printlogo


کد خبر: 197180تاریخ: 1397/5/25 00:00
معرفی آخرین کتاب درباره خلقیات رئیس‌جمهوری آمریکا
روانی!

گروه بین‌الملل: «اوماروسا مانیگو نیومن» نویسنده کتابی با نام «روانی» است. این کتاب که به اختلالات روانی رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره می‌کند، روز چهارشنبه در آمریکا منتشر شد.
 کتاب روانی از قلب کاخ سفید گزارش می‌دهد. اوماروسا در آغاز کتاب از جلسه ویژه‌ای که با ژنرال کلی در اتاق عملیات محرمانه داشت صحبت می‌کند. او در مقدمه کتاب می‌نویسد به اتاقی برای ساعت 5 بعد از ظهر دعوت شدم که در آن عملیات علیه اسامه بن لادن توسط اوباما و تیمش رهبری شد. این اتاق مخصوص که من به همراه رئیس دفترم به آن رفتیم، پیش از این روسای جمهوری آمریکا بعد از جان اف کندی زمانی که می‌خواستند با یک رهبر خارجی صحبت کنند و این مذاکرات کاملا محرمانه باشد، به آن می‌رفتند. ژنرال کلی در این دیدار رئیس دفتر من را از اتاق بیرون کرد و گفت می‌خواهد با من به تنهایی صحبت کند. پرسش و پاسخ ما خیلی سریع پیش رفت و ژنرال کلی از من خواست بی‌سر و صدا کاخ سفید را ترک کنم. او گفت برای همه بهتر است تا من بدون درگیری این کار را در فضایی دوستانه انجام دهم. من سوال کردم آیا می‌توانم در این باره مذاکره کنم؟ و ژنرال در اتاق «موقعیت حساس»  به من گفت: موضوع غیرقابل مذاکره است.  اینها بخش نخست از کتاب 272 صفحه‌ای است که توسط اوماروسا پس از اخراج از کاخ سفید نوشته شده است. ترامپ پیش از انتشار این کتاب بارها به آن و محتوایش حمله کرده بود. آسوشیتدپرس هم در نسخه‌ای که پیش از انتشار عمومی کتاب خریداری کرد ضمن اشاره به بخش‌هایی از آن نوشته بود: ترامپ و اوماروسا روابط نزدیکی داشته‌اند به طوری که حتی اوماروسا مراسم جشن ازدواج خود را نیز در هتل ترامپ برگزار کرده است. سخنگوی کاخ سفید البته کتاب روانی را یک حمله به رئیس‌جمهور در حالی که او قصد دارد امنیت برای آمریکایی‌ها را به بالاترین سطح ببرد توصیف کرده است.
اینجا همه برای من کار می‌کنند!
اوماروسا در بخش نخست کتاب درباره اخراجش صحبت می‌کند، چگونگی رفتار ژنرال کلی را که یک نظامی بازنشسته است توصیف می‌کند. او می‌گوید ژنرال کلی به او گفته است اینجا همه برای من کار می‌کنند و نه برای رئیس‌جمهور به همین منظور بهتر است بی‌دردسر بروی! وی در همین حال با این کتاب چهره‌ای انتقادبرانگیز از ترامپ ترسیم کرده است. اوماروسا می‌گوید در بسیاری از رویدادها شاهد رفتاری نامناسب از ترامپ بوده است. اوماروسا مانیگو در بخش دیگری از این کتاب نوشته است زمانی که یک بار وارد دفتر ترامپ در اتاق بیضی‌شکل شده، او را در حال خوردن یک تکه کاغذ دیده است! او می‌گوید ترامپ در اکثر مواقع از جمله در تفریحگاهش در فلوریدا، در جشن‌های تولد و مسابقات گلف بدون همسرش حاضر می‌شود. مشاور سابق کاخ‌سفید همچنین فاش کرد ترامپ قصد داشته در مراسم تحلیف خود، به جای کتاب مقدس از نسخه‌ای از یکی از کتاب‌‌های خود برای سوگند استفاده کند(!) به گفته نیومن، ترامپ قصد داشته است در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری روی کتاب «هنر معامله»، از نوشته‌های خودش، سوگند یاد کند.
مقام سابق کاخ سفید اما در صفحه 42 کتاب به نکته جالبی اشاره می‌کند که باید آن را به طور دقیق بررسی کرد؛ او می‌گوید: برای آنکه ترامپ را بشناسیم، باید تمام کتاب‌های او را بخوانیم، باید تمام مجلات و برنامه‌های تلویزیونی‌اش را بارها و بارها ببینیم تا متوجه شویم چگونه فکر می‌کند و چگونه تصمیم می‌گیرد. نویسنده که اشاره به تلاش برای فهمیدن ترامپ میان افکار عمومی آمریکا می‌کند، همچنین می‌گوید من او را با دقت مطالعه کردم تا بتوانم نمونه زنانه‌اش را عرضه کنم، من بازی تقلید را به راه انداختم تا ترامپ را از این طریق به افکار عمومی آمریکا بشناسانم. این کتاب در حال حاضر از سوی کاخ سفید با حملات بسیاری مواجه شده است و دولت آمریکا می‌گوید این کتاب سراسر دروغ‌پراکنی است.


Page Generated in 0/0066 sec