printlogo


کد خبر: 197100تاریخ: 1397/5/24 00:00
اخبار

روایت چمران از آخرین برنامه‌ها و فعالیت‌های جبهه مردمی
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، آخرین برنامه‌ها و فعالیت‌های جبهه مردمی را تشریح کرد. مهندس مهدی چمران در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه جلسات جبهه مردمی به‌طور منظم در حال برگزاری است، تصریح کرد: اعضای شورای مرکزی جبهه مردمی در حال بررسی چگونگی ورود به انتخابات مجلس هستند و ما در این زمینه تلاش داریم نظر نیروها و گروه‌های انقلابی را لحاظ کنیم. عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی همچنین گفت: کمیته‌های مختلفی در جبهه مردمی فعال هستند که همه آنها به‌صورت منظم و برنامه‌ریزی‌شده جلسات خود را برگزار می‌کنند. چمران گفت: جبهه مردمی ارتباط خود را با آقای رئیسی یا آقای قالیباف قطع نکرده است و هر زمان لازم و صلاح باشد می‌توانیم از نظرات آنها برای پیشبرد برنامه‌های جبهه مردمی استفاده کنیم؛ ما در انتخابات گذشته موفقیت‌های بزرگی داشتیم که متحد کردن نیروهای انقلابی از جمله آنها بود. وی با بیان اینکه هیچ اختلافی در جبهه مردمی و نیروهای این جبهه وجود ندارد، گفت: طبیعی است دوستان ما همه یک نظر و نگاه درباره آینده نداشته باشند اما مهم این است که نیروهای انقلابی برای رسیدن به یک نظر واحد در حال تلاش هستند.

امروز باید مردم را به صحنه فراخواند
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت دشمن با زیر پا گذاشتن توافقات بین‌المللی می‌خواهد به‌سرعت به نتیجه برسد، در این شرایط باید مردم را به صحنه فراخواند. محسن رضایی در جمع مدیران و متخصصان تولیدکننده دانش و فناوری افزود: امروز دشمنان ما با همه قدرت به صحنه آمده‌اند. آقای ترامپ می‌خواهد پول ما بی‌ارزش شود و نفت ما صادر نشود و پشت میز مذاکره بنشینیم، البته این برخورد را با ترکیه هم انجام داده و به ارزش لیر ضربه زده است. با روسیه، اروپا و کانادا هم به چالش و مشکل برخورد کرده‌‌‌اند. ترامپ در آستانه انتخابات کنگره به دنبال امتیازگیری از ملت ما است. ملت ما را نشناخته که قهرمان اقتصاد و فرهنگ هم هست. دشمن با زیر پا گذاشتن همه توافقات بین‌المللی می‌خواهد به‌سرعت به نتیجه برسد، این شرایط فرصتی است که در آزادسازی خرمشهر اتفاق افتاد. در این شرایط باید مردم را به صحنه فراخواند. امروز روز فراخوانی ملت ایران به صحنه است. باید محیط کسب‌وکار را برای فعالیت مردم آماده کرده و با دل بزرگ به جوانان اجازه ریسک بدهیم.

ادعای شلیک به کوله‌بران کذب است
فرمانده مرزبانی ناجا از افزایش کشفیات موادمخدر و قاچاق کالا خبر داد و گفت این ادعا که مرزبانی جمهوری اسلامی به کوله‌بران شلیک می‌کند، حرف بیهوده‌ای است. به گزارش مهر، سردار قاسم رضایی در حاشیه دیدار با فرمانده مرزبانی عراق در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه عنوان شده پلیس مرزبانی به کوله‌بران شلیک می‌کند، اعلام کرد: اینکه رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب این مطالب را عنوان کنند کاری دور از ذهن نیست اما باید بگویم اعلام این مطلب که مرزبانی جمهوری اسلامی در مرزها به مرزنشینان شلیک می‌کند حرف بیهوده‌ای است؛ کوله‌بری مرزنشینان در حمایت از مرزبانی کشور است اما اگر افرادی اقدام به تردد غیرمجاز و خارج از محدوده تعیین شده و بویژه در ارتفاعات و دره‌ها کنند و به صورت مسلحانه قاچاق کرده و تعدی کنند،‌ مسلما با آنها برخورد می‌کنیم.

عمران‌خان در نخستین سفر خارجی راهی ایران می‌شود
ایران مقصد نخستین سفر خارجی «عمران‌خان» نخست‌وزیر منتخب پاکستان است. به گزارش مهر، وی قصد دارد در نخستین سفر خارجی‌‌‌‌اش پس از انتخاب به‌عنوان رئیس دولت پاکستان به ایران و سپس به عربستان سفر کند. بر این اساس این سفر پس از برگزاری مراسم تحلیف وی انجام خواهد شد. این در حالی است که مراسم سوگند نخست‌وزیر جدید پاکستان روز ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد)  برگزار می‌شود. گفتنی است، حزب تحریک انصاف به رهبری عمران‌خان که در ۱۱۶ منطقه انتخاباتی پیروز شده بود موفق شده با جذب نظر ۹ نماینده دیگر، ۱۲۵ نفر را از طریق رای مستقیم به پارلمان وارد کند.


Page Generated in 0/0057 sec