printlogo


کد خبر: 196994تاریخ: 1397/5/23 00:00
اخبار

مسکن‌مهر11800 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به اینکه پروژه‌های مسکن‌مهر به 11 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام نیاز دارند، گفت: کارگروهی ویژه به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری و با حضور وزارتخانه‌های راه، نیرو و کشور برای حل مشکلات مسکن‌مهر تشکیل شده است. احمد اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جدیدترین وضعیت پروژه‌های مسکن‌مهر، اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح مسکن‌مهر تاکنون یک میلیون و 700 هزار واحد تحویل متقاضیان شده، از این تعداد 700 هزار واحد توسط دولت‌های نهم و دهم و یک میلیون واحد نیز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم (طی 5 سال اخیر) به متقاضیان واگذار شده است. وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 300 هزار واحد مسکن‌مهر باقیمانده که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند، افزود: بسیاری از این واحدها آماده تحویل است اما به دلیل نبود انشعابات، قابل واگذاری به متقاضیان نیست. وی ادامه داد: از رقم 11800 میلیارد تومانی اعتبار درخواستی برای مسکن‌مهر حدود 4800 میلیارد تومان برای ساخت و تکمیل خدمات روبنایی مانند مدرسه، مسجد و کلانتری، 4هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌های مربوط به آب، برق و فاضلاب  و حدود 3هزار میلیارد تومان باقیمانده نیز مربوط به محوطه‌سازی، آماده‌سازی و اجرای دیوار حائل پروژه‌های مسکن‌مهر است.


دبیرانجمن صنفی صنایع روغن نباتی:
روغن مایع فراوان است
دبیرانجمن صنفی صنایع روغن نباتی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در تولید روغن در کشور وجود ندارد، گفت: هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه نداریم، فقط بانک مرکزی ارز لازم را در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهد. امیرهوشنگ بیرشک در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه متاسفانه در روزهای اخیر حجم خرید مردم از فروشگاه‌ها بسیار بالا رفته است، اظهار داشت: از بانک مرکزی و دولت می‌خواهیم روند تخصیص ارز به واحدهای تولیدی روغن را با سرعت بیشتری انجام دهد. وی با اشاره به کمبود و گرانی مواد بسته‌بندی از قبیل مواد پتروشیمی و حلب افزود: واحدهای تولیدی روغن 18 اردیبهشت امسال پس از 2 سال مجوز افزایش 9 درصدی قیمت محصولات خود را دریافت کردند، به‌طوری‌که پس از این تاریخ به هیچ عنوان روغن نباتی افزایش قیمتی نداشته است. وی تصریح کرد: 85 تا 90 درصد روغن خام واحدهای تولیدی به صورت مستقیم یا به صورت واردات دانه‌های خارجی روغن خام تامین می‌شود.


وزیر اقتصاد روسیه:
دلار دیگر قابل اعتماد نیست
وزیر اقتصاد روسیه گفت دلار دیگر ابزار قابل اعتمادی در مبادلات بین‌المللی نیست و روسیه احتمالا دلار را از مبادلات نفتی خود حذف می‌کند. آنتون سیلوانوف در گفت‌وگو با راشاتودی، با بیان اینکه دلار دیگر ابزار قابل اعتمادی برای استفاده در تجارت جهانی نیست، اظهار داشت: روسیه به سمت استفاده از ارز ملی خود و دیگر ارزهای بین‌المللی در مبادلات نفتی حرکت می‌کند. وی ادامه داد: ما سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دلاری را بشدت کاهش داده‌ایم. در واقع دلار که تا حالا به عنوان ارز بین‌المللی شناخته می‌شد در حال حاضر بسیار پرخطر و مخاطره‌آمیز است. وزیر اقتصاد روسیه در حالی این اظهارات را بیان کرد که واشنگتن، روسیه را به اعمال تحریم‌های جدید در رابطه به موضوع سوءقصد به سرگئی اسکریپال تهدید کرده است. اسکریپال یک جاسوس است که در انگلیس مورد سوءقصد بیولوژیک قرار گرفت و کشورهای غربی روسیه را به دست داشتن در این اقدام متهم کرده‌اند. سیلوانوف همچنین تأکید کرد تحریم‌ها برای روسیه خوشایند نیست اما خطرناک هم نخواهد بود. وی گفت: مسکو به کاهش سرمایه‌گذاری خود در اقتصاد آمریکا و همچنین دارایی‌های دلاری ادامه خواهد داد و استفاده از دیگر ارزها نظیر روبل و یورو در مبادلات بین‌المللی را شدت خواهد بخشید. وزیر اقتصاد روسیه افزود: البته واکنش مسکو به اقدامات آمریکا شامل اقدام علیه شرکت‌های آمریکایی فعال در روسیه نمی‌شود. وی گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای اعمال محدودیت یا توقف فعالیت شرکت‌های آمریکایی که اتباع روس در آنها کار می‌کنند نداریم.


Page Generated in 0/0070 sec