printlogo


کد خبر: 197252تاریخ: 1397/5/28 00:00
اخبار

مشکل آسایشگاه کهریزک در تأمین دارو
قائم‌مقام مرکز آموزشی علمی- کاربردی آسایشگاه کهریزک با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار قلم دارو در آسایشگاه کهریزک مصرف می‌شود، گفت یکی از مشکلات اساسی این مجموعه تأمین دارو در آسایشگاه کهریزک است. به گزارش تسنیم، فریبرز بختیاری اظهار داشت: آسایشگاه کهریزک درباره تأمین دارو برای افراد خود با مشکل روبه‌رو است و امیدواریم در این زمینه دستگاه‌های متولی از جمله وزارت بهداشت تعامل بهتری با این مجموعه داشته باشند. وی با اشاره به اینکه سال گذشته 3 میلیارد تومان در بخش دارو هزینه شده است، گفت: یکی از مشکلات آسایشگاه کهریزک تامین داروی بیماران خاص است که البته ما با این مشکل همیشه روبه‌رو هستیم.
افزایش ساعات اشتغال معلمان بازنشسته
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت به منظور استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته با هماهنگی به‌عمل آمده با سازمان اداری و استخدامی کشور، مجوز به‌کارگیری این افراد به میزان حداکثر 14 ساعت در هفته اخذ شد که از ابتدای مهرماه سال جاری عملیاتی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، علی اللهیارترکمن افزود: این اقدام در راستای ارتقای کیفیت آموزش‌وپرورش و استفاده از توان و ظرفیت معلمان بازنشسته انجام خواهد شد که از ابتدای مهرماه سال جاری عملیاتی می‌شود. اللهیار افزود: پیش از این سقف مجاز برای به‌کارگیری معلمان بازنشسته 8 ساعت در هفته بود.
700 سرباز ماهر به وزارت علوم می‌روند
براساس تفاهمنامه منعقده بین وزارت علوم با ستاد کل نیروهای مسلح در چارچوب آیین‌نامه اجرایی بهره‌مندی مشمولان از تسهیلات خدمتی سرباز ماهر، 700 مشمول جذب این وزارتخانه می‌شوند. به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه وزارت علوم افزود: امسال 300 نفر به صورت سرباز آزمایشگاه، 300 نفر به صورت سرباز محقق (دستیار پژوهشی) و یکصد نفر دیگر به صورت سربازمربی جذب می‌شوند. محمدسعید سیف در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت بررسی صلاحیت حرفه‌ای در کشور اظهار کرد: موضوع صلاحیت حرفه‌ای در کشور بی‌دروپیکر است و برای هماهنگی نظام آموزشی باید ساماندهی شود.
تشکیل پرونده قصور برای ۵۲۱ پزشک
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از تشکیل پرونده قصور برای ۵۲۱ پزشک در پایتخت طی ۳ ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت جراحان زنان و زایمان در صدر میزان شکایت‌ها قرار دارند. مسعود قادی‌پاشا درباره میزان شکایت از پزشکان در پزشکی قانونی به فارس گفت: در 3 ماه نخست سال جاری ۵۲۱ مورد شکایت از پزشکان در پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفت و برای آنها پرونده تشکیل شد. وی افزود: بیشترین میزان شکایت از پزشکان به ترتیب مرتبط با جراح زنان و زایمان، جراحان پلاستیک، جراحان عمومی، متخصصان ارتوپدی، متخصصان بیهوشی و متخصصان مغز و اعصاب بوده است.


Page Generated in 0/0073 sec