printlogo


کد خبر: 197210تاریخ: 1397/5/27 00:00
نبض جامعه

سرپرست وزارت تعاون اعلام کرد
افزوده شدن 760 هزار مستمری‌بگیر به کمیته امداد

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت 760 هزار نفر تا آبان‌ماه امسال به فهرست مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اضافه می‌شوند. به گزارش ایرنا، «انوشیروان محسنی‌بندپی» در حاشیه جلسه هیات دولت افزود: برای حمایت از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، از ابتدای امسال 14 درصد به حقوق آنها اضافه شد. وی ادامه داد: تیرماه امسال 40 هزار نفر از این افراد موفق به دریافت مستمری شدند و تا پایان مردادماه نیز 120 هزار نفر از مجموع این افراد در فهرست مستمری‌بگیران قرار می‌گیرند. سرپرست وزارت تعاون درباره بسته حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر گفت: رئیس قوه مجریه بر حمایت از اقشار کم‌درآمد تاکید دارند اما زمان دقیق اجرای این طرح مشخص نیست. بندپی خاطرنشان کرد: اقدامات کارشناسی شده درباره بسته حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر را تا پایان هفته به سازمان برنامه و بودجه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا پایان شهریورماه امسال، بسته اول در اختیار افراد مشمول قرار گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خبر داد
افزایش حداکثر ۱۵ درصدی شهریه پیش‌دبستانی‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه کلاس‌ها و فضاهای مازاد مدارس دولتی همچنان برای پیش‌دبستانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفت: قرار نیست تعداد پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی کاهش یابد و شهریه پیش‌دبستانی‌ها نباید بیشتر از ۱۵ درصد شهریه سال قبل باشد.
 رضوان حکیم‌زاده درباره شهریه مراکز پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی  به ایسنا گفت: دوره پیش‌دبستانی یک اولویت و اصل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. طبق دستورالعمل وزیر آموزش‌وپرورش، در دوره پیش‌دبستانی اصل بر استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است. وی افزود: نظر وزارتخانه این است که کلاس‌ها و فضاهای مازاد مدارس دولتی همچنان برای پیش‌دبستانی مورد استفاده باشد تا خانواده‌های بیشتری بتوانند فرزندشان را در پیش‌دبستانی‌ها ثبت‌نام کنند. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تاکید ما ثبت‌نام در پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی با همان قیمت سال قبل است، گفت: اگر هم افزایش هزینه‌ای در مدارس داریم، شهریه پیش‌دبستانی‌ها نباید بیشتر از ۱۵ درصد شهریه سال قبل باشد. حکیم‌زاده تاکید کرد: بر این اساس قرار نیست تعداد پیش‌دبستانی‌های ضمیمه مدارس دولتی کاهش یابد، زیرا نرخ پوشش پیش‌دبستانی‌ها را به ۷۱  درصد رساندیم و نباید شاهد ریزش تعداد کودکان پیش‌دبستانی باشیم.

اعزام تمام زائران ایرانی به مکه مکرمه
رئیس ستاد مدینه منوره گفت آخرین زائران ایرانی مدینه قبل، چهارشنبه‌شب گذشته به مکه مکرمه اعزام شده‌اند. به گزارش «وطن امروز»، اکبر رضایی با بیان اینکه حدود ۴۱ هزار نفر از حجاج کشورمان مدینه قبل بوده و تا پایان وقت چهارشنبه 24 مرداد عازم مکه شده‌اند، گفت: حدود ۴۲ هزار نفر از حجاج کشورمان نیز در نوبت مدینه بعد هستند که پس از ایام تشریق، رفته‌رفته به مدینه اعزام می‌شوند.
 وی با بیان اینکه چهارشنبه‌شب گذشته 1800 نفر از زائران مدینه قبل به مکه منتقل شدند، ادامه داد: در حال حاضر هیچ زائری در مدینه حضور نداشته و همه زائران کشورمان به همراه عوامل حج، در مکه حضور دارند. رئیس ستاد مدینه منوره در پایان گفت: اعزام زائران مدینه بعد از روز ۱۴ ذی‌الحجه انجام می‌شود. براساس این گزارش، تا پایان شب چهارشنبه 24 مرداد تمام زائران مدینه بعد نیز پس از فرودگاه جده و محرم شدن در مسجد جحفه وارد مکه شدند.
 


Page Generated in 0/0065 sec