویژه بروکرات‌ها در بروکسل (مقر اتحادیه اروپایی) قرار باشد به سطل‌هایی از نفتی که ایرانی‌ها از کشور خارج می‌کنند، برسند اما شرکت‌های صنعتی بزرگ اروپایی خواهند گفت ما قرار نیست بخشی از این کار باشیم. البته برخی شرکت‌های کوچک اروپایی خواهند بود که به تجارت با ایران ادامه خواهند داد اما این شرکت‌ها معدود هستند».


Page Generated in 0/0063 sec