printlogo


کد خبر: 197270تاریخ: 1397/5/28 00:00
اخبار

«تنگه ابوقریب» میلیاردی شد
بهترین فیلم سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در کمتر از ۱۰ روز به باشگاه میلیاردی‌ها پیوست. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «تنگه‌ ابوقریب» به کارگرانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان توانست ظرف یک هفته، به فروش یک میلیاردی برسد. این فیلم که با استقبال گسترده مردم در اکران‌های مردمی و فضای مجازی مواجه شده، از چهارشنبه ۱۷ مردادماه با سرگروهی سینما استقلال اکران خود را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود با افزایش سالن‌های نمایش فیلم در تهران و شهرستان‌ها میزان فروش فیلم نیز سرعت گیرد. فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» برنده ۶ سیمرغ و بهترین فیلم جشنواره فجر است که توانست تحسین مخاطبان، منتقدان و اهالی سینما را در جشنواره سی‌وششم برانگیزد. «تنگه ابوقریب»، تنگه‌ای بسیار استراتژیک بود. اتفاقی که درباره آن فیلم ساخته شده‌، واقعه‌ای است در سال ۶۷ در محدوده‌ای که عراق پیشروی می‌کرد و مناطقی را از رزمندگان ایرانی پس می‌گرفت، آن هم در شرایطی که ایران به هیچ عنوان آمادگی دفاع نداشت. «تنگه ابوقریب» داستان رشادت‌ها و ایستادگی‌های بچه‌های گردان عمار در این ماجراست.


رونمایی از مستند و کتاب شهید فاجعه منا در «سینما روایت»
سینماروایت در پنجمین برنامه از سری جدید خود، از مستند و کتاب شهید مرجان نازقلیچی از شهدای فاجعه منا رونمایی می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، شهید مرجان نازقلیچی، فرماندار بندر ترکمن و سومین فرماندار زن جمهوری اسلامی ایران بود که در جریان فاجعه منا به شهادت رسید. این شهید والامقام سال گذشته به عنوان یکی از شهدای شاخص کشور معرفی شد. آیین رونمایی از کتاب زندگینامه و خاطرات این شهید گرانقدر با عنوان «کعبه بوی بهشت می‌دهد» که از تازه‌ترین آثار انتشارات روایت فتح است در کنار رونمایی از مستند «رویای مرجان» ساخته محسن اسلام‌زاده که با سرمایه‌گذاری سازمان بسیج مستضعفین تولید شده، قرار است این هفته در برنامه «سینما روایت» انجام شود. این برنامه روز یکشنبه 28 مردادماه، ساعت 17:30 با حضور جمعی از مسؤولان و خانواده شهید نازقلیچی، نویسنده کتاب زندگینامه شهید و محسن اسلام‌زاده کارگردان مستند «رویای مرجان» در مجموعه فرهنگی- هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش خیابان بهارجنوبی برگزار می‌شود. گفتنی است شرکت در این مراسم برای عموم مخاطبان آزاد و رایگان است.


عرضه ۵ هزار محصول نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در «ایران نوشت»
مدیر مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی از عرضه 5 هزار محصول نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در ششمین دوره نمایشگاه «ایران‌نوشت» خبر داد. به گزارش تسنیم، سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی با اشاره به ششمین دوره نمایشگاه ایران‌نوشت گفت: این دوره نمایشگاه از روز 22 مردادماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است. امسال 5 هزار محصول در حوزه‌های مختلف نوشت‌افزار عرضه شده که از این میان، تعداد هزار محصول برای نخستین‌بار عرضه شده است. وی با اشاره به افزایش تعداد تولیدکنندگان شرکت‌کننده در این دوره نمایشگاه در مقایسه با دوره‌های گذشته، افزود: در این دوره حدود 100 تولیدکننده محصولات خود را عرضه کرده‌اند؛ در حالی که در سال گذشته 70 تولیدکننده به عرضه محصولات خود پرداخته بودند. به گفته حسینی، در روزهای اخیر استقبال خوبی از ششمین دوره نمایشگاه ایران‌نوشت انجام شده است به طوری که در روزهای پنجشنبه و جمعه با کمبود فضا مواجه بودیم. در روزهای اخیر طرح‌های مختلفی مورد استقبال دانش‌آموزان و والدین قرار گرفته که از این میان نوشت‌افزار با طرح «فیل‌شاه» و «حسنا» بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. ششمین دوره نمایشگاه ایران‌نوشت با هدف ارائه محصولات نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی با طرح‌های بومی و به صرفه از روز بیست‌ودوم مردادماه به مدت 10 روز در حال برگزاری است.


Page Generated in 0/0288 sec