printlogo


کد خبر: 197214تاریخ: 1397/5/27 00:00
اخبار

آمریکا، چین را تهدید کرد
دولت ترامپ آماده است همه کشورهایی که نفت ایران را پس از مهلت تعیین‌شده در نوامبر وارد می‌کنند از جمله چین که بزرگ‌ترین خریدار نفت ایران است، هدف تحریم قرار دهد. به گزارش ایسنا، «برایان هوک» رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با بیان این مطلب اظهار داشت: آمریکا برای کشورهایی که اقداماتی را برای کاهش خرید نفت انجام داده‌‌‌‌اند، معافیت صادر خواهد کرد. هند و کره‌جنوبی از جمله مشتریان نفتی بزرگ ایران هستند. هر دو کشور امیدوارند بتوانند معافیت از تحریم‌های آمریکا را دریافت کنند و به خرید نفت ایران ادامه دهند اما چین مکرر اعلام کرده برنامه‌ای برای رعایت تحریم‌های آمریکا ندارد. برخی تحلیلگران انتظار دارند چین واردات نفت از ایران را افزایش دهد و اقدامات آمریکا برای منزوی کردن ایران را تضعیف کند. برایان هوک وضع تحریم‌های ثانویه علیه پکن را منتفی نکرد.

نرخ مرغ به 11400 تومان رسید
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی از افزایش قیمت مرغ به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان در مراکز خرده‌فروشی خبر داد. مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با مهر، از افزایش قیمت مرغ به ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان در مراکز خرده‌فروشی خبر داد و گفت: قیمت مرغ گرم در عمده‌فروشی در کشتارگاه ۱۰۳۵۰ تومان توزیع در واحدهای صنفی ۱۰۵۰۰ تومان و مراکز خرده‌فروشی ۱۱۴۰۰ تومان است. وی قیمت خرده‌فروشی مرغ شمال را ۱۰۶۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت عمده مرغ کشتار شمال در میدان بهمن ۹۶۰۰ تومان است. یوسف‌خانی ادامه داد: همکاران ما باید توجه کنند قیمت‌های اعلامی فوق نرخ استعلامی بوده و آنها می‌توانند  با توجه به فاکتور خرید رسمی و با احتساب ۱۰ درصد سود اقدام به فروش کنند.

عرضه مواد غذایی با قیمت مناسب
هدف دولت این است نهاده‌هایی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شود، بدون واسطه به دست تولیدکننده برسد و در نهایت محصولات غذایی با قیمت مناسب سر سفره مردم قرار گیرد. به گزارش صداوسیما، علی‌اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در این باره گفت: با توجه به شرایط تشدید تحریم‌ها، تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مناسب از ضروریات است. وی افزود: مسؤولان تنظیم بازار در سراسر کشور موظفند کل فرآیند تامین و توزیع نهاده‌‌‌هایی را که با استفاده ارز دولتی تامین شده‌‌‌‌اند، از مبدأ تا مصرف‌کننده، نظارت و کنترل کنند تا محصولات غذایی با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده نهایی برسد. مهرفرد ادامه داد: هدف آن است نهاده‌‌‌هایی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شود بدون واسطه به دست تولیدکننده برسد و در نهایت محصولات غذایی با قیمت مناسب سر سفره مردم قرار گیرد و این نظارت و کنترل وظیفه همه است.

ارائه سهام‌عدالت متوفیان به وراث
سامانه ثبت اطلاعات وراث متوفیان مشمول سهام‌عدالت از امروز شروع به فعالیت می‌کند. به گزارش تسنیم، بر این اساس وراث مشمولانی که فوت شده‌اند می‌توانند با رعایت شرایط اعلام شده در روزهای هفته از ساعت 8 تا 14 (جز پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل) به دفاتر واجد شرایط پیشخوان خدمات الکترونیک دولت که مشخصات و نشانی آنها در سایت news.samanese.ir نشر شده مراجعه کرده و نسبت به تقاضای تقسیم سهام‌عدالت متوفی اقدام کنند. گفتنی است عدم رعایت شرایط و الزامات موجب رد درخواست وراث از سوی سازمان خصوصی‌‌سازی خواهد شد.


Page Generated in 0/0070 sec