printlogo


کد خبر: 197271تاریخ: 1397/5/28 00:00
اخبار

اعتراض جیم کری به کودک‌کشی سعودی‌ها در یمن
جیم کری، بازیگر هالیوودی در توئیتی نسبت به هدف قرار دادن اتوبوس مدرسه یمنی، واکنش نشان داد. به گزارش «وطن‌امروز»، جیم کری، بازیگر سرشناس سینمای هالیوود در پیامی معنادار در صفحه توئیتر خود نسبت به جنایات آل‌سعود در یمن واکنش نشان داد. در این توئیت آمده است: «۴۰ بچه بی‌گناه در اتوبوسی در یمن کشته شدند. متحد ما، موشک ما، جنایت ما».

ادامه تبعیض جنسیتی در هالیوود
اگر چه این روزها کمتر صدای کمپین‌‌های ضدتبعیض جنسیت در هالیوود را می‌شنویم اما این مشکل حل نشده باقی مانده و ادامه دارد. به گزارش تسنیم، تا چندی پیش گاهی هر هفته چند خبر، سخنرانی و راهپیمایی در باب دفاع از حقوق زنان در هالیوود مشاهده می‌کردیم. کمپین‌‌های پرتعدادی ضد تبعیض جنسیت در هالیوود تشکیل شده بود و روزانه ستاره‌‌های زیادی به مصاحبه درباره این مسائل می‌پرداختند. با رای نیاوردن دولت دموکرات کلینتون در آمریکا و حضور ترامپ، جنس اعتراضات در هالیوود تغییر کرد و بعد از آن هم موج رسوایی اخلاقی اجازه تنفس را از رسانه‌ها گرفت به‌طوری که امروز صحبت از تبعیض جنسیت در هالیوود تبدیل به یک موضوع دست دوم شده است و سوژه‌‌های به روز دیگری صدر خبرهای سینمای جهان را به خود اختصاص داده‌‌‌اند. با این حال نتیجه یک تحقیق دانشگاهی نشان می‌دهد این مسأله حل نشده باقی‌ مانده است. طبق تحقیقاتی که اخیرا در دانشگاه سنت جوزف انجام شده در میان 50 فیلم پرفروش آمریکا در سال 2016 فقط 32 درصد کاراکترها به خانم‌ها رسیده و بقیه از آن بازیگران مرد بوده است. حضور بازیگران زن در نقش اصلی حتی یک درصد کمتر هم هست و عدد 31 درصد را به ثبت رسانده است. اگر چه این نسبت، در قیاس با سال 2002 حدود 5 درصد ارتقا یافته اما باید توجه داشت که این پیشرفت در طول 14 سال رقم خورده است. باید دید آیا در ادامه این تحقیقات پیشرفتی در 2 سال اخیر دیده خواهد شد یا خیر.


نمایش جلوه‌های «حج ابراهیمی» در شبکه مستند
شبکه مستند سیما از 28 مرداد تا اول شهریور با پخش مستندهای ویژه‌ای جلوه‌های «حج ابراهیمی» را به نمایش می‌گذارد. به گزارش «وطن‌امروز»، این شبکه در آستانه روز عرفه و عید سعید قربان ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده که از 28 مرداد تا اول شهریور از ساعت 15 پخش خواهد شد. «پهلوان اسد»، «شهادت سپید»، «عاشورای منا»، «عمری که نکوست»، «دمپایی سفید»، «دل، خانه آشپز» و «آنگاه‌که خاک کیمیا شود» مستندهای ویژه‌ای هستند که جنبه‌های مرتبط با سفر معنوی حج را به تصویر کشیده‌اند. «پهلوان اسد» به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان  یکشنبه 28 مرداد از شبکه مستند پخش می‌شود، این مستند شوق و شیفتگی یک جانباز قطع نخاعی در سفر حج را به تصویر کشیده است. «شهادت سپید» به تهیه‌کنندگی سیدمحمداویس حسینی و کارگردانی جواد آزادی‌پور هم دوشنبه 29 مرداد پخش می‌شود، این مستند به شهادت «حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی» امام‌جماعت حرم رضوی(صلوات‌الله‌علیه) یکی از شهدای فاجعه منا پرداخته است. «عاشورای منا» را حسین سیاف‌زاده کارگردانی کرده است، این مستند که سه‌شنبه 30 مرداد  پخش خواهد شد، روایتی از آدم‌کشی رژیم آل‌سعود است. «عاشورای منا» در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه‌ شده و با محوریت زندگی شهید رکن‌آبادی به واکاوی فاجعه خونین منا می‌پردازد. «عمری که نکوست» ساخته محمدصادق بکتاشیان هم به موضوع حج عمره دانشجویان متأهل  پرداخته است؛ این مستند سه‌شنبه 30 مرداد ساعت 15:30 پخش خواهد شد. شبکه مستند سیما برای روز چهارشنبه 31 مرداد پخش مستندهای «دمپایی سفید» و «دل، خانه آشپز» ساخته محمدصادق بکتاشیان را در نظر گرفته است که به ترتیب ساعت 15 و 15:30 روانه آنتن تلویزیون می‌شوند.


Page Generated in 0/0343 sec