printlogo


کد خبر: 197244تاریخ: 1397/5/27 00:00
اخبار

برنامه اندونزی برای مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸
بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ امروز در جاکارتای اندونزی رسما آغاز می‌شود. این مراسم برای مسؤولان کشور اندونزی که بزرگ‌ترین رویداد ورزشی خود را تجربه می‌کنند اهمیت زیادی دارد. مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ امروز (شنبه) در استادیوم اصلی جاکارتا برگزار می‌شود. هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی با مراسمی باشکوه آغاز می‌شود. مسؤولان اندونزی قصد دارند با این مراسم نشان دهند که توانایی میزبانی مسابقات بین‌المللی را دارند. در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها هنرمندان اندونزیایی به اجرای نمایش خواهند پرداخت. سکوی مراسم افتتاحیه ۱۲۰ متر طول، ۳۰ متر عرض و ۲۶ متر ارتفاع دارد و در پس‌زمینه آن، یک کوه و طبیعت اندونزی شبیه‌سازی شده است. این سکو توسط هنرمندان اهل جاکارتا و باندونگ اندونزی ساخته شده است. این نخستین‌بار است که بازی‌های آسیایی در 2 شهر (جاکارتا و پالمبانگ) برگزار می‌شود. شورای المپیک آسیا تصمیم گرفته است که مراسم افتتاحیه و اختتامیه در جاکارتا برگزار شود. مسؤولان برگزاری بازی‌های آسیایی اعلام کرده‌اند قیمت بلیت مراسم افتتاحیه بازی‌ها از ۷۵۰ هزار روپیه اندونزی (۵۱ دلار) تا ۲ میلیون روپیه (۱۳۶ دلار) است. آنها معتقدند قیمت مراسم افتتاحیه و اختتامیه این بازی‌ها نسبت به مسابقات ورزشی دیگر ارزان است.

شکست هندبال ایران برابر قطر چندملیتی
تیم‌ملی هندبال ایران در دومین دیدار از مرحله مقدماتی بازی‌های آسیایی به مصاف قطر رفت و با 15 امتیاز اختلاف شکست خورد. هندبالیست‌های ایران روز جمعه در دومین دیدار از رقابت‌های هندبال بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در سالن پاپکی شهر جاکارتا به مصاف تیم مدعی قطر رفتند. تیم ایران در این دیدار با ترکیب علی رحیمی، مجتبی حیدرپور، میلاد مسائلی، شاهو نصرتی، مهدی بیجاری، مهرداد صمصامی و افشین صادقی و با هدایت زوران کاستارویچ به میدان رفت. هر دو تیم پیش از این برابر مالزی به برتری رسیده بودند اما تفاضل گل بهتر قطری‌ها صدرنشینی را برای آنان به ارمغان آورده بود. ملی‌پوشان ایران که خوب می‌دانستند مقابل قدرت اول آسیا و نایب‌قهرمان اسبق جهان به میدان می‌روند در شروع دیدار بازی منطقی‌ای را به نمایش گذاشتند اما رفته‌رفته ‌تیم مدعی و پرآوازه قطر که تنها از یک بازیکن بومی بهره می‌برد و ترکیب منتخب جهان را در اختیار دارد، برتری خود را تحمیل کرد. با وجود دوندگی‌های بی‌امان میلاد مسائلی و ایستادگی مهدی بیجاری در کنار بازی‌سازی‌های صمصامی، قطری‌ها به اتکای تجربه و پاسکاری و جابه‌جایی‌های بی‌نقص خود توپ، زمین و نتیجه را در دست داشتند. ایران اگر چه در این مسابقه باخت اما همچنان شانس صعود به جمع 4 تیم برتر را دارد. این دیدار در نهایت با نتیجه 35 بر 20 به سود قطر به پایان رسید تا ایران به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کند.

ورود تیم‌های کشتی آزاد، تیر و کمان و دوچرخه‌سواری جاده به جاکارتا
اعضای تیم‌های ملی کشتی آزاد، تیر وکمان و دوچرخه‌سواری جاده کشورمان جهت حضور در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی وارد جاکارتا شدند. هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی امروز شنبه و با برگزاری مراسم افتتاحیه در شهر جاکارتای اندونزی رسما آغاز می‌شود که جهت حضور در این آوردگاه، تیم های ملی کشتی آزاد، تیر و کمان و دوچرخه‌سواری جاده کشورمان بعد از ظهر روز گذشته (جمعه) وارد جاکارتا شدند و مورد استقبال اعضای کادر سرپرستی قرار گرفتند. نمایندگان اعزامی تمام کشورها جهت رهایی از ترافیک شدید جاکارتا با اتوبوس‌های ویژه و اسکورت پلیس از فرودگاه جاکارتا به دهکده بازی‌ها منتقل می‌شوند. تیم‌ملی دوچرخه‌سواری جهت اسکان راهی هتلی در حومه جاکارتا (نزدیک محل برگزاری بازی‌ها) شد و تیم‌های کشتی آزاد و تیر و کمان راهی دهکده بازی‌ها شده و توسط اعضای کادر سرپرستی در اتاق‌های خود اسکان یافتند.

رئال‌مادرید علیه اینتر به فیفا شکایت کرد
باشگاه رئال‌مادرید به خاطر تحریک هافبک کرواتش از سوی اینتر، علیه این باشگاه ایتالیایی به فیفا شکایت کرد. آرناچا رودریگوئز، روزنامه‌نگار مادریدی در صفحه شخصی خود خبر داد که باشگاه رئال‌مادرید به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) علیه اینتر شکایت کرده و خواستار مجازات این باشگاه ایتالیایی در قضیه مودریچ شده است. اینتری‌ها از ماه گذشته تلاش‌های خود را برای جذب لوکا مودریچ، هافبک کروات رئال آغاز کرده بودند و چندین بار با این هافبک کروات بدون رضایت باشگاه مادریدی وارد مذاکرات شدند تا او را به سن‌سیرو ببرند ولی موفق به این کار نشدند.


Page Generated in 0/0068 sec