printlogo


کد خبر: 197098تاریخ: 1397/5/24 00:00
جدیدترین اظهارنظر درباره میزان فعالیت روزانه حسن روحانی در نهاد ریاست‌جمهوری
روحانی چقدر کار می‌کند؟

گروه سیاسی: اصلاح‌طلبان که برای فرار از مسؤولیت‌پذیری نسبت به ایجاد شرایط موجود تلاش می‌کنند تا جایی که امکان دارد حساب خود را از حسن روحانی جدا کنند؛ اخیرا در راستای تخریب روحانی، از کم‌کاری و تنبل بودن رئیس‌جمهور گفته‌اند. ادعایی که عبدالله ناصری، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب‌اسلامی و از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات مطرح کرد و گفت روحانی دیروقت به نهاد ریاست‌جمهوری می‌رود. اظهارات ناصری موجب عصبانیت دولتی‌ها شد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در واکنش به این ادعای ناصری گفت روحانی روزی 12 ساعت کار می‌کند. اظهارنظر وزیر کشور دولت روحانی در حالی است که روز گذشته حسینعلی امیری، معاون پارلمانی روحانی گفت وی روزی 14 ساعت فقط برای بسته ارزی دولت وقت گذاشته است.
حسینعلی امیری دیروز سه‌شنبه در این‌باره به مهر گفت: بسته ارزی دولت حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی در بخش‌های مختلف دولت است و تا جایی که اطلاع دارم آقای رئیس‌جمهور شخصا بعضی روزها تا ۱۴ ساعت برای این بسته ارزی وقت گذاشته‌اند و در نهایت این بسته در شورای عالی اقتصاد مطرح شد.
روایت امیری همانگونه که گفته شد یادآور حاشیه‌سازی‌های اخیر درباره مدت زمان فعالیت روزانه حسن روحانی در کسوت ریاست‌جمهوری است. اظهارنظر حسینعلی امیری درباره اینکه روحانی برای بسته ارزی روزی 14 ساعت وقت گذاشته، 3 روز پس از آن انجام شد عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور گفت با ‌شناختی که از رئیس‌جمهور دارم، او روزی 12 ساعت کار می‌کند.
رحمانی‌فضلی روز شنبه 20 مرداد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: بنده به عنوان مسؤولیت کاری که دارم بیشترین ارتباط را با دکتر روحانی دارم، به واسطه شناخت و ارتباطی که دارم می‌بینم ایشان در طول روز ۱۲ ساعت کار می‌کنند. وی افزود: مگر می‌شود کسی معتقد و مومن باشد آن وقت مثلا ۱۰ صبح بیاید سرکار؟ اینها همان چیز‌هایی است که می‌خواهند مردم را بی‌اعتماد کنند. وزیر کشور تصریح کرد: ناامیدی و بی‌اعتمادی 2 آفتی است که باید مراقب آن بود.
اظهارات رحمانی ‌فضلی و اشاره او به ساعت 10 صبح در واقع واکنشی به اظهارات اخیر عبدالله ناصری، از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات درباره کم‌کاری حسن روحانی بود. عبدالله ناصری 15 مرداد در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این سوال که «شما در گفت‌وگویی عنوان کردید آقای روحانی ساعت ۱۰ صبح در محل کارش حاضر می‌شود؛ این حقیقت دارد؟»، گفت: بله، واقعیت دارد.
ناصری در ادامه در پاسخ به این سوال که «از کجا این مساله را شنیدید؟» تصریح کرد: نیازی به شنیدن ندارد. وقتی می‌بینم نه یک روز، نه 2 روز بلکه روزهای متعدد، «اسکورت» آقای روحانی، چه ساعتی دم در خانه ایشان حضور پیدا می‌کند تا ایشان را به نهاد ریاست‌جمهوری ببرد، دیگر شنیدن نمی‌خواهد! آقای روحانی قبل از اینکه به پاستور برود، در نیاوران و در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. بازه زمانی 2 ماهه، قبل از استقرار رسمی دولت، برای فرد انتخاب شده بسیار مهم است که باید وقت بگذارد و کار کند. اصل سازه دولت در همان 2 ماه گذاشته می‌شود. آقای روحانی در این 2 ماه (از زمان انتخاب ‌شدن در خرداد ۹۲ تا استقرار رسمی دولت در مرداد ۹۲) اکثر روزها وقتی هوا روشن بود، به خانه بازمی‌گشت. این نخستین باری نیست که میزان کار روزانه حسن روحانی در کسوت ریاست‌جمهوری در محافل سیاسی و رسانه‌ای کشور مطرح می‌شود. سال گذشته نیز برخی سیاسیون از کم‌تحرکی روحانی ابراز گلایه کرده بودند به‌گونه‌ای که حتی ادعا شد علی‌اکبر ناطق‌نوری نیز از کم‌تحرکی روحانی ابراز گلایه کرده است. عبدالله ناصری  دی‌ماه سال گذشته در این‌باره به فرهیختگان گفت: «روحانی در مقایسه با همه رؤسای جمهور پیشین، برای دولت وقت نمی‌گذارد. می‌گویند او از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۹ سر کار است! این را تردید ندارم و یکی از اعتراضات و انتقاداتی است که دوستان روحانی به او دارند. ناطق‌نوری در همین زمینه به روحانی اعتراض کرده و گفته: من که الان فقط یک حوزه علمیه در لواسان دارم از ساعت ۶:۳۰ صبح آنجا حاضر می‌شوم و شما باید کمی زودتر بروید و به سخن وزرای‌تان گوش کنید».
این در حالی است که برخی نزدیکان روحانی همان زمان در انتقاد از این اظهارات گفتند همین روزی 10 ساعت کار برای روحانی نیز خوب و قابل قبول است. سیدرضا اکرمی از روحانیون نزدیک به روحانی در این‌باره به فرارو گفت: من در دفتر رئیس‌جمهور نیستم که بدانم آقای روحانی چند ساعت در روز کار می‌کند اما فرضا اگر از 5/9 صبح تا 7 شب کار کند می‌شود حدود 10 ساعت در روز. مگر روزی 10 ساعت کار کم است؟ اکرمی با اشاره به سوابق روحانی پیش از ریاست‌جمهوری او می‌گوید: کارنامه آقای روحانی نشان می‌دهد او هم پرکار است و هم کارها را خوب انجام می‌دهد. اینکه فردی از صبح ساعت 6 تا 12 شب کار کند دلیلی بر درایت نیست. ما باید کیفیت کار را ببینیم نه کمیت آن را. باید ببینیم نتیجه کار یک فرد چگونه است». حسام آشنا هم در واکنش به ادعای انتقاد ناطق نسبت به کم‌کاری روحانی در توئیتر نوشت: «آیا کارت ساعت حضور و غیاب رئیس‌جمهور در اختیار ایشان است؟ آقا / خانم «‌می‌گویند‌» کیست؟ جریان آقای ناطق را خودشان برای ایشان تعریف کرده‌اند یا همان جناب می‌گویند؟ کار ریاست‌جمهوری شبانه‌روزی است».


Page Generated in 0/0181 sec