printlogo


کد خبر: 197165تاریخ: 1397/5/25 00:00
اخبار

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد
تأیید کلیات مصوبه ممنوعیت  به کارگیری بازنشستگان
کلیات طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در جلسه دیروز شورای نگهبان مورد موافقت اعضا قرار گرفت. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی طرح ممنوعیت
به کارگیری بازنشستگان در جلسه دیروز شورای نگهبان گفت: خوشبختانه اعضای شورای نگهبان در این جلسه به طرح مذکور نظر موافق داشتند و کلیات آن را  تایید کردند. کدخدایی تاکید کرد: در بررسی این طرح فقط 2 سوال جزئی باقی ماند که ان‌شاءالله برای بررسی به نمایندگان مجلس ارسال خواهد شد. سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید بررسی این طرح در شورای نگهبان چه زمانی به پایان می‌رسد، اظهار کرد: نظر شورای نگهبان را برای مجلس ارسال می‌کنیم، در نخستین فرصت که مجلس ابهامات و سوالات ما را روشن کرد، درباره آن اعلام نظر نهایی خواهیم کرد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 2 مردادماه، طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره به‌کارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی را محدود کردند.

دادگاه مجرمان اقتصادی  باید علنی و سریع باشد
دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه قضات دادگاه مجرمان اقتصادی نباید تهدید و تطمیع‌پذیر باشند، گفت: این دادگاه‌ها باید علنی، قاطع و سریع‌النتیجه باشد. به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی در ابتدای نشست هفتگی این شورا، با اظهار نگرانی و تأسف شدید از اوضاع اقتصاد و معیشت مردم، گفت: مکرر گفته‌ام و باز هم تأکید می‌کنم راه‌حل برون‌رفت از مشکلات فعلی فقط تفکر و روحیه انقلابی است، چرا که این انقلاب، دفاع‌مقدس 8 ساله و شکست فتنه‌های گوناگون دشمنان با حرکت مؤمنان انقلابی به پیروزی رسیده است. وی همچنین با تشکر از اقدام اخیر رئیس قوه‌قضائیه در ارائه طرح جدید دادگاه‌های مبارزه با فساد اقتصادی و تأکید بر نقش حساس و اهمیت کارکرد قوه‌قضائیه در مقطع کنونی، گفت: برای اینکه احکام قضایی مجرمان اقتصادی در طول مسیر رسیدگی و اجرا، فلج نشود، باید دادگاه‌های مجرمان اقتصادی، علنی و سریع باشد و در این زمینه قضاتی انتخاب شوند که تهدید و تطمیع مفسدان اقتصادی بر آنان مؤثر واقع نشود تا به سرعت به نتیجه برسد.

مذاکره با آمریکا پذیرفتنی نیست
معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: به تصدیق غالب نخبگان کشور در مقطع کنونی با توجه به سیاست‌های خصمانه و توأم با بی‌احترامی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی، مذاکره با این کشور پذیرفتنی نیست. به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه هم‌اندیشی با روسای ۱۳ دانشگاه برتر کشور و برخی اساتید دانشگاه با اشاره به جنگ تبلیغی و روانی آمریکا و رسانه‌های وابسته آن علیه ملت ایران اظهار داشت: دشمنان تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا با یک جنگ روانی و رسانه‌ای، افکار عمومی ایران را با تشویش، نگرانی و ناامیدی نسبت به آینده کشور و نظام مواجه کنند. معاون اول رئیس‌جمهور ضمن انتقاد از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورمان و خروج غیرقانونی از برجام تصریح کرد: به تصدیق غالب نخبگان کشور در مقطع کنونی با توجه به سیاست‌های خصمانه و توأم با بی‌احترامی دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مذاکره با این کشور پذیرفتنی نیست.

به جرم توهین به شهدای مدافع حرم
حکم قطعی غلامحسین کرباسچی صادر شد
غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، به یک‌سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، به یک سال حبس تعزیری به جرم توهین به شهدای مدافع حرم محکوم شد. گفتنی است، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی توهین‌آمیز نسبت به شهدای مدافعان حرم داشت که با اعتراضات وسیع مردمی در سراسر کشور مواجه شد و دستگاه قضا به این موضوع
ورود کرد.


Page Generated in 0/0061 sec