printlogo


کد خبر: 197181تاریخ: 1397/5/25 00:00
اخبار

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره داعش در بادیه سویدا
یگان‌های ارتش سوریه مستقر در محور تل‌الصفا در بادیه سویدا و واقع در مرزهای استان سویدا و صحرای ریف دمشق حمله شدید داعشی‌ها را ناکام گذاشتند. ارتش سوریه همچنین با همکاری همپیمانان خود حلقه محاصره تروریست‌های باقیمانده داعش در بادیه سویدا را تنگ‌تر کرد و تعدادی از تروریست‌ها را از پای درآورد. خبرگزاری سانا اعلام کرد واحدهایی از ارتش عربی سوریه و نیروهای همپیمان همزمان با  تنگ‌تر کردن حلقه محاصره تروریست‌های حاضر در تپه‌های الصفا، استحکامات و مواضع تروریست‌ها را در تپه‌ها هدف قرار دادند.

از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت گرفت
اعمال تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی
وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید تحریم‌های جدیدی علیه کره‌شمالی وضع کرده است. این تحریم‌ها شامل 3 شرکت و یک فرد است که با کره‌شمالی در ارتباط هستند. در همین حال گفته می‌شود کره‌شمالی طی ماه‌های گذشته و پس از گفت‌وگو‌های میان ترامپ و کیم جونگ اون چندین مرحله مورد تحریم‌ها و فشارهای آمریکا قرار گرفته است. در همین حال نشریات آمریکایی طی روزهای گذشته و درباره تحریم‌های کاخ‌سفید علیه کره‌شمالی نوشته‌اند: تحریم‌های آمریکا علیه کره‌شمالی کارآیی نخواهند داشت، زیرا چین بزرگ‌ترین شریک تجاری این کشور است که به نظام تحریم‌ها پایبند نیست.

رسوایی کلیسای پنسیلوانیا
 دیوان عالی پنسیلوانیا گزارشی مفصل از موارد آزار جنسی در کلیسای کاتولیک منتشر کرد که شامل فهرستی از بیش از ۳۰۰ کشیش متهم و جزئیات تلاش‌های «سازمان‌یافته» رهبران کلیسا برای لاپوشانی این اتفاقات در 70 سال گذشته است. دادستان کل این ایالت گفت تاکنون بیش از ۱۰۰۰ کودک قربانی شناسایی شده‌اند. این گزارش نتیجه جامع‌ترین تحقیقاتی است که تاکنون در آمریکا درباره موارد آزار جنسی در کلیسای کاتولیک انجام شده است. نمونه‌های تازه آزار جنسی در کلیسا، عملکرد پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان را نیز زیر سوال برده است. در روزهای نخست انتخاب وی به عنوان پاپ، یکی از وعده‌های او مبارزه با پدیده شایع و شنیع آزار جنسی کودکان در کلیسا بود.


دستور اردوغان برای اعمال تعرفه سنگین  بر محصولات آمریکایی
اندرو برانسون، یک کشیش آمریکایی است که با اتهامات مرتبط با تروریسم در ترکیه محاکمه می‌شود. پرونده او اکنون در کانون یک بحران دیپلماتیک است که میانه ترکیه و ایالات متحده را برهم زده و موجب سقوط ارزش لیر شده است. رسانه‌های محلی دیروز اعلام کردند دادگاه ترکیه با درخواست استیناف برای لغو حبس خانگی برانسون مخالفت کرد. دادگاه شهر ازمیر این درخواست را رد و تاکید کرد برانسون در حبس خانگی خواهد ماند. این در حالی‌ است که پیش‌تر کاخ سفید، آنکارا را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد. یک روز بعد از انتشار خبر دیدار مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با سفیر ترکیه در آمریکا، یک مقام واشنگتن به آنکارا هشدار داد در صورت آزاد نکردن اندرو برانسون، کشیش بازداشت‌شده آمریکایی در ترکیه با تحریم‌های تازه ایالات متحده مواجه خواهد شد. این مقام آمریکایی گفت: «دولت آمریکا درباره این موضوع بسیار قاطع خواهد بود. رئیس‌جمهور 100 درصد متعهد به بازگرداندن کشیش برانسون به خانه است و اگر ما طی چند روز آینده یا یک هفته آینده، اقداماتی را [از سوی ترکیه] شاهد نباشیم، اقدامات بیشتری برای فشار بر آنکارا اتخاذ خواهیم کرد». این مقام کاخ سفید با تاکید بر احتمال اعمال تحریم‌های تازه علیه ترکیه افزود: «اگر ما شاهد رسیدن به نتایجی نباشیم، فشار [بر ترکیه] ادامه می‌یابد». اندرو برانسون 50 ساله در پی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به اتهام جاسوسی و تروریسم و ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن، تبعیدی ترک مقیم آمریکا و گروه‌های شورشی کرد بازداشت شده و همین امر باعث تشدید تنش بین 2 کشور شده است. واشنگتن محاکمه کشیش برانسون را ناعادلانه خوانده و گفته است تداوم این بازداشت غیرقابل قبول است. آمریکا عبدالحمید گول، وزیر دادگستری و سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه را به خاطر نقش‌شان در بازداشت برانسون، تحریم کرده و تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از آن کشور را دوبرابر کرده است. در مقابل، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد کشورش در برابر نبرد تجاری آمریکا دست‌بسته نخواهد نشست. همزمان منابع ترکیه اعلام کردند بر اساس حکم رئیس‌جمهوری ترکیه، آنکارا تعرفه چند کالای وارداتی از آمریکا را بشدت افزایش داده است.


Page Generated in 0/0050 sec