printlogo


کد خبر: 197091تاریخ: 1397/5/24 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان غذا و دارو خبر داد
واردات داروی مورد نیاز یک سال آینده تا مهر
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت طبق سیاست‌های این سازمان، برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین دارو به دلیل تحریم‌های آینده، بخش عمده‌ای از واردات دارو تا پایان مهرماه انجام می‌شود. کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت واردات برخی داروها با حجم بالا در 4 ماه اول سال توضیح داد و گفت: مجوز واردات دارو یا مواد اولیه دارویی بر اساس روند مصرف سال‌های گذشته صادر می‌شود. بارها اعلام کرده‌ایم از نظر روند واردات دارو تقریبا مشکلی از ابتدای سال نداشته‌ایم. آنچه مورد تاکید سازمان قرار دارد، این است که  شاید امسال نیاز داشته باشیم برخلاف سال‌های گذشته به جای اینکه بار واردات دارو و مواد اولیه در تمام ماه‌های سال توزیع شود، تا پایان مهرماه بتوانیم بخش عمده‌ای از این واردات را از طریق بخش خصوصی انجام دهیم و آنها را ذخیره کنیم. وی با بیان اینکه در روند عادی واردات دارو و مواد اولیه مشکلی نداشتیم، ادامه داد: الان به صورت فوری نیازمند تسریع و تسهیل در این موضوع هستیم تا طی هفته‌های آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم، اگر جز این باشد قطعا با تشدید تحریم‌ها، در برخی موارد ممکن است با مشکل روبه‌رو شویم.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد
کشف 21 میلیارد تومان لوازم خانگی احتکار شده
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: یک انبار لوازم خانگی مربوط به یکی از برندهای کشور آلمان در استان البرز کشف شد که بالغ بر 21 میلیارد تومان جنس احتکار کرده بود. سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: یک انبار لوازم خانگی مربوط به یکی از برندهای کشور آلمان در استان البرز کشف شد که محصولات خود را احتکار کرده بود. وی افزود: مسؤولان این شرکت اظهار می‌کردند اجناس این برند در کشور موجود نیست اما طی بازدید سرزده از انبار آن مشخص شد بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان انواع لوازم خانگی احتکار شده و عرضه‌ای انجام نشده است. رایگانی تصریح کرد: این شرکت و مدیر آن سابقه محکومیت دارند و با توجه به وضعی که پیش آمده علاوه بر الزام به عرضه از همین امروز با شدیدترین مجازات‌ها مواجه خواهند شد و پرونده آنها در سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی تهران اعلام کرد
احضار ۸۵۰ نفر در رابطه با پرونده‌های سکه و ارز
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از احضار بیش از ۸۵۰ نفر در ارتباط با پرونده‌های واگذار شده به پلیس آگاهی در حوزه سکه و ارز خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان شهر تهران که پیش از ظهر دیروز در مقر پلیس آگاهی تهران برگزار شد در پاسخ به پرسشی درباره پرونده احتکار کاغذ در یکی از انبارها اظهار کرد: پرونده‌ مربوط به کاغذ 3-2 روزی است به پلیس آگاهی ارجاع و در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شده و رسیدگی به موضوع در دستور کار است که بزودی جزئیات بیشتری از آن اطلاع‌رسانی خواهد شد. رحیمی همچنین درباره آخرین اقدامات پلیس در بازار سکه و ارز نیز خاطرنشان کرد: این موضوع جزو پرونده‌های جدی پلیس آگاهی است و حدود 8 پرونده مهم از سوی دستگاه قضایی برای رسیدگی در اختیار پلیس قرار گرفته است. وی افزود: در همین راستا بالغ بر ۸۵۰ نفر در ارتباط با این پرونده‌های بزرگ احضار شدند که البته توجه داشته باشید این افراد احضار شده‌اند و به معنای بازداشت یا دستگیری آنان نیست. از این تعداد چندین نفر زندانی شده و چندین نفر دیگر نیز در مرحله صدور رأی قرار دارند.


Page Generated in 0/0071 sec