printlogo


کد خبر: 197256تاریخ: 1397/5/28 00:00
آوای شهر

عضو شورای شهر خبر داد
نامگذاری مکانی به نام عزت‌الله انتظامی
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران از نامگذاری مکانی به نام عزت‌الله انتظامی خبر داد. حسن خلیل‌آبادی ضمن تسلیت درگذشت عزت‌الله انتظامی و ضیاءالدین دری به ایسنا گفت: هنرمندانی همچون عزت‌الله انتظامی و ضیاءالدین دری بر گردن هنر این کشور حق دارند و لازم است یادبودی درخور شأن آنها در شهر تهران ایجاد شود. وی با بیان اینکه با آغاز کار شورا پیشنهاد نامگذاری مکانی به نام عزت‌الله انتظامی و ضیاءالدین دری را به کمیسیون نامگذاری خواهد داد، گفت: این دو بزرگوار از اهالی هنر و صاحبنام و استاد بودند و باید از مقام آنها تجلیل شود و یکی از راه‌های تجلیل نیز نامگذاری خیابان، ساختمان یا بوستانی برای گرامیداشت یاد و نام آنهاست. رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران افزود: این پیشنهاد در کمیسیون نامگذاری شورای شهر مطرح خواهد شد تا نامگذاری خیابانی به نام عزت‌الله انتظامی در دستور کار جانمایی قرار گیرد.

معاون فرمانداری تهران:
شهرداری مجوز ساخت در بافت فرسوده را تسهیل کند
معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران با بیان اینکه به املاک دارای پایان کار باید سند ارائه شود، گفت مردم باید توسط شهرداری و بدون معطلی مجوزهای لازم برای ساخت واحدهای خود را کسب کنند. غلامحسین آرام در ارتباط با این مشکل که در اکثر مناطق تهران ساخت‌وساز در بافت فرسوده با عدم همکاری سازمان شهرداری و در کنار آن میراث فرهنگی مواجه  است، به فارس گفت: مشکل ساخت‌وساز در بافت‌هایی به عنوان میراث فرهنگی اکثراً در منطقه ۱۲ و دیگر مناطق مرکزی مشاهده می‌شود. وی در ادامه افزود: هرچند بافت‌هایی که توسط اداره میراث فرهنگی اجازه ساخت‌وساز پیدا نمی‌کنند در مناطق دیگر وجود دارند ولی بهتر است بافت تاریخی که به ثبت رسیده با بافت قدیمی اشتباه گرفته نشود و مجوز ساخت برای آنها صادر شود. معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: بافت‌هایی که به عنوان تاریخی به ثبت ملی رسیده‌اند اجازه ساخت‌وساز در آنها وجود ندارد و سازمان میراث فرهنگی باید آنان را تعیین‌تکلیف کند. یا باید تملک شوند یا اینکه اجازه مرمت به مردم داده شود. آرام افزود: سازمان میراث فرهنگی نباید همه ساختمان‌های با قدمت بالا را شامل بافت تاریخی بداند، بویژه  در منطقه ۱۲ و بازار تهران باید اجازه ساخت‌وساز داده شود. وی ادامه داد: شهرداری مکلف است با مردم همکاری‌های لازم را داشته باشد و در ارائه مجوز به بافت‌های قدیمی نیازی به استعلام از میراث فرهنگی نیست.

مدیرکل زندان‌های استان تهران خبر داد
تجهیز هواخوری زندان‌ها به دوربین
مدیرکل زندان‌های استان تهران از برنامه زندان‌های تهران برای تجهیز تمام هواخوری‌ها به دوربین بعد از قتل وحید مرادی خبر داد. به گزارش تسنیم، مصطفی محبی درباره قتل وحید مرادی و ورود و خروج اشیای غیرمجاز به داخل زندان‌ها اظهار کرد:  باید دید که عِدّه و عُدّه و تجهیزات ما چقدر است. ما در حد توان خود سعی داریم از ورود و خروج اشیای ممنوعه جلوگیری کنیم. با توجه و امکانات و نیروی خود سعی می‌کنیم امنیت زندان‌ها را بالا ببریم اما هیچ موقع ادعا نداریم کارهای‌مان بدون مشکل است. وی اضافه کرد: در بحث وحید مرادی، اموال خاصی وارد زندان نشده است. کسی که از قاشق و چنگال و چاقوی میوه‌خوری به عنوان تیزی استفاده می‌کند چه کنیم؟ شما می‌گویید چاقو برای میوه خوردن به زندانی ندهیم؟ وقتی از کنار تخت‌ها استفاده کرده و تیزی درست می‌کنند آن هم خارج از دید زندانبان‌ها، ما چه باید کنیم؟ مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: سعی ما بر این است بقیه هواخوری‌ها را نیز بعد از این حادثه به دوربین تجهیز کنیم. وقتی یک دوربینی که 5/2 میلیون بوده و الان 15 میلیون تومان شده است و این در حالی است که در سال‌های گذشته در بحث تعمیر و تجهیز بودجه‌ای به ما داده نشده است. وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعداد دستگاه‌های ایکس ری زندان‌های تهران اظهار داشت: 3 دستگاه داریم و اینها هم خراب است. یک بودجه‌ای هم به ما دادند که درست کنیم که به تحریم‌ها و این اتفاقات خورد؛ در تلاش هستیم این 3 دستگاه را تعمیر کنیم.
 


Page Generated in 0/0066 sec