printlogo


کد خبر: 196991تاریخ: 1397/5/23 00:00
رونق خرید و فروش دلار در صرافی‌ها
ارزها وارد بازار شد

گروه اقتصادی: برخی خبرگزاری‌ها در گزارش‌های میدانی خود ادعا می‌کنند فضای خرید و فروش ارز نسبت به روزهای پرتلاطم خیابان فردوسی، آرام‌تر شده و مردم برای فروش وارد عمل شده‌اند. تسنیم گزارش کرد، اگر چه بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی معاملات را به صرافی‌ها ابلاغ کرده ولی هنوز همه صرافی‌ها فعال نشده و همچنان تابلوی خود را خاموش نگه داشته‌اند، این در حالی است که صف‌های خرید مقابل صرافی‌هایی تشکیل شده که چراغ تابلوی خود را روشن کرده و اطلاعیه بانک مرکزی را نصب کرده‌اند. هر چند صرافی‌هایی که ارز دارند علاوه بر فهرست 23 موردی که بانک مرکزی برای‌شان تدوین کرده، زیرمیزی هم به نیازهای آزاد ارز می‌فروشند. در این میان صراف‌های خیابان فردوسی از ورود ارزهای خانگی به این بازار خبر داده و می‌گویند پس از آنکه دلار از 12 هزار تومان به 10 هزار تومان رسید، خیلی از مردم از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها، فروشنده شده‌اند و همین امر باعث افزایش ورود ارزهای خانگی به بازار شده است. صرافی‌های فردوسی دیروز تابلوهای خود را با دلار 10400 تا 10450 تومان و یوروی 11900 تا 12 هزار تومان روشن کردند. این قیمت‌ها نسبت به یکی دو روز قبل تغییر خاصی نکرده است. از سوی دیگر مهر نوشت: با رونق فعالیت صرافی‌ها، خرید ارز از مردم نیز در حال انجام است و متقاضیان می‌توانند با رعایت ضوابط بانک مرکزی نسبت به خرید ارز هم اقدام کنند. اکنون دلالان بازار ارز حاضرند هر دلار را ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان ارزان‌تر از بازار بفروشند اما تضمینی نسبت به تقلبی بودن یا نبودن ارز آنها برای خریداران نیست.  دیروز در صرافی‌ها قیمت خرید هر دلار  ۱۰۱۵۰  تومان تا ۱۰۲۰۰ تومان و در مقابل هر دلار در محدوده قیمتی  ۱۰۲۵۰ تومان تا ۱۰۳۰۰ تومان در چارچوب ضوابط بانک مرکزی به مردم فروخته می‌شد. همچنین هر یورو نیز در فاصله قیمتی ۱۱۷۰۰ تا ۱۱۹۰۰ تومان از مردم خریداری و به نرخ ۱۱۹۰۰ تا ۱۲۱۰۰ تومان به مردم فروخته می‌شد.
دلار مسافرتی؛ ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان
به‌دنبال حذف ارز مسافرتی از سهمیه دولتی با دستور بانک مرکزی، مسافران برای تأمین ارز مورد نیاز باید به صرافی‌ها مراجعه کنند البته هنوز توزیع دلار برای مسافران آغاز نشده ولی یورو با نوبت به متقاضیان فروخته می‌شود؛ دیروز قیمت خرید دلار از مردم در صرافی‌ها 10 هزار و 350 و فروش آن به مردم 10 هزار و 450 تومان درج شد. یوروی اروپا نیز با قیمت 11 هزار و 900 تومان از مردم خریداری و با 12 هزار تومان به مسافران فروخته ‌شد. پوند انگلیس نیز با قیمت 13 هزار تومان خریداری و 100 تومان گران‌تر به متقاضیان فروخته ‌شد. از سوی دیگر هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با قیمت ۳ میلیون و ۷۴۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمت ۲۹۴ هزار تومان فروخته ‌شد.
هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز یک  میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه 920 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 510 هزار تومان فروخته ‌شد.


Page Generated in 0/0064 sec