printlogo


کد خبر: 196993تاریخ: 1397/5/23 00:00
اخبار

صادرات کاغذ و تایر ممنوع شد
صادرات انواع کاغذ از جمله کاغذ چاپ، بسته‌بندی و روزنامه، انواع تیشو، انواع شیر خشک صنعتی، انواع شیر خشک اطفال، چای فله و بسته‌بندی و کره در بسته‌بندی بالای ۵۰۰ گرمی از اول شهریور ممنوع شد. به گزارش مهر، گمرک ایران در بخشنامه‌ای، ممنوعیت صادرات 5 قلم کالا را به گمرکات اجرایی اعلام کرده است که این مکاتبه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام گرفته است. گفتنی است، چنانچه هر یک از کالاهای یاد شده از محل ورود موقت مواد اولیه آنها تولید شده باشد، مشمول این بخشنامه نمی‌شود. ممنوعیت صادرات این 5 قلم کالا تا اطلاع ثانوی برقرار است. همچنین گمرک بر اساس نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت ممنوعیت صادرات لاستیک و تایر فرسوده را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد. بر این اساس، صادرات لاستیک و تایر به صورت بریده شده، آخال، خرده‌ریز و دم‌قیچی ممنوع است.

۱۱ میلیارد دلار دولتی توزیع شد
نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پاسخ به این انتقاد که دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به دست کسی نرسیده است، می‌گوید ۱۱ میلیارد دلار دولتی توزیع شده است. هادی قوامی در گفت‌وگو با خانه ملت، در این باره که پیش‌بینی دلار در بودجه سال 97 اشتباه بود، بیان داشت: دولت در ابتدا نرخ 3هزار و 800 تومان را برای دلار در نظر گرفته بود که با توجه به التهاب بازار این نرخ به 4 هزار و 200 تومان افزایش یافت. وی درباره توزیع دلار دولتی بین فعالان اقتصادی و گله آنها از نبود چنین ارزی توضیح داد: دولت 11 میلیارد دلار به نرخ 4 هزار و 200 تومان توزیع کرده است.


18 میلیارد دلار طرح معدنی  در دست اجرا
رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشستی خبری با اشاره به جذب 32 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش عمومی و خصوصی اظهار داشت: سال گذشته با فعالیت بخش دولتی، خصوصی و عمومی بیش از 7/10 میلیارد دلار صادرات محصولات معدنی و صنایع معدنی انجام شد که 22 درصد از کل صادرات کشور را شامل می‌شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان ادامه داد: ظرفیت تولید فولاد به بیش از 31 میلیون تن و میزان تولید فولاد خام به حدود 22 میلیون تن رسید. کرباسیان خاطرنشان کرد: 18 میلیارد دلار طرح تا سال 1400 در دست اجراست که 32 هزار اشتغال ایجاد می‌کند. وی با اشاره به تولید محصولات معدن در سال جاری گفت: در4 ماه اخیر تولید فولاد خام 15 درصد، گندله 41 درصد، کنسانتره 22 درصد، کاتد مس 60 درصد و صادرات فولاد 13 درصد بیشتر شد. وی به تدوین نقشه راه 4 ساله معدن و صنایع معدن به عنوان یکی از اقدامات مطلوب وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: این نقشه راه، نهایی شده و در آینده نزدیک از سوی وزیر ابلاغ می‌شود.


مدیرکل تعزیرات استان تهران خبر داد
حذف پرواز‌های چارتری
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار کرد آنچه این روز‌ها به آن زیاد پرداخته می‌شود بحث گرانی، کمبود برخی کالا‌ها و احتکار است. محمدعلی اسفنانی در پاسخ به سوالی درباره گرانی صددرصدی بلیت‌های هواپیما برای پرواز‌های خارجی و ۷۰ درصدی برای پرواز‌های داخلی، گفت: تاکنون پرونده‌ای از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به تعزیرات ارجاع نشده ولی طی تماس تلفنی با مدیر سازمان هواپیمایی کشور موضوع را مطرح کرده‌ام. وی توضیح داد: بنده قائل بر این هستم که این موضوع باید حتما سقفی داشته باشد، اگرچه تابع عرضه و تقاضا است اما اگر آن سقف در نظر گرفته نشود اتفاقی که الان در حال رخ دادن است خواهد افتاد و هر قیمتی را که مدنظرشان است در نظر می‌گیرند. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران خاطرنشان کرد: اشکال اساسی‌تر که به جد دنبال برطرف کردن آن هستیم پرواز‌های چارتری است و بزرگ‌ترین معضل در بحث گرانی بلیت‌های هواپیما این موضوع به شمار می‌رود، به دلیل اینکه فرد یا افرادی یا برخی آژانس‌ها همه بلیت‌ها را خریداری می‌کنند و گاهی چند آژانس این بلیت‌ها را با هم رد و بدل می‌کنند و آن کسی که در آخر بلیت‌ها را به مردم می‌فروشد به بالاترین قیمت عرضه می‌کند. وی در پاسخ به اینکه حذف پرواز‌های چارتری سال گذشته مطرح شد اما اجرایی نشد، توضیح داد: این بار با آنها اتمام حجت کردیم و قرار بر این بود تا پایان تیرماه این کار انجام شود که تاکنون به تاخیر افتاده است. اگر به همین منوال ادامه داشته باشد قطعا برخورد جدی‌تری خواهیم داشت.


Page Generated in 0/0077 sec