printlogo


کد خبر: 197080تاریخ: 1397/5/24 00:00
اخبار

مخالفت ایران با افزایش تعداد بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا
کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا طرح افزایش تعداد بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا را مورد بررسی قرار می‌دهد. بر اساس این پیشنهاد، برخی کشورهای آسیایی خواهان افزایش تعداد بازیکنان خارجی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به 5 بازیکن غیرآسیایی و یک بازیکن آسیایی هستند که در صورت تصویب، تعداد بازیکنان خارجی به 6 بازیکن می‌رسد. هدف از ارائه این پیشنهاد ارتقای سطح فنی و امکان رقابت باشگاه‌های آسیایی در سطح لیگ قهرمانان آسیا عنوان شده با این وجود این تغییر با مخالفت‌‌‌هایی در سطح قاره آسیا مواجه خواهد بود. کشورهای عربستان، امارات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، قطر، کره‌جنوبی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ژاپن و چین از این طرح حمایت می‌کنند و در مقابل کشورهای ایران و ازبکستان از جدی‌‌‌‌‌ترین مخالفان طرح به شمار می‌روند. موضوع برگزاری مسابقات مرحله حذفی بدون تفکیک 2 منطقه شرق و غرب نیز از دیگر تغییرات مورد بررسی در نشست آتی اعضای کمیته مسابقات ‌ای‌اف‌سی خواهد بود. گفته می‌شود احتمال اعمال این تغییرات از دوره بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بسیار زیاد است که در این‌صورت با توجه به شرایط اقتصادی برخی کشورهای متمول فوتبال آسیا شرایط برای موفقیت باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان باز هم سخت‌‌‌‌‌‌تر خواهد شد.

شکست ژاپن در نخستین دیدار مسابقات بسکتبال بازی‎های آسیایی
نخستین دیدار مسابقات بسکتبال هجدهمین دوره بازی‎های آسیایی با شکست ژاپن مقابل چین‌تایپه همراه بود. مسابقات بسکتبال هجدهمین دوره بازی‌‌های آسیایی از دیروز در جاکارتا آغاز شد و در نخستین روز این رقابت‌ها 2 تیم ژاپن و چین تایپه از گروه C به مصاف هم رفتند که طی آن  تیم چین‌تایپه با نتیجه ۷۱ بر ۶۵ صاحب برتری شد. تنها رقیب تیم‌ملی بسکتبال ایران در مرحله مقدماتی بازی‌‌های آسیایی سوریه است. دیدار تیم‌ملی کشورمان با این تیم از گروه B، سوم شهریورماه برگزار می‌شود.

احتمال شکایت تیم اسپانیایی از سامان قدوس
تیم اوئسکا احتمال دارد به فیفا به‌خاطر نرفتن سامان قدوس به این تیم شکایت کند. ‌به نقل از Aftonbladet، سامان قدوس که عملکرد خوبی در اوسترشوندز داشت، مورد توجه چند تیم قرار گرفت و در حالی که انتظار می‌رفت او راهی تیم اوئسکای اسپانیا شود، این انتقال انجام نشد و بازیکن ایرانی در آستانه پیوستن به تیم فوتبال رن فرانسه قرار دارد. رسانه‌های اسپانیایی اعلام کرده‌اند باشگاه اوئسکا ممکن است این پرونده را به فیفا ارجاع دهد، چرا که سامان قدوس با باشگاه اسپانیایی یک قرارداد امضا کرده بود. قدوس در یکی، دو فصل اخیر عملکرد خوبی در تیم سوئدی داشت و در لیگ اروپا نیز برای این تیم بازی‌های خوبی انجام داد. حضور در جام‌جهانی باعث شد نام قدوس بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیفتد و تیم‌‌های مختلف برای جذب او اعلام آمادگی کنند.

مشکل عجیب چلسی ساری روزی ۸۰ نخ سیگار می‌کشد!
سرمربی چلسی برای سیگار کشیدن در انگلیس با قوانین سختی نسبت به ایتالیا روبه‌رو است و باشگاه چلسی در صدد حل این مشکل است. مائوریسیو ساری سرنوشت متفاوتی نسبت به مربیان دیگر در ایتالیا دارد. او بیشتر عمر مربیگری خود را در لیگ‌های سطح پایین ایتالیا گذراند تا اینکه در ۵۶ سالگی در نهایت مربیگری در سری A ر ا تجربه کرد. طبق گزارشات به دست آمده او در طول روز ۸۰ نخ سیگار می‌کشد. اگر فرض کنیم که او ۱۶ ساعت در روز بیدار است، به طور میانگین هر ساعت ۵ نخ سیگار می‌کشد. او در لیگ ایتالیا بارها در کنار زمین سیگار خود را روشن و خاموش می‌کرد ولی با توجه به قوانین سخت در انگلیس، او نمی‌تواند در کنار زمین سیگار بکشد. این مربی برای آنکه نیکوتین بدن خود را حفظ کند، در جریان دیدار هفته نخست لیگ برتر بین چلسی و هادرزفیلد تاون، سیگار را می‌جوید. مسؤولان باشگاه چلسی در صددند منطقه‌ای را در ورزشگاه استمفوردبریج به این مربی اختصاص دهند تا او بتواند آزادانه سیگار بکشد. هر چند با توجه به هشدارهای آتش‌نشانی، پیدا کردن چنین منطقه‌ای دشوار است ولی برای اینکه ساری بتواند بهترین عملکرد خود را در چلسی ارائه دهد، ایجاد چنین منطقه‌ای در اولویت مسؤولان چلسی قرار گرفته است.
 


Page Generated in 0/0051 sec