printlogo


کد خبر: 197081تاریخ: 1397/5/24 00:00
اخبار

تعالی سیتی و خطر بایرن شدن
جاناتان ویلسون: مساله بزرگ به تعالی رسیدن این است که خیلی زود عادی به نظر می‌رسد. خیلی زود سوال «آیا منچسترسیتی می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند؟» به سوال دیگری تبدیل خواهد شد: «آیا سیتی می‌تواند این فصل را بدون شکست به پایان ببرد؟» «آیا در راه قهرمانی می‌تواند رکورد 100 امتیاز خودش را بالاتر هم ببرد؟»
چقدر طول خواهد کشید تا سیتی پپ گوآردیولا شبیه بایرن‌مونیخ و بارسلونا شود، تیمی که قضاوت درباره موفق یا ناموفق بودن‌شان در کل یک فصل فقط بر مبنای چند بازی حذفی در چمپیونزلیگ خواهد بود.
سیتی در یک هفته چلسی و آرسنال را به‌سادگی شکست داد، بدون اینکه به زحمت خاصی بیفتد. درست است که هر 2 بازی نخستین بازی رسمی مربیان جدید 2 رقیب پپ بود اما فقط نگاهی به نام‌هایی که او در این بازی‌ها از آنها استفاده نکرد، بیندازید: وینسنت کمپانی، نیکولاس اوتامندی، کوین دی بروینه، داوید سیلوا، گابریل ژزوس و لیروی سانه. کیفیت بازی سیتی با و بدون این ستاره‌ها چندان تغییری نمی‌کند و این خاصیت تیمی است که سیستم در آن حرف اول را می‌زند.
برخی رقبای سیتی آنها را متهم به ولخرجی می‌کنند. با اینکه سیتی در دوران گوآردیولا پول زیادی برای خرید بازیکنان جدید و ساختن تیمی در سبک مربی جدیدش کرده اما حداقل این خریدها بر مبنای یک دید و رویکرد و فلسفه کلی بوده‌اند. سیتی خرج کرده اما خوب خرج کرده، نه مثل تیم‌های دیگری که در روزهای پایانی ترانسفرهای تابستانی اسم یک‌سری مدافع مرکزی را مدام تکرار می‌کنند و به امید این می‌نشینند که بالاخره یکی از آنها را بخرند.
از همین حالا همه دارند به قهرمانی دوباره سیتی در لیگ فکر می‌کنند، با اینکه فقط و فقط یک هفته از آن می‌گذرد. فراموش نکنیم فصل اول گوآردیولا با سیتی هم با 10 پیروزی پیاپی شروع شد تا به ناگاه بعد از یک تساوی 3-3 مقابل سلتیک، سیتیزن‌ها 6 بازی بدون برد را پشت سر گذاشتند و ریتم‌شان به هم خورد و در نهایت دست‌شان از جام کوتاه ماند.
نکته کلیدی برای سیتی در ادامه این فصل فولبک‌هایش است. کایل واکر و بنجامین مندی عرض فوق‌العاده‌ای در بعد هجومی به تیم‌شان می‌دهند، چیزی که مقابل آرسنال کاملا دیدیم. در واقع در این بازی هیچ بازیکنی به اندازه مندی پاس کلیدی نداد و هیچ بازیکنی به اندازه واکر دریبل موفق نداشت. گل اول سیتی روی باز کردن سمت راست دفاع آرسنال با حرکت‌ مندی و در عرض حرکت کردن رحیم استرلینگ به دست آمد و گل دوم هم روی حرکت ‌مندی و پاسش به برناردو سیلوا.
اما دقیقا نکته‌ای که سیتی را به یک تیم قدرتمند در اکثر بازی‌هایش بدل می‌کند، می‌تواند در بازی‌های بزرگ‌تر به این تیم ضربه بزند. سیتی وقتی در حال حمله و قرار گرفتن در زمین حریف است عملا فقط 2 مدافع مرکزی و یک هافبک دفاعی را برای جلوگیری از ضدحمله‌های حریف دارد، بازیکنانی که البته خودشان هم خیلی بالا بازی می‌کنند، بنابراین بلایی که لیورپول فصل پیش در 3 بازی پیاپی سر سیتی آورد، می‌تواند در این فصل هم اتفاق بیفتد.
سیتی این فصل باید برای قهرمانی چمپیونزلیگ بجنگد و شکست خوردن در این راه، فصل آنها را ناموفق جلوه خواهد داد. برای رسیدن به این هدف، سیتی با حریفانی در مراحل پایانی روبه‌رو خواهد شد که استاد استفاده از این ضعف آنها، شاید تنها ضعف‌شان، هستند، بنابراین بزرگ‌ترین چالش این فصل برای پپ برقراری تعادل در تیمش برای چنین بازی‌هایی است؛ اندک بازی‌هایی که یک فصل را برای او و تیمش تعریف خواهند کرد.


حمله به رئیس باشگاه الهلال در اروپا و سرقت اموالش!
رئیس جنجالی باشگاه الهلال عربستان در یک کشور اروپایی مورد حمله قرار گرفت و ساعتش به سرقت رفت.
عبدالرحمان بن مساعد، رئیس متمول و پرنفوذ باشگاه الهلال است که همواره واکنش‌ها و اظهارات تندی علیه باشگاه‌‌های ایرانی بر زبان می‌آورد. بن مساعد از حمله عده‌ای ناشناس به خود در یک کشور اروپایی خبر داده که باعث آسیب‌دیدگی جدی دست او شده است.
او در این‌باره نوشته است: اخیرا حمله کردن به گردشگران عرب در کشورهای اروپایی زیاد شده و عده‌ای سر راه شما قرار می‌گیرند تا جایی که گاهی اوقات دست شما را می‌گیرند تا ساعت یا چیزهای دیگری را که به همراه دارید به سرقت ببرند و متاسفانه من هم با چنین چیزی مواجه شدم اما خوشبختانه ساعتم گرانبها نبود و آسیب جدی به دستم وارد نشده است.


Page Generated in 0/0151 sec