printlogo


کد خبر: 196975تاریخ: 1397/5/22 00:00
اخبار

مانیفست «نواصولگرایی»  تدوین شد
کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، متن اولیه مانیفست «نواصولگرایی» را تهیه کرد. به گزارش مهر، مانیفست «نواصولگرایی» در 2 سرفصل «مردم‌باوری» و «رجوع به مبانی انقلاب» توسط کمیته سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی تدوین و برای تصویب نهایی به شورای مرکزی این جمعیت ارسال شده است. در متن اولیه این مانیفست که 3 هفته پیش در کمیته سیاسی تدوین شده، نسبت جریان اصولگرایی با عدالت، نهادهای حاکمیتی، سبک زندگی جدید مردم به‌خصوص طبقه متوسط شهری، جوانان و پیشکسوتان و همچنین لزوم مردمی‌کردن امور اقتصادی، سیاسی و فرهنگی،  طرح شده است.

ایراد لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی برطرف شد
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد طبق گزارش
علی لاریجانی، رئیس مجلس، ایراد شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مبنی بر قضایی بودن لایحه برطرف شده است. عباسعلی کدخدایی در این باره اظهار داشت: شورای نگهبان پیش از این، لایحه مذکور را مورد بحث و بررسی قرار داده و اعلام کرده بود علاوه بر ایرادات متعدد وارد بر مواد و بندهای این مصوبه، با عنایت به قضایی بودن لایحه، این لایحه باید از سوی قوه‌قضائیه تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شد، فلذا مصوبه مغایر بند 2 اصل 158 قانون اساسی و نظریه تفسیری مورخ 30 مهرماه 1379 شورای نگهبان است. وی در گفت‌وگو با فارس افزود: طبق گزارشی که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی به شورای نگهبان ارسال کرده، این لایحه مسیر خودش را طی کرده است. کدخدایی تصریح کرد: بر این اساس، ایراد شورای نگهبان مبنی بر قضایی بودن این لایحه برطرف شده است و به همین دلیل شورای نگهبان وارد بررسی محتوایی این لایحه شد و آن را تأیید کرد.

مفتی اهل سنت عراق:
حمایت از تحریم‌های ضدایرانی آمریکا حرام است
انتقاد‌ها از موضع اخیر حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق درباره پایبندی دولت وی به تحریم‌های خصمانه آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد که در مهم‌ترین واکنش‌ها، مفتی اهل سنت عراق بر حمایت خود از ایران و مخالفت با این موضع  نخست‌وزیر عراق تاکید کرد. شیخ مهدی الصمیدعی تاکید کرد: ما هرگز راضی نخواهیم شد عراق حتی در حد یک اظهارنظر و دیدگاه آزار و اذیتی به ملت‌های منطقه برساند. مفتی اهل سنت عراق با انتقاد شدید از تحریم‌های ضد ایرانی و آن دسته از رژیم‌های عربی که با آمریکا همراه شده و علیه ملت ایران همکاری می‌کنند، اعلام کرد از این غرور و حماقت این طرف‌ها (رژیم‌های عربی همسو با آمریکا) و شادی‌شان برای ذبح اسلام در ایران حیرت‌زده است. وی همچنین بر لزوم یاری ایران و حرام بودن حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه این کشور تاکید کرد.

سفیر آمریکا در لندن:
‌انگلیس با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی کند
سفیر آمریکا در انگلیس، دولتمردان لندنی را به حمایت از واشنگتن در حمایت از تحریم ایران دعوت کرد. سفیر آمریکا می‌گوید انگلیس باید درباره ایران، کنار دونالد ترامپ و نه اتحادیه اروپایی بایستد. وی با توصیف دولت لندن به «نزدیک‌ترین» هم‌پیمان واشنگتن، از آن خواست تا موضعش را درباره توافق هسته‌ای با ایران معکوس کند [تغییر دهد]. به گزارش تسنیم، وودی جانسون، سفیر ایالات‌متحده در انگلیس، طی یادداشتی که در نشریه تلگراف منتشر کرده، آورده است که انگلیس باید همسایگان اروپایی خود را که همچنان از توافق برای تجارت با ایران حمایت می‌کنند، ترک کرده و برای اعمال تحریم‌های سخت و دشوار علیه ایران، با آمریکا همراه شود. جانسون همچنین در یادداشت خود به شرکت‌های انگلیسی به‌طور صریح ضرب‌الاجل داده، و به آنها گفته باید تجارت با ایران را متوقف کنند، در غیر این صورت با «پیامدهای جدی» در تجارت‌شان با آمریکا روبه‌رو می‌شوند. سفیر ایالات‌متحده در انگلیس در یادداشت خود همچنین نوشت: «آمریکا فشار خود را افزایش می‌دهد و می‌خواهیم که انگلیس کنار ما بایستد. هم‌اکنون زمان دور شدن از توافق ناقص سال 2015 است».


Page Generated in 0/0054 sec