printlogo


کد خبر: 196999تاریخ: 1397/5/23 00:00
نبض جامعه

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
انتظار یک میلیون و 300 هزار نفر برای سفر حج
رئیس سازمان حج و زیارت گفت حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برای سفر به حج تمتع در نوبت انتظار هستند که اعزام این تعداد متقاضی حدود 13 سال طول می‌کشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمید محمدی اظهار داشت: این موضوع که حج ایران همیشه زبانزد بوده و حتی مسؤولان حج سعودی بر این مهم تاکید کرده‌اند، بسیار حائز اهمیت است. محمدی گفت: یکی از مشکلاتی که در گذشته وجود داشته بحث ثبت‌نام زائران در سال‌های ۸۵ و ۸۶ بوده، یعنی با وجود اعزام به اندازه تعیین شده زائران، در نوبت انتظار چیزی حدود یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وجود دارند که چندین سال انتظار را بیشتر می‌کند. وی افزود: اگر سالانه ۱۰۰ هزار نفر نیز عزیمت کنند، حدود ۱۳ سال به طول می‌انجامد و حتی باید به علاقه‌مندان سفر حج که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند و اشتیاق به این موضوع دارند، توجه شود. محمدی ادامه داد: برخی کشور‌ها همانند مالزی رویکرد جالبی دارند و برای کسانی که علاقه به این سفر دارند، از کودکی در صندوقی با عنوان سپرده‌گذاری حج حساب باز می‌شود. رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حج جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نمونه باشد و حجاج باید به عملکرد مسؤولان خود در حوزه اسکان و تغذیه توجه داشته باشند. محمدی تاکید کرد: تمام خدمات ارائه شده در حوزه‌هایی مانند حمل‌ونقل، تغذیه و اسکان بوده است و شاید کشور‌های دیگر نتوانسته‌اند به طور کامل در این زمینه‌ها فعال باشند.

معاون وزیر بهداشت خبرداد
افزایش نیافتن ظرفیت پزشکی کنکور ۹7
معاون آموزشی وزارت بهداشت از عدم تغییر ظرفیت پذیرش پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کنکور ۹۷ خبر داد و گفت: شرایط پذیرش در دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند سال گذشته است. باقر لاریجانی در گفت‌وگو با مهر، گفت: سعی کردیم ظرفیت‌های گروه پزشکی در کل دانشگاه‌های علوم‌پزشکی در حدود ظرفیت‌های سال قبل باشد و شرایط دانشگاه‌ها نیز تغییری نداشته باشد. وی درباره بحثی که در زمینه اختصاص ظرفیت به دانشجویان ایرانی خارج از کشور از ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح شده، گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری به دلیل انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل کشور و همچنین پذیرش دانشجوی خارجی بر اساس قراردادهای بین‌المللی، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد، زیرا ظرفیت‌های گفته شده ظرفیت مازاد است که برای دانشگاه‌های علوم پزشکی تعریف کرده‌ایم. معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه پزشکی رقابت بسیار بالاست از همین رو این تصور به‌وجود آمده که ظرفیت کم است، در حالی که ظرفیت پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری تحت تاثیر سیاست‌های پذیرش دانشجو از خارج نیست. لاریجانی یادآور شد: در گروه پزشکی برای پذیرش دانشجو باید 2 موضوع را مد نظر قرار دهیم؛ اول نیازهای کشور و دیگر ظرفیت دانشگاه‌ها. از همین رو ما در وزارت بهداشت باید متناسب با نیازهای کشور دانشجو تربیت کنیم. در حال حاضر در برخی رشته‌های گروه پزشکی فارغ‌التحصیلانی داریم که به آسانی برای آنها کار پیدا نمی‌شود.

اولتیماتوم سازمان غذا و دارو  به شرکت‌های دارویی
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اتمام‌حجت با شرکت‌های دارویی برای تامین نیاز بازار گفت: شرکت‌هایی که شرطی فعالیت کنند، حذف می‌شوند. به گزارش مهر، غلامرضا اصغری در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل دارو و موادمخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به شرایط حساسی که به دنبال تحریم‌ها در کشور به وجود آمده است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی مناسب و به‌کارگیری افراد زبده و باتجربه می‌توان در شرایط حساس سریع‌تر و با مراقبت بیشتری عمل کرد. اصغری با تاکید بر اینکه با افراد خاطی در زمینه واردات، تولید و توزیع دارو بشدت برخورد می‌شود، عنوان کرد: با شرکت‌های تولیدکننده اتمام‌حجت کرده‌ایم با جدیت فعالیت کنند، چرا که در این شرایط مسؤولیت اجتماعی برعهده دارند و اگر شرطی اقدام کنند، حذف خواهند شد.


Page Generated in 0/0047 sec