printlogo


کد خبر: 197211تاریخ: 1397/5/27 00:00
آوای شهر

سخنگوی شورای شهر مطرح کرد
ابهام در وضعیت شهردار پایتخت

سخنگوی شورای شهر تهران، گفت هنوز مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان به طور کامل تایید نشده و نمی‌دانیم نکات مورد ابهام شورای نگهبان چیست و آیا به همین شکل تایید و ابلاغ می‌شود. علی اعطا در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان معتقدند مصوبه مجلس درباره افشانی ابهام ندارد و پس از ابلاغ این قانون شهردار تهران نیز باید تغییر کند با این وجود شورا باز هم از مسیرهای قانونی، نسبت به دریافت استفساریه از مجلس اقدام خواهد کرد، افزود: هنوز این مصوبه به تایید نهایی نرسیده و شورای نگهبان ابهاماتی را مطرح کرده است. باید این موارد مبهم از سوی مجلس رفع ابهام شود، دوباره به شورای نگهبان ارسال و پس از تایید از سوی دولت ابلاغ شود. سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر به همین شکل کنونی این مصوبه به تایید برسد درباره شهردار تهران و اینکه آیا این مصوبه شامل حال وی می‌شود، شورا دچار ابهام است و برداشت‌‌های متفاوتی از این قانون و وضعیت آقای افشانی وجود دارد. برخی حقوقدان‌‌‌هایی که مورد مشورت شورا بودند اعلام کردند این مصوبه شامل حال شهردار نمی‌شود و کسان دیگر، نظر دیگری مطرح کرده‌‌اند، بنابراین استفساریه‌ای پس از ابلاغ قانون به مجلس ارائه خواهد شد زیرا تفسیر این نوع قوانین بر عهده مجلس است و ابهام ما همچنان پابرجاست. وی تاکید کرد:  یکی از موضوعاتی که در هم‌اندیشی روز یکشنبه مطرح می‌شود، بررسی این مصوبه مجلس و تاثیری است که بر شهرداری خواهد گذاشت.

اوراقچی‌ها از شوش می‌روند
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به آمادگی پلیس برای همکاری صددرصدی با شهرداری به منظور ساماندهی مشاغل، از برگزاری جلسات کارشناسی مشترک با مدیران  شهرداری به همین منظور در روزهای گذشته خبر داد. سردار حسین رحیمی درباره  موضوع ساماندهی مشاغل بویژه اوراقچی‌های شوش به تسنیم اظهار داشت: چند سال پیش بحث ساماندهی مشاغل توسط شهرداری تهران و پلیس پایتخت آغاز شد و اقداماتی هم انجام شد ولی متاسفانه مدتی است این اقدامات متوقف شده است. رئیس پلیس تهران ادامه داد: به هرحال پلیس تهران آمادگی کامل برای همکاری صددرصدی به منظور ساماندهی مشاغل بویژه مشاغل مزاحم را دارد تا با نظم و رعایت شئون کامل صاحبان این مشاغل، ساماندهی مشاغل در تهران انجام شود. وی گفت: البته اخیراً جلساتی با مسؤولان شهری داشته و صحبت‌هایی در این باره انجام داده‌ایم و در روزهای گذشته هم پلیس اطلاعات و امنیت پایتخت، پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی تهران جلساتی کارشناسی با مسؤولان این بخش در شهرداری انجام داده‌اند. رحیمی در پایان درباره خروج اوراقچی‌ها از شوش و انتقال ‌آنها نیز گفت: بخش زیادی از اوراقچی‌ها منتقل شده‌اند و بر اساس همان طرح قبلی، ساماندهی مشاغل انجام خواهد شد.

امروز؛ موج جدید بارش‌ها در کشور
کارشناس هواشناسی از آغاز موج جدید بارش‌ها از امروز خبر داد.
محمد اصغری به خبرگزاری صداوسیما گفت: در هفته‌ای که گذشت بارش‌ها در شهرهایی مانند انزلی، آستارا، کیاشهر، رودسر و لاهیجان برقرار بود که همین شرایط از روز شنبه(امروز) با کیفیت بیشتر ادامه خواهد داشت. وی افزود: از شنبه به بعد هر چه جلوتر می‌رویم از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و دمای هوا افزایش پیدا می‌کند. اصغری ادامه داد: افزایش دما رویداد جوی مشترک در بیشتر استان‌‌های کشور خواهد بود به طوری که در سواحل دریای خزر طی 48 ساعت آینده 7 تا 8 درجه هوا گرم‌تر می‌شود. وی تصریح کرد: وزش باد و گرد و خاک پدیده غالب در جنوب‌شرق کشور و مناطق شرقی و جنوبی خراسان‌رضوی خواهد بود. کارشناس هواشناسی گفت: آب‌‌های دریای عمان مواج و متلاطم است و مسافران این مناطق باید برای استفاده از قایق‌‌های تفریحی مراقب شرایط جوی باشند. اصغری افزود: پدیده قابل تأمل در غرب کشور نمایان شدن غبار انتقالی از عراق به ایلام، کرمانشاه و کردستان است. وی گفت: در قم، استان مرکزی و جنوب تهران شاخص کیفیت هوا نسبت به روزهای گذشته بهتر شده است.


Page Generated in 0/0065 sec