printlogo


کد خبر: 197086تاریخ: 1397/5/24 00:00
اخبار

نامه‌نگاری شافعی با 2 عضو کابینه
رئیس اتاق ایران با ارسال نامه‌های جداگانه به معاون اول و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، خواستار مستثنا شدن پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز دولتی و بازار ثانویه از واردات مواد اولیه تولید شد. به گزارش مهر، غلامحسین شافعی با تشریح تبعات بند ۵ تصویبنامه هیات وزیران مبنی بر گرفتن مابه‌التفاوت قیمت ارز از کالاهای ثبت‌سفارش شده با ارز دولتی، درخواست کرد کالاهای مواد اولیه تولیدی و واحدهای تجاری دارای قرارداد معتبر با واحدهای تولیدی از این مصوبه مستثنا شوند. بر اساس بند ۵ این تصویبنامه، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف است برای کالاهایی که تا زمان ابلاغ این تصویبنامه، ارز آنها به‌صورت بانکی یا در سامانه نیما (گروه‌های کالایی اول و دوم) تأمین شده و ترخیص آنها صورت نپذیرفته ضمن گرفتن مابه‌التفاوت «نرخ ارز زمان پرداخت» و «نرخ ارز در بازار در تاریخ ترخیص» و با رعایت دیگر ضوابط نسبت به صدور مجوز ترخیص اقدام کند.
 توجه ویژه به مواد اولیه تولیدکنندگان
در همین حال وزیر اقتصاد در یادداشتی اینستاگرامی، نتایج نشست با قطعه‌سازان خودرویی را تشریح کرد. مسعود کرباسیان در این یادداشت عنوان کرد: قطعه‌سازان 550 هزار نفر و خودروسازان 150 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند. موضوعات ارزی پیش‌آمده به این صنایع هم آسیب‌هایی وارد کرده که هم از نظر حمایت از تولید و هم از حیث توجه به وضعیت مصرف‌کننده باید به آن رسیدگی شود. از گمرکات خواسته‌ام بیشترین همکاری را با صنایع داشته باشند و اجازه ندهند به دلایل مختلف خط تولید کارخانه‌ها معطل مواد اولیه بماند. سازمان مالیاتی هم رویکردش حمایت از تولید و تامین منابع از محل فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید است. در وزارت اقتصاد هیچ سازمانی نباید خود را جدا از تولید بداند.


سیاست‌های اطلاع‌رسانی برای مبارزه با جنگ روانی تصویب شد
شورای عالی هماهنگی اقتصادی سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی برای مقابله با جنگ روانی و مسائل اقتصادی را تصویب کرد. به گزارش تسنیم، دیروز هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا در دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد. در این جلسه که به‌ ریاست حسن روحانی برگزار شد، اعضای جلسه راهکارهای لازم برای تنویر افکار عمومی و جلب مشارکت مردم از طریق اطلاع‌رسانی برای مبارزه با هر نوع اختلال در تنظیم بازار و همچنین برخورد قاطع و عادلانه با هر گونه فساد در چرخه فعالیت‌های اقتصادی را بررسی کردند. در همین راستا سیاست‌های کلان اطلاع‌رسانی با هدف مبارزه با جنگ روانی و التهاب‌آفرینی در جامعه نسبت به مسائل اقتصادی با رویکرد آرامش‌بخشی و ثبات به بازار تصویب شد. همچنین پس از گزارش مسؤولان مربوط به تنظیم بازار، پیشنهادات لازم برای جلوگیری از هرگونه کاهش عرضه کالاهای مورد نیاز مردم و در نتیجه افزایش قیمت کالاها و خدمات بررسی شد. بر این اساس قرار شد دستورالعمل ایجاد توازن صادراتی با اولویت تأمین نیازهای اساسی مردم و اقتصاد کشور تهیه و از سوی رئیس‌جمهور به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شود.


خودروداران الحاقیه  بیمه بدنه تهیه کنند
سندیکای بیمه‌گران ایران از بیمه‌گذاران خواست برای تهیه الحاقیه بیمه بدنه خودروهای خود به شرکت‌‌های بیمه مراجعه کنند. به گزارش مهر، در ماه‌‌های اخیر قیمت انواع وسایل نقلیه موتوری و لوازم مربوط به آنها با تغییرات و افزایش روبه‌رو شده و بیمه‌گذاران بیمه‌‌های بدنه اتومبیل در صورت اصلاح نکردن سرمایه مورد بیمه خود براساس قیمت روز، هنگام دریافت خسارت با مشکل روبه‌رو خواهند شد. این تصمیم براساس ماده ۱۰ قانون بیمه است.
 


Page Generated in 0/0056 sec