printlogo


کد خبر: 197220تاریخ: 1397/5/27 00:00
اخبار

کتاب خاطرات اسارت یک بادیگارد رونمایی شد
مراسم رونمایی از کتاب «جُندی مُکَلف» خاطرات دوران اسارت سردار حسین اصغری از پاسداران سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) برگزار شد. به گزارش تسنیم، در این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام‌جمعه موقت تهران در سخنانی گفت: ارزش‌‌های اسارت دستاورد‌‌های ناشی از ایثار و جهاد بود. خداوند متعال به احترام این فرزندان مجاهد، جهنم صدام را مبدل به قطعه‌ای از بهشت کرد. اسرا به اذعان صلیب سرخ در اردوگاه‌‌های عراق یک جمهوری اسلامی تشکیل دادند. سردار حسین اصغری، راوی کتاب نیز به عنوان یکی از سخنرانان در سخنانی گفت: «هر نقطه اسارت برای من محکی شده که هر کاری را نکنم. من راوی جنگ نیستم، من شاهد جنگ هستم و در قسمت‌‌‌هایی بودم، وقتی به ما گفتند بزنین به خط نپرسیدیم چرا؟ درگیری به صورتی شد که بچه‌ها پرپر شدند و پامونو روی شهدا گذاشتیم و رد شدیم اما روی آرمان‌‌های شهدا پا نگذاشتیم و مدیون شهداییم و اگر نوری به ما می‌تابد از آن شهداست». سردار اصغری که سال‌ها محافظت از شخصیت‌های عالی‌رتبه نظام همچون مقام معظم رهبری در دوره ریاست جمهوری، مرحوم هاشمی‌رفسنجانی، ناطق نوری، محسن رضایی و دیگر مقامات را در کارنامه خود دارد در عملیات سیدالشهدا(ع) که با هدف آزادسازی منطقه فکه انجام شد به اسارت نیرو‌های بعث درآمد. وی برای آنکه مانع از مشخص شدن هویتش در دوره اسارت در زندان‌های رژیم استخبارات بعث شود نام خود را به عربی جندی مکلّف یعنی سرباز وظیفه تغییر داده بود.


عرضه دفتر تحریر شهید نوروزی در نمایشگاه ایران‌نوشت
در ششمین نمایشگاه ایران‌نوشت، دفتر تحریر با طرح جلد شهید مهدی نوروزی رونمایی و عرضه شد. به گزارش «وطن‌امروز»، در ششمین نمایشگاه ایران‌نوشت، دفتر تحریر با طرح جلد شهید مهدی نوروزی رونمایی و عرضه شد. علاقه‌مندان جهت تهیه این دفتر می‌توانند به غرفه دفاتر تحریر «ایام» در محل سالن اصلی این نمایشگاه مراجعه کنند. شهید مدافع حرم مهدی نوروزی که در میان همرزمانش به «شیر سامرا» معروف بود در دفاع از حرمین عسگریین و در مقابله با داعش به شهادت رسید. شهید نوروزی در روزهای فتنه ۸۸ نیز در دفاع از انقلاب اسلامی حضور فعالی داشت تا جایی که برای سرش جایزه گذاشته بودند. گفتنی است ششمین نمایشگاه ایران‌نوشت در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب شروع به کار کرده و تا ۲ شهریور از ساعت ۱۱ الی ۲۳ دایر است.


معرفی پردرآمدترین بازیگران زن
اسکارلت جوهانسون با کسب درآمد ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در یک سال گذشته عنوان پردرآمدترین بازیگر زن سینما در جهان را به خود اختصاص داد. به گزارش خبرآنلاین، بازی در فیلم‌ ابرقهرمانی «انتقام‌جویان» اسکارلت جوهانسون را به پردرآمدترین بازیگر زن سینما در جهان تبدیل کرد. این بازیگر که در فیلم‌های «انتقام‌جویان» نقش بیوه سیاه را بازی می‌کند، بر اساس گزارش نشریه فوربز در یک سال گذشته ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار دستمزد گرفته است. در رده دوم پردرآمدترین بازیگران زن جهان پس از جوهانسون، نام آنجلینا جولی به چشم می‌خورد که سال گذشته با پیوستن به فیلم «مالفیسنت ۲» توانست درآمدی۲۸ میلیون دلاری کسب کند.سومین بازیگر پردرآمد سینمای جهان در یک سال گذشته جنیفر آنیستون است. پس از جنجال‌هایی که در چند وقت اخیر درباره اختلاف دستمزد زنان و مردان بازیگر برپا شده است، باید دید که فهرست بازیگر مرد چه اندازه با این فهرست تفاوت دارد، البته مجموع درآمد ۱۰ زن پردرآمد فهرست امسال نسبت به فهرست سال گذشته۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. معمولا فهرست بازیگران مرد پردرآمد به فاصله اندکی از این فهرست منتشر می‌شود.


Page Generated in 0/0063 sec